K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2008, 22:56   #1
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Kender nogen en god psykiater..

Nu er jeg ved at få nok,har været hos psykiater Eva Blach i Ålborg.
Og har nu bestemt mig for en second opion hos en psykiater der vil lytte.
Jeg har tænkt at betale af egen lomme og en sådan konsulation er vist nok ret dyr..

Eneste krav fra min side er at psykiateren skal være ærlig faglig dygtig,tillidsvækkende og sidst men ikke mindst venlig..???
Jeg modtager gerne råd i min private inbakke.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 10:46   #2
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
betænkeligt

Hej Kurt

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du er blevet spammet med forslag i din personlige indbakke.

Men det er da lidt betænkligt, at ingen har smidt et bud her.

Jeg ville ønske, at jeg kunne komme med et rigtig godt bud, men må desværre konstatere, at ingen af dem jeg har mødt - har kunnet indfri de forventninger som du har.

Bortset fra det, kan jeg jeg informere dig lidt om mine erfaringer på området.

Spørg din udvalgt udreder om han følger et skematiseret udredningsforløb ( altså bruger eksisterende spørgeskemaer f.eks SCL-90 og andre) (http://http://www.dpf.dk/Item.aspx?D...Collection=183)

årsagen til at jeg nævner dette er, at på den måde, skulle du være bedre sikret på evt. diagnoser- således personlige præferencer fra en evt. psykiater ikke alene kan påpege en diagnose - og derved kan få "forskellige " diagnoser beroende på hvilken en psykiater som udreder dig.

Jeg kan ved samme lejelighed fortælle dig, at VISO udredningsteam anveder skematiseret samtaler i stor stil.. op til 15 skematiseret test og samtaler - samlet tidsforbrug ca. 9 timers samtale og tests. før de vil komme med en udredning. Og de skulle være nogle af danmarks førende eksperter

Man må derfor undres, at mange psykiater kan lave en udredning uden anvendelse af skemaer - et såkaldt semi struktureret samtaleforløb på ca 1 -1,5 time og herefter er får man en udredning- De må godt nok være dygtige


Foruden skulle du overveje om du ikke i stedet for ville have en psykolog til at lave en udredning i stedet for. Det kan jeg stærkt anbefale.

- det var vist min 5 øre - enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 11:03   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har ingen bud, slet ikke når det skal være privat.

Nu ved jeg ikke hvad du fejler, men er det muligt for dig så prøv at spørg en patientforening, de har ofte psykologer og psykiatere de normalt henviser folk til.
Fx har jeg ADHD og ADHD foreningen har et par stykker private, som er gode på ADHD området, vi overvejer at benytte en af dem fordi vi ikke gider slås med lægen om at få sendt børnene til udredning (de har en hamrende dygtig læge, når det handler om fysiske ting men psyke, der skal man bare tage sig sammen)

Men de gode findes der ude, da jeg var i udredning for mit ADHD have jeg en psykiater som var meget venlig ekstrem lydhør, på intet tidspunkt ledte hun ordene i munden på mig, afbrød eller andet knap så behageligt. ADHD var slet ikke hendes område, så da jeg hev den kanin op af hatten (fordi det er arveligt og jeg har en bror der har den ikke godkendte diagnose Damp) fandt hun et skema der afdækkede bla det område, kontaktende en ekspert fra udlandet, på området med resulataterne, i det hele taget gjorde hun meget for at finde ud af hvad det her er for en fisk, og forsøgte på intet tidspunkt at sige at det ikke var rigtigt det jeg fortalte, var hun i tvivl spurte hun i stedet den ekspert hun havde allieret sig med, en alliance der ikke havde været nemt for hende at få op at stå, lige så benyttede hun sig af ADHD foreningens hjemmeside, hun brugte meget tid på mig i hendes fritid.
Så de gode findes helt bestemt, men henvise til hende kan jeg ikke for hun er flyttet til udlandet, der til var hun offentligt ansat.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 17:21   #4
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej i to!
Nej jeg er ikke blevet overdænget med bud på en god psykiater,jeg har en psykolog rapport der var fra før mit møde med Eva Blach.

Psykologe anbefaler i den en neoupsykologisk test men lægekonsulenten i min kommune mente jeg skulle til psykiater...

rapporten fra psykologen kunne jeg genkende mig selv i..

Det kunne jeg ikke i psykiater rapporten,derfor mener jeg ikke den er det papir værd den er skrevet på...

Jeg blev,i den grad jordet og holdt nede af en proffesionel som jeg på forhånd mente jeg kunne have tillid til..

Det føltes næsten som de overgreb jeg var ude for i min barndom..

Eva Blach skriver blandt meget andet at jeg er sky selvudslettende,alligevel har jeg dog formået at samle en hel række af piger og en term ekspert..

Jeg håber der findes en god psykiater et sted jeg skal ikke bruge rapporten til kommunen kun til mit eget selvværd,da jeg ikke kan acepterer at gå rundt med en dianose der ikke passer.

Sidst redigeret af kurttrold; 06-09-2008 kl. 17:26. Årsag: glemte noget.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykiater i københavn-kender i disse østerbro Alt det andet 1 06-04-2011 14:32
er der nogen der kender psykiater.... ? ville Alt det andet 2 28-03-2009 14:31
Nogen der kender denne Psykiater? lisapigen Dit og Dat 1 17-01-2009 01:33
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension