K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2009, 15:19   #21
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Talking

....der er vild forvirring...LD kan nu pludselig IKKE hæves...ja bare de selv kan hitte rundt i det inde på borgen...

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1134993.ece


Gid de ville lade være med at komplicere mit liv med alt det bureaukrati...... Sp...LD...hjemmesider der er brudt sammen...jeg opgiver ...venter til de vedtager det eller lader dem stå !

...det er ren børnehave... LyKKE bestemmer i børnehaven...

Dui må ...du må ikke ...du må ...du må ikke...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 14:31   #22
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tror at man skal tænke sig rigtig godt om, hvis man er på kontanthjælp ( som jeg selv er pt) for jeg tror at de blir modregnet i kontanthjælp, men ved det ikke med sikkerhed.

Blir de medregnet som en indtægt går det også ud over Boligsikring, og friplads.

Måske nogen der ved noget om det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 14:49   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, vi skal vente og se, om ikke der kommer noget i løbet af ugen.

Det har de lovet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 15:20   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis det vedtages som det ser ud nu så trækkes det i kontanthjælpen

Læs den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=7671
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 15:22   #25
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Tja... måske skal man ikke glæde sig for tidligt for værdien af de penge er jo skumpet meget pga finanskrisen...og værdien fortsætter nedaf...
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=20886192

Hvis man hæver dem bliver de ikke medregnet som skattepligtig indtægt da der jo bliver betalt skat af beløbet ved udbetaling...
Så de får ingen indflydelse på boligsikring...

Men hvis der ikke kommer noget nyt fra politikerne så er det en dårlig ide at hæve dem som kontanthjælpsmodtager da det vil blive set på som en formue der skal bruges først og derfor modregnes i kontanthjælpen...
Og det lød ikke som om DF ville ændre på det...men det må vi jo se...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 16:46   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har lige tjekket hos ATP og jeg har 11.500 kr stående på SP opsparingen (selvom jeg ALDRIG har arbejdet)- dog er beløbet jo faldet noget siden 31 Dec 2008. Og hvis de så trækker 35% i skat, og det også får betydning for både min boligsikring og min kontanthjælp. Ja, så gider jeg sgu ikke rode med det......

så indtil videre lader jeg beløbet stå. Besværlighederne med at få pengene er større end beløbet....og når alle har fået deres bid af kagen, tja så står jeg vel kun med opvasken.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 18:04   #27
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og så skal der ikke være nogen tvivl længere, når der svares.


Citat:
Spm. Nr. S 1513
Til beskæftigelsesministeren (Claus Hjort Frederiksen (V)) . ( 5/3 09 ) af: Per Clausen (EL)
Spm i fuld tekst:

Vil ministeren sikre, at modtagere af kontanthjælp kan hæve deres SP-opsparing, uden at der modregnes i deres kontanthjælp?
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...1513/index.htm

Citat:
Spørgsmål 147

Kan ministeren bekræfte, at der ikke vil ske ændringer i udmålingen af kontanthjælp til en kontanthjælpsmodtager, der i dag har en formue på 0 kr., hvis vedkommende hæver en SP-pension på 15.000 kr. efter skattereformens regler og i den forbindelse får udbetalt 9.750 kr. efter skat, og kan ministeren bekræfte, at vedkommendes ægtefælle - ligeledes med en aktuel formue på 0 kr. - kan gøre det samme uden ændringer i kontanthjælpen?



Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Eigil Andersen (SF).

Spørgsmålet ønskes besvaret senest den 20. marts 2009.
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../147/index.htm





__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 09-03-2009 kl. 18:07.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 04:43   #28
Husumbjørnen
På vej til at lære K10
 
Husumbjørnens avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Husumbjørnen er ny på vejen
Der er jo stor forskel på om man er på kontanthjælp eller modtager ft-pension og ledighedsydelse..For mig at se må det væsentlige være om man VAR ansat i de år (1998-2004) og dermed har indbetalt til SP af sine egen løn, hvis regeringen er deres ansvar bevidst så lader de alle der har optjent penge i SP reelt få deres egne penge udbetalt idet de jo kun gør det for at få "flow" i økonomien og ikke burde skulle kræve de beløb ind igen ved evt modregning. Det er da for pokker ens egne penge og hvis de virkelig vil modregne det i overførselsindkomster er folk jo ikke mer dumme end de er i deres gode ret til at sige Nej Tak og lade SP'en stå til man fylder 60 år, som oprindeligt var tiltænkt med den ordning! Slip Slanterne Løkke eller vi klager til Villy S! :-)
Husumbjørnen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 08:22   #29
Bentepigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Bentepigen er ny på vejen
De har meddelt nu, at der ikke trækker i kontanthjælpen.

Det står også her http://sp-opsparing.dk/

Bentepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 10:12   #30
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Der står så at det ikke er vedtaget endnu om det kommer til at påvirke ftp, men umiddelbart vil jeg da mene at det ikke har indflydelse, da man jo har lov til at tjene lidt ved siden af sin ftp..... 60.000 før skat, og så meget står der jo slet ikke på SP-opsparingen.

Godt link iøvrigt Bentepigen :-) Tak
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Sidst redigeret af mimse; 22-03-2009 kl. 10:13. Årsag: Glemte noget.
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension