K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2015, 03:52   #1
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Venstre laver nyt kontanthjælpsloft.

Venstre laver nyt loft over kontanthjælpen her til efteråret og det bliver højst sandsynligt med Dansk Folkeparti, bare vent og se.

Jeg er selv enlig på kontanthjælp og har været det i 9år pga. psykisksygdom/problemer. Skal højst sandsynligt starte på et Ressourceforløb her til Efteråret eller hvornår Jobcenteret får nosset sig færdige.

Men jeg bliver helt sikket og også ramt af kontanthjælpsloftet selvom at jeg er enlig. Jeg får støtte på Paragraf 34 til husleje. Min Husleje er på 3969kr incl Varme når man så trækker boligsikring fra de 543kr som at jeg får så er
det 3426kr pr mdr.

Jeg bliver vel tvunget til at flytte fra min 2 værelses lejlighed over i en 1 værelses lejlighed meget snart, her når Venstre og Dansk Folkeparti begynder at skære i kontanthjælpen her til Efteråret.

Det er helt misforestået at Dansk Folkeparti ikke vil skære i de sociale ydelser, jeg ved ikke hvad Danskerne tænker på at straffe os der ikke kan arbejde pga. sygdom. Det er virkelig en lav tankegang at have.

Jeg bliver ikke mere rask af at få mindre rådighedsbeløb og skal flytte fra min lille 2 værelses lejlighed over i en 1 værelses.

Men tak til den Danske befolkning for det siger jeg bare. Jeg er pære Dansk og har altid boet i Danmark, og har været i krig i Irak for mit fædreland.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 11:01   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er nok ikke lige dig, der er målgruppen - så vent og se.

" hvornår Jobcenteret får nosset sig færdige."
Der er nok desværre mange i køen og ressourcerne er begrænsede - men håber der sker noget til efteråret.

God simmer
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 11:19   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Først og fremmest: det er endnu ikke sikkert at DF vil stemme for kontanthjælpsloftet.
Udover det, så aner vi ikke hvilke ydelser der kommer til at tælle med i loftet, og vi aner heller ikke hvor loftet kommer til at ligge.

Indtil videre tyder det på at det kun vil gå ud over folk med 2-3 børn.

Jeg har skrevet til DF's sundheds og psykiatri-ordfører, og spurgt ind til om de har med i overvejelserne at det kan ramme syge hvis §82 til medicin tælles med i et loft. Skal nok sige til når jeg hører noget fra den kant.

Der er snak om at der kommer et lovforslag på fredag angående starthjælp. Jeg aner ikke om loftet kommer med der, men hvis det gør, frygter jeg at DF stemmer for forslaget.
Vi KAN være heldige at loftet ikke smides ind i samme lovforslag, for så er der mindre chance for at DF stemmer loftet ind.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 12:33   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man er naiv hvis man tror at DF ikke vil stemme for et loft over kontanthjælp...

Det gjorde de igennem 0erne og det kommer de også til nu...

Hvis de ikke stemmer for det....ja så bliver det årets overraskelse...

Det at der er travlt på en kommune eller manglende ressourcer....ja det er næppe en acceptabel undskyldning....

Kommunalbestyrelsen skal tilrettelægge arbejdet og ressourcerne så der tages højde for det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 12:36   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man er naiv hvis man tror at DF ikke vil stemme for et loft over kontanthjælp...

Det gjorde de igennem 0erne og det kommer de også til nu...

Hvis de ikke stemmer for det....ja så bliver det årets overraskelse...

Det at der er travlt på en kommune eller manglende ressourcer....ja det er næppe en acceptabel undskyldning....

Kommunalbestyrelsen skal tilrettelægge arbejdet og ressourcerne så der tages højde for det...
Jeg kender godt til deres tidligere historik, men man skal også huske at de denne gang har mere at skulle have sagt.
Jeg ved godt at der er stor risiko for at de stemmer for, men så lad os håbe at de i det mindste sætter nogen krav til det loft, der er til vores fordel.

Som jeg har forstået det, er det forsørgere der vil være målet ved loftet.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 13:13   #6
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Det er jo åbenlyst allerede aftalt imellem Df og v, så selvfølgelig stemmer de for.

Den lille mand på gulvet, typisk df vælger, sparker lige så meget nedad som 1% erne.

Det er derfor dem der har stem DF og som er svage/udsat, har forregnet sig.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 13:17   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Det er jo åbenlyst allerede aftalt imellem Df og v, så selvfølgelig stemmer de for.

Den lille mand på gulvet, typisk df vælger, sparker lige så meget nedad som 1% erne.

Det er derfor dem der har stem DF og som er svage/udsat, har forregnet sig.
Hvor ser du den aftale? : )

Den nyeste jeg har set fra DF om loftet er denne:
https://www.facebook.com/kontanthjae...160050/?type=1
(læs teksten til billedet for uddybning)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 13:27   #8
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Det hedder "studehandler" i politik.

det står i regeringsgrundlaget- som ikke kun er forfattet af venstre.

starthjælpen og udlændingestramninger mod lavere kontanthjælp og skattelettelser.

og DF er ikke "stærkere" - de har sat løkke på taburetten, nu fanger bordet.

Hvis de modarbejder ham for meget, ja så vælter regeringen. et regeringsparti kan ikke sidde hvis de ikke kan få noget af deres kernepolitik vedtaget med 90 mandater.

jeg tror vi kommer ind i en gentagelse af nullerne. husk de sad i 10 år med den model, og det tror jeg LLR vil forsøge at gentage.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 13:30   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Det hedder "studehandler" i politik.

det står i regeringsgrundlaget- som ikke kun er forfattet af venstre.

starthjælpen og udlændingestramninger mod lavere kontanthjælp og skattelettelser.

og DF er ikke "stærkere" - de har sat løkke på taburetten, nu fanger bordet.

Hvis de modarbejder ham for meget, ja så vælter regeringen. et regeringsparti kan ikke sidde hvis de ikke kan få noget af deres kernepolitik vedtaget med 90 mandater.

jeg tror vi kommer ind i en gentagelse af nullerne. husk de sad i 10 år.
Jeg siger ikke at det er helt udelukket at DF kan stemme for loftet. Især hvis venstre er snedige og får starthjælpen i samme lovforslag, så holder DF sig nok slet ikke tilbage.

Løkke vil sænke topskatten, men DF har klart meldt ud at det IKKE bliver med deres støtte det bliver vedtaget.
Har Løkke mon fundet de 37 mandater på den røde side, eller DF lyver?

Jeg tror gerne på at der kommer et loft, men hvor slemt/voldsomt det bliver, aner jeg ikke.
Så vidt jeg husker talte Løkke ikke ligefrem for konservatives forslag, så så slemt bliver det nok (heldigvis) ikke.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2015, 13:38   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du kan søge ressourceforløb.

Men om du opfylder betingelserne for at kunne få det tilkendt - vurderingen ligger alene på jobcenteret - og ikke når du opfylder lovens betingelser.

Kig i min profil under oprettede emner: Klagemuligheder i Rehabiliteringsteamet - der kan du læse dine rettigheder
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension