K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2014, 22:15   #1
AndréP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
AndréP er ny på vejen
Råd søges af desperat studerende uden ret til noget

Hej alle

Jeg er studerende, der har mistet retten til SU. Da jeg har fået tildelt (og også fået udbetalt) tillægsklip og ligeledes ikke har ret til SU-lån (noget med hvor mange ECTS-point man skal gennemføre), er alle mine muligheder i SU-systemet udtømt. Jeg har haft ikke bare måneder, men år, hvor jeg har været uden indtægt, og nu holder jeg det ikke ud mere. Jeg har boet hos min mor, mens jeg har været under uddannelse og nu bliver det mere og mere uudholdeligt. Hun er ked af det, sur, frustreret og skælder og smælder, - hvilket jeg forstår fuldt ud!!! Jeg skammer mig over at "suge på labben", og det har betydet, at det er svært for mig at koncentrere mig. Mht. job har jeg søgt og søgt, men uden held. Det sidste job jeg søgte, hvor jeg overhovedet kunne komme til samtale var et "hotjob" som telesupporter. Bare for at få det job skulle man igennem fire samtaler og en personlighedstest. Jeg blev sorteret fra på den første samtale (bare for at sige, at det føles ret håbløst). - I kommunen siger de, at jeg jo også har mulighed for at "tage" et job - men ikke kan få nogen form for økonomisk hjælp fra dem - kun hvis man har børn under 18 år (hvad jeg ikke har). Jeg mangler omkring et år af uddannelsen, - er dog bange for, at det kræver længere tid, da jeg stadig mangler en del opgaver. Jeg føler mig totalt mør. Vil have det dårligt med at droppe studiet inden færddiggørelse, da jeg har brugt lang tid på det nu. Ved dog ikke, om jeg bliver nødt til det efter næste eksamen. Har nogle af I venlige og kloge mennesker herinde på K10 nogle gode råd? Findes der nogle muligheder for økonomisk hjælp? Fonde eller ét eller andet man kan søge, når man er helt på røven økonomisk? Findes der steder man kan bo, når man er uden indtægt? Forsorgshjem? Fattiggårde? Alle råd er velkomne
AndréP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 23:50   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Studenterrådgivningen

Måske du kunne prøve studenterrådgivningen. Du kan se mere her http://www.srg.dk/ De kan både rådgive om økonomi, personlige problemer og problemer ifht studiet. En anden mulighed er studievejledningen på din uddannelse Held og lykke!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 00:12   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du bliver nok nødt til at finde et studiejob så du kan klare dig, og så flytte ind på et af de billigste kollegier du kan få plads på.. du kan søge om en fremleje, ring og hør de enkelte kollegier om de har noget, det bliver ofte kun slået op internt på studiestederne.

Man kan ofte få vagter på plejehjem, og i børneinstitutioner, og i førstnævnte er der ofte gode helligdagsvagter at hente der giver rigtigt godt.

Du skal bare tage rundt på de forskellige steder og møde personligt op med en ansøgning i hånden, så er der ofte bid næste gang de står og mangler en.

Der findes ingen gratis steder man kan bo desværre.. billigste løsning er et lille værelse ude i byen.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 15-06-2014 kl. 00:15.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 11:47   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tank stationer, bager, og andre med dårlige arbejdes tider mangler hele tiden, de sætter ansøninger op i butikkerne,, for at få job skal du ud med uopfordret ansøniger.

har selv arbejde sådan et sted vi ansatte kun folk efter uopfordret ansøning for de viste folk mente det alvoligt og ikke bare kikkede lidt på nettet
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 14:40   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
tank stationer, bager, og andre med dårlige arbejdes tider mangler hele tiden, de sætter ansøninger op i butikkerne,, for at få job skal du ud med uopfordret ansøniger.

har selv arbejde sådan et sted vi ansatte kun folk efter uopfordret ansøning for de viste folk mente det alvoligt og ikke bare kikkede lidt på nettet
Det tror jeg du har helt ret i.

Min datter er godt nok ikke så gammel, hun fylder snart 18, men hun har haft flere fritids-/studiejobs, ind i mellem flere af gangen, og alle sammen har hun fået ved at møde personligt op med en ansøgning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 16:21   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Føler med dig. Godt nok ærgerligt, hvis du først nu får kendskab til reglerne. Men på med vanten. Håber du kan bruge de gode råd, der er skrevet til dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension