K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2011, 19:47   #1
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Restskat

Hej alle herinde på K10.

Jeg har fået så meget hjælp herinde allerede omkring min ftp sag, men har nu brug for noget andet hjælp.

Mit spørgsmål er: Jeg har en skattegæld til det offentlige, men har ikke haft nogen indtægt siden juni 2007 da kommunen smed mig af sygedagpenge, men skat har sagt at jeg skal betale af på min skattegæld alligevel, så det har min mand gjort, hvilket har resulteret i at han nu har fået en restskat da han har hevet for meget ud af sit firma.

Kan man gøre noget for at stoppe dem, for vi har bare ikke penge til at fortsætte og har ikke betalt i 3 måneder og nu skal jeg till møde hos skat.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 20:02   #2
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej alle herinde på K10.

Jeg har fået så meget hjælp herinde allerede omkring min ftp sag, men har nu brug for noget andet hjælp.

Mit spørgsmål er: Jeg har en skattegæld til det offentlige, men har ikke haft nogen indtægt siden juni 2007 da kommunen smed mig af sygedagpenge, men skat har sagt at jeg skal betale af på min skattegæld alligevel, så det har min mand gjort, hvilket har resulteret i at han nu har fået en restskat da han har hevet for meget ud af sit firma.

Kan man gøre noget for at stoppe dem, for vi har bare ikke penge til at fortsætte og har ikke betalt i 3 måneder og nu skal jeg till møde hos skat.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen

Sannepil
Min erfaring med skat er, at hvis man foretager et opkald og forklarer situationen indgående, er de altid velvillige til at indgå en rimelig afdragsordning. og hvis ikke den første er imødekommende beder man bare om at tale med den ansvarlige.

held og lykke
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 07:14   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Grundreglen om hæftelse for ægtefælles skattegæld fremgår af Kildeskattelovens §72, stk. 2:

Er udlæg forgæves forsøgt hos den skattepligtige selv, kan udlæg ske i ejendele, der tilhører den med ham samlevende ægtefælle, eller om nødvendigt i ejendele, der tilhører børn, og som er medregnet ved hans skatteansættelse. Dette gælder ikke ved udlæg hos en indeholdelsespligtig for skattebeløb, som denne har været pligtig at indeholde
http://www.retssal.dk/?page=emne&id=970&indexid=369

Hvis du læser nedenstående artikel vil du se at særeje heller ikke er hindring for inddrivelse ved ægtefælle.

http://www.dinepenge.dk/skat/aegtefa...dyr-forretning

Citat:
4. De beløbsmæssige grænser
Efter Kildeskattelovens §73, stk. 3, skal det offentlige overholde to grænser for hvor meget der kan kræves tilbageholdt i lønnen:
Indeholdelse efter stk. 1 og 2 skal foretages, selv om lønudbetalingen mv. også er genstand for indeholdelse af skat efter §§ 46 og 49. Indeholdelsen sker med en procentdel af nettolønnen. Indeholdelsen kan højst udgøre 20 pct. af lønudbetalingen efter fradrag af den efter §§ 46 og 49 indeholdte skat. Ved pålæg om indeholdelse skal der overlades skatteyderen det nødvendige til eget og familiens underhold. Ved indeholdelse med mere end 15 pct. skal skattemyndighederne i hvert enkelt tilfælde have sikre oplysninger om, at der overlades skatteyderen de nødvendige midler.

På baggrund af bestemmelsen bør kunne opstilles tre forudsætninger for løntilbageholdelse:
1. Arbejdstageren har fornødent underhold til sig selv og sin familie,
2. Tilbageholdelsen kan højest udgøre 20% af lønnen, og
3. Normalt kan der dog ikke tilbageholdes mere end 15% af lønnen
.
http://www.retssal.dk/?page=emne&id=891&indexid=105

Det vil sige at SKAT skal tage hensyn til hvor meget i har at bruge. Der er visse faste udgifter der skal tages hensyn til og i skal have et vist rådighedsbeløb pr mrd.

Derudover vil jeg da sige at du til mødet skal appellere til deres sunde fornuft og gøre klart at du da gerne ville afdrage din gæld men det er svært da du ingen indkomst har!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øv, øv feriepenge og restskat :-( frup Alt det andet 12 22-03-2013 14:10
Restskat, ledighedsydelse - spørgsmål Devi Alt det andet 15 02-03-2011 17:51
Hjææælp restskat Linuzmor Alt det andet 12 31-01-2011 15:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension