K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2008, 18:57   #1
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
§17 og §18

Hej

er der nogen der ved noget om proceduren ved §17 og §18 pensionsansøgning??

Det jeg godt kunne tænke mig at vide er:

Jeg ved at når man søger §18 så skal min sag med på møde 2 gange for at det er helt besluttet om jeg skal have pension.

Men hvad med §17 ansøgning skal den også med 2 gange inden beslutning??

Det kan godt være i undre jer over jeg spørger.. smil.. det er fordi jeg selv har søgt §17 pension og har fået at vide at den skal med på møde i starten af maj måned. (de har sagt jeg er indstillet til afslag)

MEN nu har jeg også fået at vide at kommunen har indstillet mig til §18 og at den også skal på i starten af maj.

Det ville være rart at vide om begge skal på 2 gange. For ellers kunne det jo være rigtig dejligt hvis §17 kun skal på 1 gang og hvis jeg kunne være så heldig at få bevilliget pension på §17 så jeg snart kunne få noget ro.

Håber nogen kan hjælpe mig. og så vil jeg også gerne sige tak til alle jer som har hjulpet mig her de sidste par uger med alle mine spørgsmål.

Knus Lotte
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 10:38   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Lotte!

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men vil bare ønske dig held og lykke med din(e) ansøgning(er). Jeg har selv lige været proceduren igennem - og fået afslag. Det er ikke så sjovt...

Knus Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 10:53   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder da også mystisk... med to typer.

Gad vide, om du får afslag på begge to?!

§17 skal IKKE indstilles til behandling efter pensionsloven.

§18 skal først "godkendes" til at overgå til behandling efter pensionsloven.

Det er sådan, jeg har forstået det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 13:21   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Zuza, ved du, om de samme regler for afslag på ftp gælder, hvis man får afslag i "1. instans", altså får afslag på selve indstillingen???
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 13:52   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte A. Se meddelelser
Det kan godt være i undre jer over jeg spørger.. smil.. det er fordi jeg selv har søgt §17 pension og har fået at vide at den skal med på møde i starten af maj måned. (de har sagt jeg er indstillet til afslag)
Knus Lotte
Jeg er ved at hjælpe en med en tur igennem junglen og roder også med dette...
Jeg mener ligesom zuza at §17 IKKE skal indstilles til behandling efter pensionsloven.
Det undrer mig så lidt at de, i dit tilfælde Lotte A, siger de har indstillet til afslag i din §17 ansøgning...

Ja og forvirringen bliver da komplet når de samtidig selv indstiller dig efter §18 samtidig...

Bliver spændende at høre udfaldet af dette...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 13:58   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Risa... jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener.

Ved afslag på §18, SKAL der stå i afslaget, HVAD man skulle arbejde med... altså MEGET detaljeret, HVILKE arbejdsopgaver osv.

Det er langt sværere for kommunen at komme med et veldokumenteret afslag på §18, især hvis de bare har "parkeret" folk UDEN at lave opfølgning, opdatere ressourceprofil osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 14:35   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Zuza!
Det var netop dét jeg mente. Jeg var indstillet efter §18, og jeg tænker nu på, om det her med 1. og 2. instans var for at "omgå" den med, at konkret jobkunktion skal angives i afslaget...?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 16:55   #8
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej igen

Tak for svarene. Jeg ved godt det lyder mærkeligt at jeg selv søger §17 og de indstiller til §18.

I dec. 07 indstillede min rådgiver mig til §18 den blev sendt retur med besked om at beslutningen udsættes da min sag skulle belyses yderligere. 6 uger senere får jeg at vide de vil have en psykiaterundersøgelse.

Min daværende rådgiver siger at hvis jeg selv søger §17 senest 29-2-08 hvor mine sygedagpenge udløber så forlænger de mine sygedagpenge og så vil de vente med at sende mine §17 papirrer afsted til pensionsudvalget til papir fra psykiater er med.

Så var min sag også lige med på fleksjobteam inden vi fandt ud af det var psykiaterundersøgelse de ville have. Der fik jeg afslag men kommunen tog den så selv op igen da mine sygedagpenge var ved at falde for datoen og så tilkendte de mig fleksjob... det har jeg så anket.. og så selv søgt §17 men kommunen vil ikke forlænge sygedagpenge da de havde sat mig på ledighedsydelse. Har ikke fået medhold i min anke over fleksjob så det bliver nu sendt til beskæftigelsesankenævnet.

Kommunen ville heller ikke vente med at sende mine §17 papir afsted til psykiaterpapir var med selv om jeg var blevet lovet dette.

Nu har de så selv indstillet mig til §18 på baggrund af psykiaterpapir...

Nu siger de så at begge både §17 og §18 skal på samme dag på samme møde og nu skal jeg så ikke møde op og selv tale min sag for det kan man ikke når der også er en §18 på ..... Skal på fagforeningen i næste uge for det vil vi ikke være med til.

Jeg vil have lov og komme at tale min sag til §17 som der står i loven jeg har ret til. Jeg vil også tage papir fra psykiater med og sige jeg er blevet lovet de ville komme med af min tidligere rådgiver og det har jeg på skrift i en mail fra ham. Synes det er åndsvagt de ikke vil tage dem med på §17 når de alligevel indstiller mig til §18 på dem. Hvorfor skal jeg gå endnu en måned og vente på det kommer med på mødet igen!!!!

Knus Lotte A.
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 17:08   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte A. Se meddelelser
Nu siger de så at begge både §17 og §18 skal på samme dag på samme møde og nu skal jeg så ikke møde op og selv tale min sag for det kan man ikke når der også er en §18 på ..... Skal på fagforeningen i næste uge for det vil vi ikke være med til.
Du har da ifølge loven ret til selv at møde op og udtale dig også på en §18 så man må undre sig over hvad kommunen har gang i her... det giver da grundlag til en klage hvis den bliver afslået...
eller måske er det meningen den bare skal gå glat igennem for at dække over den forvirrende sagsgang, det kunne man jo så håbe
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 17:30   #10
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
sikker noget rod !! men det er ikke noget nyt for kommuner...ønsker dig held og lykke Lotte..håber du får snart en afklaring på det hele..
mvh.Jakob
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension