K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2017, 09:06   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tabt arbejdsevne forsikring og fleksjob

Hej. Håber der er nogle som har været i en lig. situation og som kan fortælle mig hvordan deres sag endte.

Jeg er blevet tilkendt fleksjob i marts måned. Jeg kan arbejde mellem 16-18 timer med en effektivitetsgrad på mellem 50 og 75 pct.
Jeg er p.t ansat i et fleksjob på 8 timer, med effektivitet på 70 pct. (der var ikke behov for flere timer ved arbejdsgiver)

Jeg har de sidste år fået udbetalt min forsikring for tabt arbejdsevne (tegnet via arbejdsgiver hos Nordea).
Den dækker når min arbejdsevne er nedsat med 50% eller mere, OG - her bliver det mere kryptisk- hvis jeg ikke er i stand til at tjene minimum 50 pct af det en rask person med tilsvarende uddannelse og alder vil kunne tjene.

Som jeg læser betingelserne kigger man ikke på ens indtægt i forbindelse med nuværende eller fremtidige fleksjob og løntilskud, men ser på om man vil kunne tjene 50 pct af hvad en "fantasiven i et fantasijob" ville kunne tjene.

De sendte mig i 2013 til speciallægeundersøgelse. Han bakkede op om sygehusets konklusion.

Nordea sender mig nu til en neuropsykologisk undersøgelse.

Er der nogen som har været i en tilsvarende situation med forsikring - og hvordan blev udfaldet??
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2017, 12:20   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at spørge Nordea, hvis du er i tvivl.

Som jeg læser betingelserne kigger man ikke på ens indtægt i forbindelse med nuværende eller fremtidige fleksjob og løntilskud, men ser på om man vil kunne tjene 50 pct af hvad en "fantasiven i et fantasijob" ville kunne tjene.


Prøv at tænke det som, hvad du kunne have tjent, hvis du var blevet på det ordinære arbejdsmarked.

Er din indtægt i dag mindre end den, der i dag udbetales til en person i det job, du havde på det ordinære arbejdsmarked. Der kan jo også være sket lønstigninger der de senere år.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 11:08   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ups Pse læs; - ref ovennævnte

Er din indtægt i dag mindre end halvdelen af den, der i dag udbetales til en person i det job, du havde på det ordinære arbejdsmarked. Der kan jo også være sket lønstigninger der de senere år.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension