K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2011, 11:48   #41
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Desværre vil BAN's stramme kurs overfor kommunerne ifht 27.1.4 nok desværre ikke betyde, at kommunerne begynder at behandle borgerne rigtigt og tildele ledighedsydelse, men formentlig vil det blot blive tæt på umuligt overhovedet at blive forlænget efter 27.1.4.......det virker som om kommunerne bruger BAN ikke til at blive bedre til at behandle borgerens rigtigt, men til at blive bedre til effektivt at stramme til så så få som muligt får den hjælp de har krav på
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 12:45   #42
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Håber.

Desværre ser jeg også hele systemet som et hurtigtløb, der bl.a. herinde gives gode råd i forhold til hvad SB/jobcenter kan finde på af vanvittige ting, og derpå nye ideer til at omgås disse og igen SB/jobcenter, der finder nye vanvittige vinkler at sparke folk i "hullet".

Men som tidl. nævnt: så har vi trods alt den fordel, at systemer arbejder langsommere end det enkelte menneske, hvorfor vi måske kan vær et museskridt foran i nogle tilfælde.

Og at vi kan forsætte dette rotteræs skyldes en stor del, at viden og hjælp er magt, hvorfor netop denne hjemmeside beståen er et meget vigtigt led i kampen, som alt for mange desværre må kæmpe.

Endnu engang tak til alle, der hjælper m. at opretholde denne hjemmeside, spec. Webmaster.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2011, 21:11   #43
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Desværre vil BAN's stramme kurs overfor kommunerne ifht 27.1.4 nok desværre ikke betyde, at kommunerne begynder at behandle borgerne rigtigt og tildele ledighedsydelse, men formentlig vil det blot blive tæt på umuligt overhovedet at blive forlænget efter 27.1.4.......det virker som om kommunerne bruger BAN ikke til at blive bedre til at behandle borgerens rigtigt, men til at blive bedre til effektivt at stramme til så så få som muligt får den hjælp de har krav på
Jeg tror allerede, det er svært at få den forlængelse. Ankestyrelsen anslår at kun ca 500 om året får denne forlængelse
Men du har nok ret i, at tommelskruerne bliver strammet en ekstra tand efterhånden som det går op for kommunerne, at forlængelse efter denne paragraf betyder krav om ledighedsydelse
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 12:56   #44
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej ja så kom svaret på min anke fra min sagsbehandler og hun holder fast i beslutningen om at stoppe mine sygedagpenge og ikke tilkende mig ledighedsydelse

Anken er nu sendt videre til beskæftigelsesankenævnet i kommunen, jeg er lidt glad for at der nu er andre der skal se på sagen.

Men jeg bliver sååå gal, sagsbehandleren har stadig ikke skrevet noget om mit samlede sygdomsbillede, hun har bare skrevet en enkelt ting på og siger ud fra dette forklarer det ikke min nedsatte arbejdsevne at det så må være psykisk og sociale problemer, der gør at jeg ikke kan fungere på arbejdsmarkedet på normale vilkår

Hvor for hun det fra ????? GÆTVÆRK!!!!!

Har været i ultralyd med mine skuldre og det viser nu at efter mange inflammationer er mine skuldre meget forkalket og jeg kan løfte dem 2 cm ud fra kroppen, bækkenet er betændt og meget forkalket, ryggen er ødelagt og så ja lige fibromyalgi oveni, alt dette tager hun har hun ikke fokuseret på, nej kun fibro...

Skal til samtale på sygehuset på torsdag med overlægen, jeg håber inderligt på at han kan skære ud i pap at min funktionsevne er varigt nedsat som de godt nok har skrevet det før, men kommunen læser det ikke sådan..

Er der nogen herinde der ved om jeg kan sende de nye oplysninger der kommer fra overlægen, afsted til beskæftigelsesankenævnet, ligeså snart de foreligger????

Skal jeg klage over de ting hun ikke skriver i afslaget, eller kan jeg trygt regne med at de læser min anke godt igennem???

Mange fra en frustreret GoGo
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 13:50   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når BAN har modtaget din klage skriver de til dig, at de har modtaget den, og så skal du sørge for, at få aktindsigt i hvad de har modtaget fra din kommune, så du kan tjekke om alt er med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 18:36   #46
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Job- og Borgerservicechefen i min kommune er blevet bedt om at trække min sag, og andre som min, hjem fra BAN, da vi alligevel vil få ret i BAN. Hans respons var, at det ville han ikke, for det kunne jo være, kommunen fik medhold. Det er altså kynisme på højeste plan
For nyligt fik kommunen nemlig medhold i sådan en sag, da sagsbehandler havde 'glemt' at oplyse BAN at vedkommende var forlænget efter 27,1,4
Så det er af yderste vigtighed, at man sørger for at få den aktindsigt fra BAN, og selv tjekke efter om alle relevante oplysninger ligger der
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 11:37   #47
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej

Så fik jeg svar fra arbejdsmarkedstyrelsen, for ca 3 uger siden skrev jeg og spurgte om man måtte smide folk af midt i forlængelsen af § 27 stk. 1 nr. 4.

Svaret syntes jeg dog ikke var helt klart men lød sådan her.

At kommunen godt måtte stoppe sygedapengene, hvis den nødvendige afklaring er tilendebragt!!!
Men jeg til enhver tid kunne klage over stoppet...

Men min afklaring er jo ikke tilendebragt eller hvad ??
Vel ikke når jeg hverken er tilkendt fleks eller fp.
Kommunen mener jo der skal flere tiltag til..

Så ved ikke rigtig om jeg blev klogere, men har skrevet tilbage og håber de kan uddybe det lidt
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 11:45   #48
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gogo

Du skriver at BAN har skrevet flg.:
Citat:
At kommunen godt måtte stoppe sygedapengene, hvis den nødvendige afklaring er tilendebragt!!!
Hvis der nogen steder står i SB/jobcenters skrivelse, at de er usikker omkr. afklaring el. ikke definerer hvilke konkrete tiltag der skal til for at bringe dig tilbage til arbejdsmarkede, kan man bestemt ikke sige, at afklaringen er tilendebragt!

Håber du har skrevet dette til BAN.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 11:54   #49
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Kommunen har jo skrevet de mener lange psykologsamtaler omkring min fysiske tilstand vil kunne bringe mig tilbage til arbejdsmarked

Og dette kan ikke nåes inden for de sidste 13 uger så derfor stopper de nu..
Så på den måde har de jo lavet en vurdering af hvad der ske, trods lægerne griner af dette da en psykolog jo ikke kan helbrede mig..

Det var så ikke BAN som skrev men arbejdsmarkedstyrelsen
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 13:04   #50
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
utroligt, som de tror en psykolog kan klare alverdens problemer, men man hører den jo tit..
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension