K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 06:17   #1
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Forringelser af fleksjob-ordningen

Det tegner ikke godt for fleksjob-ordningen, det her!:

Gigtforening kalder fleksjobændring en katastrofe
25. maj 2011 06.00 Indland
Folk med sklerose, muskelsvind og gigt risikerer at blive isoleret uden for arbejdsmarkedet på grund af de forringelser i fleksjob-ordningen, som regeringen, Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne netop har aftalt.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/05/24/213733.htm

Og et link mere her:

http://arbejderen.dk/artikel/2011-05...le-om-fleksjob

Sidst redigeret af thomas75; 25-05-2011 kl. 06:24.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 08:38   #2
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Endnu en - DR er virkelig på sporet denne morgen!

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/05/24/224344.htm
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 08:54   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det bliver dels mindre atraktivt, at blive fleksjobber, hvis lønnen bliver lav, og kun stiger, jo mere man kan arbejde.

Når man ikke kan, og evt kun(gælder for flere af de nævnte sygdomme,handicap)kan se frem til yderligere forringelser af arbejdsevnen, bliver lysten, og måske den økonomiske mulighed kun mindre.

Derudover bliver det endnu mindre atraktivt for arbejdsgiver at ansætte disse, da de jo ikke kan vide, om de på sigt kan beholde ansatte, og kun max 5år.

I de fleste job, invisteres jo også i ansatte, via kompetanceudvikling mv.
Men nu recikere de at tabe, det de invistere i, altså den ansatte.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 10:10   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
http://www.youtube.com/watch?v=Bjp2p...layer_embedded
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:06   #5
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Endnu en artikel om forringelserne ved fleksjobreformen: http://hk.dk/www/nyheder/nyhedsarkiv...live_fattigere

Jeg hæfter mig dog ved denne her: Fleksjobordningen er forligsstof i Folketinget og kan derfor først vedtages – hvis der fortsat er flertal for det - efter et folketingsvalg.

Lad os få det valg!
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 17:32   #6
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...-2020plan.html


Møg kælling, fedterøv, og hvad jeg ellerskan finde på af ukvems gloser.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:31   #7
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Thumbs up Hovedet på sømmet

Denne artikel synes jeg svært godt om.
Meget, meget præcist formuleret - og jeg kunne ikke være mere enig!

http://www.hk.dk/www/nyheder/hk_mene...s_i_stadig_kan
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 17:40   #8
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Ja, det er er meget sørgeligt, det her! Ordningen er for dyr for samfundet, og jeg tror, at det - som altid - er de få, der ødelægger det for de mange. Jeg mener at have hørt, at tilskud kan udgøre op til 287.000 om året, og det synes jeg personligt er helt vildt. Så har man en årsløn på langt over 400.000, hvilket ikke er rimeligt. Hvor mange ville ikke ønske sig bare at have en årsløn på 287.000....

Med det forslag der ligger nu, ønsker man at spare penge. Spørgsmålet er i virkeligheden hvor meget der spares - for hvor mange har en løn som fleksjobber, hvor tilskuddet overstiger dagpengesatsen? Altså hvor dagpengesatsen udgør enten 50% eller 66% af lønnen?

Når det så er sagt, så er det direkte uanstændigt at piske folk rundt i manegen igen og igen for at checke om de nu kan arbejde mere. Og det der kommer til at ske, er at flere kommer på førtidspension. Og her kan nok være nogle penge at hente - jeg skulle mene at mange førtidspensionister modtager et mindre beløb end dagpengesatsen, f.eks. fordi de er gift.

Hvilket får mig op af stolen igen, fordi man - når man i afklaringssystemet - bliver viftet om ørerne med, hvor helt uhyrligt dyrt det er at have folk på førtidspension, og det er i hvert fald løgn!!! De sparer rigtigt mange penge på at have mig på førtid i stedet for fleksjob!!!!!!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 18:04   #9
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Præcis, Pia: de få ødelægger det for de mange.

Jeg personligt tvivler på, der findes ret mange af de der højt lønnede fleksjobbere derude - men de er der, det ved vi, og hvis det er dem der er "problemet" for så mange (politikere inklusive), så sæt dog et loft på tilskuddet eller lav andre tiltag, der stopper dét vanvid!

Hvorfor det skal gå ud over alle os, der bare har et almindeligt fleksjob og er glade for tilknytningen til arbejdsmarkedet - dét er mig en gåde. Jeg har ikke en høj løn, men en løn der gør mig i stand til at leve et helt almindelige, stille liv. Ingen store udslag her. Men dén der hvis vi nu fjerner deres tilskud og kun giver dem løn for de timer, de arbejder, og så dagpengesats for resten - SÅ skal de nok komme ud af hullerne! gør mig simpelthen så RASENDE Man fjerner folks eksistensgrundlag samt stiller samtidig spørgsmålstegn ved egen dueligehed, for hvis alle de her fleksjobbere kan arbejde flere timer (ene og alene for at få mere i løn), jamen så er loven ikke tydelig nok i.f.t. at få kommunerne til at gøre arbejdet godt nok.

Målet er at få fleksjobbere op i timeantal og på sigt ud i ordinær beskæftigelse. Jamen hallo?!? En fleksjobber er gennemtestet og "stemplet" som i besiddelse af en varig nedsat erhvervsevne. Slå ordet 'varig' op og vend så tilbage, er mit råd.

Uuuuuh jeg bliver så harm. Og meget, meget vred

Sidst redigeret af Andepigen; 27-05-2011 kl. 18:12.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Demo 1. okt: Ja til fællesskab - Nej til forringelser gunvor Politik og Samfund 0 30-09-2013 22:38
Gigtforeningen: Forringelser i sygedagpenge-udspil Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
Forringelser på flexområdet Peter8 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 15-11-2011 12:33
Hvornår startede fleksjob ordningen egentlig? lone t Spørgsmål ang fleksjob 4 20-04-2009 11:36
Fleksjob ordningen gælder den kun i 10 år Kimse Politik og Samfund 6 22-02-2008 17:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension