K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2014, 22:15   #1
AndréP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
AndréP er ny på vejen
Råd søges af desperat studerende uden ret til noget

Hej alle

Jeg er studerende, der har mistet retten til SU. Da jeg har fået tildelt (og også fået udbetalt) tillægsklip og ligeledes ikke har ret til SU-lån (noget med hvor mange ECTS-point man skal gennemføre), er alle mine muligheder i SU-systemet udtømt. Jeg har haft ikke bare måneder, men år, hvor jeg har været uden indtægt, og nu holder jeg det ikke ud mere. Jeg har boet hos min mor, mens jeg har været under uddannelse og nu bliver det mere og mere uudholdeligt. Hun er ked af det, sur, frustreret og skælder og smælder, - hvilket jeg forstår fuldt ud!!! Jeg skammer mig over at "suge på labben", og det har betydet, at det er svært for mig at koncentrere mig. Mht. job har jeg søgt og søgt, men uden held. Det sidste job jeg søgte, hvor jeg overhovedet kunne komme til samtale var et "hotjob" som telesupporter. Bare for at få det job skulle man igennem fire samtaler og en personlighedstest. Jeg blev sorteret fra på den første samtale (bare for at sige, at det føles ret håbløst). - I kommunen siger de, at jeg jo også har mulighed for at "tage" et job - men ikke kan få nogen form for økonomisk hjælp fra dem - kun hvis man har børn under 18 år (hvad jeg ikke har). Jeg mangler omkring et år af uddannelsen, - er dog bange for, at det kræver længere tid, da jeg stadig mangler en del opgaver. Jeg føler mig totalt mør. Vil have det dårligt med at droppe studiet inden færddiggørelse, da jeg har brugt lang tid på det nu. Ved dog ikke, om jeg bliver nødt til det efter næste eksamen. Har nogle af