K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2008, 10:56   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man kan synes at "Det Rummelige Arbejdsmarked" er nok så godt og nobelt, men jeg mener stadig at det har en slagside der følger konjokturerne.

I et opsving, hvor der mangler hænder, skal vi høre os skældt ud og insisteret på at tage fleksjob hvis vi har bare den mindste resource, og gør vi det ikke er vi blot snydere og bedragere. Ja vi skal PISKES til det hvis det står til samfundet og Hjort.

Men i kriseperioder... hvad så? ... hvad mener den lille moralske dansker så, når han mister arbejde og ser at der render "halve arbejdere" rundt og tager arbejdspladser op så han/hun må igennem Hjorts torturkammer?

Så vil jeg væde med at tonen får en anden lyd! ... og jeg vil væde på, at der ryger fleksjob-hoveder rundt omkring på arbejdspladserne som de første, for hvilken arbejdsgiver vil have alt bøvlet med en ansat fleksjobber, når der står en frisk 100% effektiv ledig klar til at underskrive en kontrakt?

Altså vil Det Rummelig Arbejdsmarked vise sin skyggeside under kriser, og de allerede 25% ledighed vil stige endnu mere... alle dem der blev hets'et i arbejde som flekser og er tilvendt en højere indkomst derved, skal så igen tilbage i systemet hos Hjort, presses ned i indtægt og til at omlægge hele sit økonomiske liv.

Er der noget at sige til, at man ikke har lyst til at blive fleksvisiteret, hvis man altså kunne? ... ind bag i køen på de 25% under opsvinget på en kontanthjælpssats i uanede tider, og tilbage i helvede når krisen indfinder sig... nej tak!

Fleksjob for mig med dette "en mente" er som at tisse i bukserne i frostvejr.

Jeg kan så kun være "glad" for at mine lægepapirer helt affærdiger fleksjob, og kun åbner op for førtidspension... gud ske lov for det.

Fleksjobbere ses på af arbejdsgiverne som en "pose gamle flade batterier" man kan hive frem, og smide i produktionsmaskinen når de nye er i restordre.

Sidst redigeret af Razmo; 17-11-2008 kl. 10:59.
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:17   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Red face

- og når jeg ser det her ledigheden stiger i hastigt tempo så tænker jeg hvad skal der ske med mig som ledig flekser...skal jeg re re re vurderes hele livet...det er ikke en rar fremtid...

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/01/29/092344.htm
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:24   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
- og når jeg ser det her ledigheden stiger i hastigt tempo så tænker jeg hvad skal der ske med mig som ledig flekser...skal jeg re re re vurderes hele livet...det er ikke en rar fremtid...

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/01/29/092344.htm
Nej, det er ikke rart at tænke på.. Det bliver endnu sværere i de næste par år at finde et fleksjob..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:44   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
det er egentligt underligt ...andre arbejdsløse bliver da ikke revurderet hvert år !!!! kun os fleksere...og vi har jo som bekendt nedsat arbejdsevne på grund af sygdom i kroppen af forskellig art.

Så dem med sygdomme skal jages rundt i arbejdsprøvninger mens de almindelig raske ledige faktisk har det bedre som ledige...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:47   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det bliver lidt spændenen at se hvordan kommunerne vil klare den udfodring også fordi det jo nu er sådan at de får frataget deres refusion til ledighedydelse efter en vis tid , gad vide om de vil prøve at sparke flekser over på kontanthjælp eller om de endelig vil tage sig sammen og erkende at man ikke visitere til fleks hvis der er en arbejdsevne på under 12½ time...


Vi som flekser er skråt på ski***** men det er kommunerne altså også, der findes ikke nogen nedre grænse for hvor lidt man skal arbejde for at visiteres til fleks , men der findes strikse regler for at der ikke må være nogen arbejdsevne tilbage what so ever for at kunne få en pension , det harmonere jo ikke rigtigt sammen for der er ikke fleksjob nok og det er dem med de færreste timer og ressourcer der vil være taberne i det her spil , og når så det gør ondt i kommune kassen i form af frataget refusion gad vide hvem der så kommer til at betale ??

flekserne måske ja det er nok et meget godt gæt ....
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:55   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ledigheden steg med 5.900 i dec...hvad så med januar...

Ja Hejdien det kommer politikerne altså til at se på ...om os fleksere for vi kommer I klemme så det batter...mange af os er allerede uden refusion i kommunerne...

Vi må råbe politikerne op om det her...jeg siger det fordi der kommer flere og flere fleksere uden arbejde og hvad skal vi se frem til...et underligt liv ...


Vi kunne skrive et brev til politikerne med underskrifter fra alle herinde om vores bekymring her under finanskrisen.

Finanskrisen kommer til at vare mange mange år for og hvadf sker der så med den fleks ordning...fleksjob er der ingen af til alle os der er parkeret på ledighedsydelse særlig ydelse kontantH starthjælp

Enten må de frede os lidt mens det står på eller lempe reglerne for førtidspension...

Mange er oppe I årene og vi ville gerne have lov til at have et nogenlunde behageligt liv hvor vi ikke skal bekymre os om den ordning vi er I i al evighed...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 12:57   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det virker, som om man ikke har ændret en disse ved den gamle førtidspensionsordning - økonomisk set.

Det skal forstås sådan her:

Tidligere havde man forskellige pensionstilkendelser afhængig af resterhvervsevne. Der fik/får man forskellige takster afhængig af denne.

Nu har man blot flere fleksordninger, hvor helbredet er ligeså elendigt, men gradueringen foregår ved ledighedsydelse eller kontanthjælp.

Altså er fleksere at sammenligne med de gamle førtidspensionister med det "bedste helbred", men nu bliver fleksere hetzet, mens de "gamle" kunne gå i fred (indtil lovgivningen måske ændres).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:14   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
den gamle FTP ordning var langt at foretrække end den nye FTP...

man råber om hjælpepakke til de uforsikrede ledige ...men hvad med en hjælpepakke til flekserne...til de fattige alle vegne Jeg mener regingen har pligt til at sætte sikkerhedsnet op for alle dem der bliver ramt af finanskrisen og ikke kun til de rige og bankerne.

ALLE DE GAMLE ORDNINGER VAR BEDRE FOR ARBEJDSLØSE og FTP og KTHM

- dagpengereglerne blev strammet op og FTP og KTHM...alt er blevet meget sværere for borgerne...så alt skal laves om så det passer bedre til borgerne og især på grund af finanskrisen men også uden finanskrisen...

- for det kommer til at gøre ONDT på rigtig mange mennesker ...nogle vil miste deres HJEM...hvad så skal de være hjemløse ?????

...regeringen må handle NU...det er som om de snorksover...eller er det bare mig der føler det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:18   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Regeringen sover ikke.

Den ønsker skattelettelser, og så er den ligeglad med arbejdsløse, hjemløse, sultne, syge osv.

Regeringen ØNSKER at spare, spare, spare, så der kan gives skattelettelser.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2009, 13:19   #20
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror ikke man skal regne med nogen ændring på det her feldt før vi har fået Fogh af pinden... ked af at være lyseslukker, men det eneste der kan få gjort noget for os i den lave ende af samfundet, det er politikerne, da samfundet er bedøvende ligeglad, og de politikere vi har nu, de ER lige så ligeglade.

Jeg tør væde med at Fogh og Co. blot lader stå til, selv om det bliver værre og værre, og lader kommunerne selv klare den del... specielt nu hvor Hjort i forvejen har tværet ansvaret over på kommunerne fra august i år... vi kommer til at lide under "Danmarks forenede Kommuner" i bedste amerika stil.

Der er ikke noget at sige til, at borgere i uafklarede sager prøver at undgå fleks og hellere vil på FP. Det handler ikke om ikke at ville arbejde, men om ikke at vil gå på kontanthjælpssats som ledig flekser i uanede antal år pga. at der stort set ingen jobs er til dem.

Når Öslem skriver, at der bør rydtes op i alle de uafklarede sager, og at systemt er indrettet således efterhnden, at man vil have FP af økonomiske grunde... ja så er der noget om det.

Jeg er da selv hunderæd for at blive afklaret til at blive fleksjobber... det betyder jo netop at jeg så skal fortsætte som "ledig" på "kontanthjælp"... meget vel i meget lang tid, hvis ikke konstant. Som landet ligger nu, så er jeg i det mindste ikke puttet i en endelig kasse... er jeg først visiteret flekser der går ledig, hvad så!? Mener man så at jeg er "afklaret"? ... sansynligvis, men det vil kun være i DERES hoved, og ikke i mit...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En del ministre og polikere har aldrig arbejdet supersus Politik og Samfund 3 03-06-2012 20:57
Ekskludere de lægekonsulenter som ikke arbejdet under... bla-bla Lægekonsulenternes Rolle 0 18-02-2009 15:59
43% af handicappede skyldes arbejdet zuza Det er da strengt ! 1 21-05-2008 14:20
Fuldtidssyge skal tilbage på arbejdet Peacock Accept fra vores omgivelser 3 27-11-2007 20:45
1. dag på arbejdet. Kims Dit og Dat 3 03-11-2007 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension