K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2015, 18:49   #11
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
igen igen et resultat af den manglende tillid fra systemet til borgeren.

MOn ikke at folk selv forsøger at kravle tilbage til arbejdsmarkedet hvis de kunne? men den tillid kan systemet ikke lige finde ud af give borgeren. systemet og de "høje herre" tror pr. definition at eks. en fp er doven og ikke gider arbejde, jeg græmmes.

og hvem havde de lige forestillet sig skulle administerer den meget store opgave det ville være at revurdere hver enkelt fp er fra før 2003, for vi hører jo konstant om kæmpe sagsbehandlingspukler,.

lad os håbe de kommer til fornuft.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 02:07   #12
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Jeg læste i en kommentar at man før mere i flexjob end i førtidspension. Og nej det gør man ikke som udgangspunkt, se satserne på beskæftigelseshjemmeside:

http://bm.dk/da/Satser/Satser%20for%202015.aspx

Lad dog førtidspensionisterne være for pokker! Jeg har en anden løsning som at man kan bruge og det er at indkalde førtidspensionisterne og oplyse dem om deres Rettigheder! F.eks kan de få tilbudt ressourceforløb ell flexjob hvis de selv syntes at de har fået det bedre. Men det skal være i venlig og åbensindet dialog med førtidspensionisterne.

Men det tror jeg næppe vil ske!. At man på overførelsesindkomst får sine Rettigheder at vide på et møde med sagsbehandler. Der agenda gør ud på at skjule ens rettigheder for én, så de har magten til at skubbe én ud i forløb efter forløb.

Kommunerne og Staten burde sagsøges.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 18:01   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Timeagain:
Kommer selvfølgelig an på timelønnen i fleksjobbet, og om førtidspensionisten er enlig eller ej
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 02:52   #14
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
MistyMiss du skal forholde dig til satserne på beskæftigelses ministeriets hjemmeside, der fremgår de nuværende satser. Som udgangspunkt får man

195.672 kr. pr. år, dvs en månedsløn på 16306 Brutto. Og ja måske kommer der nogle hundrede oveni fra løn eller hvad man siger. Men den nye lovgivning satte også en stopper for at man fik en årlig flexløn på flere hundrede tusinder.

Alt fakta står på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside. Medierne og Folkevalgte Politikere og sågar ens Sagsbehandler kender ikke engang satserne. Jeg har fortalt flere sagsbehandlere om satser også min tidligere Mentor. Jeg ved ikke hvad der sker for ens sagsbehandler når han/hun bare fumler rundt i det hele.

Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2015, 10:31   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Timeagain:
Man kan sagtens komme over de 20.000 som fleksjobber, det er højere oppe, grænsen begynder at ramme, af hvad jeg kan se
Jeg prøvede mig lidt frem med denne: https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...regn-din-loen/

Og når en ikke-enlig førtidspensionist får 15.236 kr om måneden, så skal der ikke meget til at man som fleksjobber, kan komme over det.
Ja, der skal lidt mere til, hvis man sammenligner med en enlig førtidspensionist, der får 17.925 kr om måneden.
Men tilgengæld modregnes en fleksjobber ikke pga samlever/ægtefælle
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2015, 03:03   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det der KLAP projekt, er udelukkende for udviklingshæmmede. Og de jobs der tilbydes er skånejobs, igen, for udviklingshæmmede. Og det styres af ''normale'' voksne. Så det er ikke ''job-jobs'' ala arbejde med løntilskud ect.

Men jo, det er noget gas at gå efter dem fra før 2003. De forsøgte jo at få lokket dem over på den nye ordning, ved at vifte med flere penge (LÆS: så de kunne vippes af den sikre ordning, der garanterer førtidspension, uanset arbejdsevne/bedringer mm), og blive lige så sårbare som os på den nye pension.
Men den gik så ikke - der blev set igennem!!

Men de er åbenbart ikke færdige med at gøre et nyt forsøg! Gudskelov der ikke umiddelbart er opbakning til det, på Christiansborg!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension