K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 00:07   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også Claus Hjort vil gøre sig som en udmærket finansminister, han har jo fået mega erfaring i at købe og sælge syge brogere og kassetænkt så voldsomt, så vi nu er nede i marginalerne!! Hvis nogen kan blive finansminister - tja, så må det blive HAM!!
Jeg kan reelt ikke se andre til lige netop dén post med samme kasseapparat i øjnene....'kling' siger det hver gang han kigger op!! Og klask lyder det, hver gang han rammer to fluer med ét smæk.

.................lige en post for ham!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 08:47   #22
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
CHF er nok en af de mægtigste mænd i Venstre - han omtales ofte som Venstres strærke mand. Han var strategen bag Venstres valgsejr og Foghs vej til statsministeriet. Taktikken er at nærme sig midten, og være mindre liberalistisk, og mere socialdemokratisk. Tro mig - han er ikke nogen specielt højre-orienteret politiker.

Og nej, jeg tror desværre ikke det er begrænset til Venstre-toppen. Det er en sygdom, der er i hele vores politiske system - der er rigtig mange der godt ved at det ikke helt fungere ud i kommunerne - og jeg tror rigtig mange, ser det som en andens opgave at fikse det. Der er ikke så mange stemmer i at fikse det kommunale bureaukrati. Kommunerne giver regeringen skylden. Regeringen giver kommunerne skylden. Begge parter bærer et ansvar.

Det ses så tydeligt i debatten om længden på sygedagpenge:

Regeringen siger: nej, vi vil ikke forlænge den, for kommunerne skal kunne afklare borgeren indenfor den frist.

Kommunerne siger: det kan vi ikke, lovgivningen gør at det tager så lang tid.

Så kan begge parter stå og pege fingre - og imens straffes de syge. Begge parter er skyldige.

Det handler ikke om partifarve, ideologi, eller noget sådant. Det handler om inkompetence, magtbegær og ansvarsforflygtigelse - på alle niveauer.
Hvilket så også gør, at det er velbegrundet brok og væren efter den sidende regering, når vi råber op her inde, ja faktisk er det bare endnu mere på sin plads...
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 08:49   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja så blev det afgjort:

Claus Hjort bliver ny finansminister. Inger Støjberg bliver beskæftigelses- og ligestillingsminister og Karen Ellemann bliver social- og indenrigsminister.

Lader til at Løkke er i gang med vennetjenester... en masse nye ansigter af unge politikere der lige skal skrives på ministerpensionen... endnu en udgift for skatteyderne på sigt.

Men man kan jo heller ikke bebrejde dem det, for de er penge og magtliderlige hele bundtet, og festen er snart forbi... undrer det ikke jer, at vi skal se rokade nu, og så igen til efteråret?

På mig virker det som om at alle venstre kandidaterne lige skal en tur i pensions-bevilgningsmaskinen inden lukketid.

Inger Støjberg, har kun beskæftiget sig med journalistik og erhverv... igen ingen "nede på jorden" politiker... det skal nok blive godt.

Sidst redigeret af Razmo; 07-04-2009 kl. 08:56.
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 09:01   #24
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg tror nu mere det handler om at få et "friskere" hold med en blødere profil, mhb på valget om 1½ år. Der har været en del tale om at Venstre havde for mange gamle mænd som ministre.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 09:07   #25
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Helt enig Razmo

Var også blevet forbavset, hvis Løkke havde fundet nogen som havde været nede på jorden.

Og bliver spændende med Inge Støjberg, hun snakker ned til folk.

Og nye eller yngre, tror desværre ikke det hjælper. Og han holder jo fast ved CHF.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 09:09   #26
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Jeg er næste bange for at Inge Støjberg er værre end CHJ.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 09:13   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg tror nu mere det handler om at få et "friskere" hold med en blødere profil, mhb på valget om 1½ år. Der har været en del tale om at Venstre havde for mange gamle mænd som ministre.
Så er det da lidt pudsigt, at Løkke og Hjort stadig befinder sig på ministerposter... Hjort er en gammel gris, hvorfor skulle han ikke udskiftes med en ung?

nej jeg er ret sikker på det handler om pensioner det der... historien om nye tallenter gir' jeg ikke meget for, det er undskyldningen i mine øjne.
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 09:14   #28
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har sendt følgende mail til Inger Støjberg... bliver spændende hvad og om hun svarer:

Hej Inger Støjberg.

Da jeg er langtidssyg borger i DK, og har været på kontanthjælp i nu sammenlagt 21 år (blev erklæret socialt invalid, Asperger syndrom, Social Fobi og depressioner i 2001) og endnu ikke er blevet afklaret (min sag ligger dog ENDELIG til afgørelse i pensionsudvalg) vil jeg gerne høre lidt om din mening og holdning til den politik som Claus Hjort Frederiksen har ført overfor syge borgere før din tiltrædelse som beskæftigelsesminister?

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om du har i sinde at fortsætte hans totalt umenneskelige syn på syge borgere? Skal vi fortsat sende syge uafklarede mennesker på kontanthjælp efter 52 uger, når kommunerne ikke har fået afklaret borgerne og trækker sagerne i langdrag pga. kassetænkning? (65% refusion på en aktiveret syg, 10 timer om ugen, mod 35% som passiv).

Skal vi stadigvæk finde os i at lægekonsulenterne i kommunerne sider og vurderer syge borgeres berettigelse til ydelser som fleksjob og førtidspension, når det er præciseret af tidligere velfærdsminister Karen Jespersen at det må de ikke? ... Skal vi finde os i at lægekonsulenterne afskriver faglæger's udtalelser?

Skal vi fortsat lave forsøg med syge borgere, som Claus Hjort på det sidste har gjort alt hvad han kan for at legalisere via adskillege vekslende og forskellige paragraffer i lovgivningen?

Kort sagt: hvad vil DU gøre anderledes end Claus Hjort Frederiksen for at få redet de tråde ud som Claus Hjort Frederiksen har skabt i form af overflødig beaurokrati, sygelig kontrol samt urimelige fattigdoms-udviklende sanktioner?

Kan du, Inger, Se forskel på syg og rask, for Hjort kunne bestemt ikke?

Jeg byder dig velkommen i "den varme stol", du får rigeligt at se til ;O)
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 09:22   #29
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Glæder mig til at høre om hun vil svare på spørgsmålet.

Og ser frem til hendes svar eller mangel på svar, har tidligere skrevet til hende og hun har ikke svaret tilbage.

Men det ser jo ud til vi går en spændende tid i møde med en masse nye minister.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 09:29   #30
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Glæder mig til at høre om hun vil svare på spørgsmålet.

Og ser frem til hendes svar eller mangel på svar, har tidligere skrevet til hende og hun har ikke svaret tilbage.

Men det ser jo ud til vi går en spændende tid i møde med en masse nye minister.
Jeg lægger mit brev op inde på BT når hun har svaret, sammen med hendes svar så danskerne kan læse hvad hun skriver... og svarer hun ikke bliver det DET der bliver skrevet derinde... så nemt er det.

Så må danskerne selv tage stilling til hvad de mener om hendes svar, eller mangel på samme.

Jeg vil bare vide hvad hun har tænkt sig, og hvad hendes syn på syge er.

Og til alle: Hvad mener i om den nye socialminister? Umiddelbart har hun en uddannelse som lærer, men på den anden side er hun datter af Uffe... på hendes hjemmeside virker hun umiddelbart som en sympatisk venstre-dims... hun skriver jo trods alt at hun er liberalist, men med respekt for fællesskabet (hvad det så end betyder)
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Vores "ven" Joachim B. Olsen til kræftsyg migselv Politik og Samfund 3 08-09-2012 12:42
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension