K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2012, 01:40   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Året da fællesskabet smuldrede

Måske når folk vil kigge tilbage på år 2012 vil det blive kendt som året hvor fællesskabet smuldrede. Fattig-Carina, Doven-robert, flexjob og førtidspensionsreformen, dagpenge fiaskoen, øget klasse kamp, medie stunts, osv. har alle hjulpet med til få os til det punkt og jeg er bange for at dette kun er starten...starten på enden af fællesskabet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 02:21   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja den berømte "rummelighed" er afgjort ikke eksisterende..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 06:42   #3
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Abraxus.

Det vil jeg give dig ret i.

Det bliver sværer og sværer at være på bunden økonomisk i fremtiden, altså syg eller arbejdsløs, citronen bliver presset mere og mere.

Og som du jo selv skriver der bliver mere og mere fokus på folk som lever på bunden som os, fordi midter og overklassen kigger på os som nassere der ikke vil yde noget til samfundet.

MEN, de glemmer jo, at de fleste af os HAR jo ydet til samfundet før det gik galt. Man må da ikke håbe for dem, at de selv bliver syge eller arbejdløse, For så bliver de da selv klogere med tiden.

Hvis den her udvikling fortsætter i samme spor, så blir man om 30 år sat i fængsel hvis man blir syg eller arbejdsløs

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 12:22   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Globetrotteren Se meddelelser
Man må da ikke håbe for dem, at de selv bliver syge eller arbejdløse, For så bliver de da selv klogere med tiden.
Det kommer aldrig til at ske, for det er jo sådan noget, der kun sker for naboen.

Ironi kan forekomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 13:07   #5
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Vovse.

helt korrekt skrevet (spot on)

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 23:13   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Globetrotteren Se meddelelser
Vovse.

helt korrekt skrevet (spot on)

Mvh.
Det er jo sådan det er.

Hvor tit har vi ikke set her på K10, at en ny bruger dukker op, og er totalt overrasket over, at reglerne er som de er.
Det er brugere, som før deres sygdom har "haft deres på det tørre", og flere af dem har sandsynligvis set ned på kh-modtagere og fp'ere.

Nu har de pludselig selv fået behov for hjælp, og så overraskes de over, at de risikerer, at ryge på ægtefælleforsørgelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 23:27   #7
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jo sådan det er.

Hvor tit har vi ikke set her på K10, at en ny bruger dukker op, og er totalt overrasket over, at reglerne er som de er.
Det er brugere, som før deres sygdom har "haft deres på det tørre", og flere af dem har sandsynligvis set ned på kh-modtagere og fp'ere.

Nu har de pludselig selv fået behov for hjælp, og så overraskes de over, at de risikerer, at ryge på ægtefælleforsørgelse.
det er nok rigtigt det du skriver-- men nu er de jo kommet ned til os og ja så hjælper vi dem så godt vi kan -- se det er ægte medmenneskelighed -- det har vi selv om vi er fattige -
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 23:39   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
det er nok rigtigt det du skriver-- men nu er de jo kommet ned til os og ja så hjælper vi dem så godt vi kan -- se det er ægte medmenneskelighed -- det har vi selv om vi er fattige -
Selvfølgelig gør vi da det.

Og så kan vi da håbe, at de fortæller deres venner, at det ikke er alle fp'ere og kh-modtagere der bare er nassere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 00:54   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Globetrotteren Se meddelelser
Abraxus.

Hvis den her udvikling fortsætter i samme spor, så blir man om 30 år sat i fængsel hvis man blir syg eller arbejdsløs

Mvh.
Ville det være så slemt ? det er tag over hovedet mad 3 gange hver dag,en seng at sove i ,tv på stuen,fri træningscenter hoppy rum og meget andet ,langt væk fra besværlighederne

Men ok jeg sætter også pris på min frihed,som vi dog har endnu

Eller har vi.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 01:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Frihed, hmmm...............så skal vi bare ''afsone'' i et åben fængsel, så er det fuldstændig som at gå på fritidshjem med overnatning. Og så spare man huslejen, varmeregninger, lysregninger og vandafgifter ect. Der er perioder i mit liv, hvor jeg ville se det som en åbenlys fordel, hehe...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
året 2012 havmanden60 Politik og Samfund 3 01-01-2013 17:20
Bekymringer over fællesskabet Webmaster Politik og Samfund 12 19-11-2012 01:48
FOA dropper forhandlings-fællesskabet buster Politik og Samfund 0 15-11-2010 20:14
Fleksjobbere - står man udenfor fællesskabet.. Ninja Dit og Dat 10 01-09-2008 09:38
Fællesskabet..... annette Dit og Dat 2 10-02-2007 22:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension