K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2015, 19:39   #21
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Kontanthælp modtager er ikke de svageste i samfund. De er meget bedre stillet end elev, studernde, brøkpensionister, dagpenge modtager endda folk med lav løn.
Jeg er ikke velstillet. Ellers ville jeg ikke komme i denne blog. Jeg får ikke nogen ud af nedsættelse af kontanthjælp.
Mht et spørgsmål, jeg har børn med min eks kone. Men ingen af os får kontanthjælp. Vi har formue . Men vi ligesom mange andre får mindre end kontant hjælp.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 19:54   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Kontanthælp modtager er ikke de svageste i samfund
A'hva'ba...?!

Elever, studerende og dagpengemodtagere er på ydelsen midlertidig: Elever og studerende, fordi de er ved at tage en uddannelse, der gerne skulle sikre dem en god løn senere hen; dagpengemodtagere fordi de er mellem to jobs og forhåbentligt hurtigt får en ny stilling.

Kontanthjælpsmodtagerene er efterhånden en broget skare, idet dagpengereformen har gjort, at nogle personer er gået fra dagpenge til kh og er fuld arbejdsmarkedsparate. Men rigtig mange kontanthjælpsmodtagere er syge eller har sociale eller misbrugsproblemer og er på ydelsen i årevis. Deres problemer bliver ikke løst ved, at kh'en bliver sat ned. Det får de ikke pludseligt på mirakuløs vis en varig arbejdsevne af, der gør at de kan forsørge sig selv - eller at en arbejdsgiver bliver interesseret i at hyre dem. De mennesker har brug for, at vi som samfund holder en hånd under dem og sikre dem og deres børn en tålelig tilværelse, mens man forsøger at hjælpe dem med at løse deres problemer, så de måske en dag bliver i stand til at kunne klare sig selv i et eller andet omfang...

Spørgsmålet bør ikke være, om kh'en er for høj, men om de laveste lønninger er blevet presset så meget ned, at vi er ved at skabe en ny underklasse af "working poor". Og dét problem løser venstre (og for den sags skyld LA) slet ikke...

Sidst redigeret af Risa; 10-06-2015 kl. 19:57.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 21:39   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Mht et spørgsmål, jeg har børn med min eks kone. Men ingen af os får kontanthjælp. Vi har formue . Men vi ligesom mange andre får mindre end kontant hjælp.
Lad mig lige forstå dette...

Du har formue...og får mindre end kontanthjælps modtagere....

Mener du at du skal have mere...og tror du at Venstre vil hjælpe dig med det...

Eller stemmer du alene på Venstre for at dem på kontanthjælp skal have mindre end dig...

Det er jo selvfølgelig også en måde at hævde sig selv på...ved at gøre andre dårligere end en selv...

Mange vil nok bare ikke finde det særlig sympatisk at gøre det på den måde ...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 22:01   #24
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Ikke helt korrekt forstået.
Jeg har besvaret spørsmål i foreskellige sammenhægn.
Nogen sprugte mig, om jeg har børn. Jeg har børn der bor sammen med min eks kone. Vi har fælles 2 lejlighed. Vi har nogen lejeindtægter som vi dele. Min eks er på SU og jeg får sygedagpenge. Vi begge 2 plejede at være købmand. Min tilstand bliver ikke bedre hvis venstre kommer i magten. Men Danmarks tilstand bliver bedre. Min eks får en dag job, jeg vil igen være selvstændig. Vores fremtid/ Danmarks fremtid bliver bedre.
Min opfattelse er, kh er alt for høj.
Min situation er unik. Nogen ting kan lyder forvirrende, med jeg kan forklare
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 22:31   #25
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Abdul, prøver lige at nuancere dit billede af kontanthjælpsmodtagere en smule.

Mange bliver parkeret på kontanthjælp i årevis, grundet sygdom. de har intet valg. jeg har selv prøvet dette og måtte leve for 8000 udbetalt som skulle dække alt fra husleje, forbrugsudgifter, kost, medicin , fysioterapi mv. det er sgu ikke meget siger jeg dig, . og man blive i hvertfald ikke rask af samtidig med at skulle kæmpe med sin sygdom , at skulle kæmpe en kamp for at få budgettet til at hænge sammen.

når man grundet sygdom, (når man eks. mister retten til sygedagpenge selv om man stadig er syg,) bliver sat på kontanthjælp, har man ofte store udgifter forbundet med sin sygdom som man ikke får hjælp til.

så som du ser er der mange grunde til at være på kontanthjælp, og husk det kan ramme dig selv. du er på sygedagpenge nu, men de stopper på et tidspunkt, og så kan du havne på konanthjælp, og synes du så stadig ydelsen er for høj?

du har jo ret til at mene hvad du vil, men husk der er mange grunde til at være på kontanthjælp.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 23:34   #26
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Husk lige et par ting ekstra:

på SU og Dagpenge må man gerne spare op (over 10.000,-).
Man må gerne have en formue uden at skulle bruge den før man får hjælp.
Man kan koncentrere sig om at blive rask/sin uddannelse uden at blive tvunget i aktivering.
Man kan tage på ferie udenfor landets grænser uden fradrag i indtægten.
På SU kan man ikke blive beordret til møde/aktivering o.l. døgnet rundt.
SU og dagpenge bliver ikke fjernet hvis ens partner/kone/mand har et fast arbejde med rimelig løn.
På kontanthjælp bliver en indtægt fra udlejning modregnet krone for krone.

Det er bare lidt af de ting jeg lige orkede at notere nu.

Når det er sagt, håber da du bliver rask og igen kan følge dine mål om selvstændig virksomhed.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2015, 23:50   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg var på kontanthjælp i over 20 år som psykisk syg! For syg til at arbejde og forsørge mig selv, men for rask til en førtidspension.

Jeg husker tilbage på lange kolde vinternætter, hvor jeg ikke havde råd til at betale lysregningen, og måtte rende rundt med stearinlys så min lille søn og jeg kunne se i mørket. Jeg husker turene til genbrugsbutikken, fordi der aldrig var råd til nyt tøj, og den årlige julehjælp der gjorde, vi kunne spise os mætte alle juledagene.
Det var bestemt ikke en lykkelig tid økonomisk og vi endte med at bytte vores 3 værelses lejlighed ud med en lille 1 værelses, bare for at få enderne nogenlunde til at mødes.

At stemme på Venstre, er at smadre en sådan lignende familie yderligere, for der vil ikke blive taget hensyn til om kontanthjælpsmodtageren er enlig, har 1 barn, har 2 børn....eller flere.

Som du skriver Abdul, så får din eks-kone det bedre når hun er færdig med sin uddannelse, og du får det bedre, når du kommer i job igen. Og det er fantastisk!

Men hvad med de syge på kontanthjælp, som ikke har udsigt til bedring, og som er alt for syge til at arbejde, men så kun har udsigt til færre penge....der vil få dem endnu længere ned i sølet. Hvordan kan du dog tro at Danmarks tilstand og Danmarks fremtid bliver bedre af den slags tiltag???

Eller mener du slet og ret, at det er sundt for Danmark med syge fattige mennesker, så vi får skabt større ulighed mellem rig og fattig? Sådan a la amerikanske tilstande??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 03:52   #28
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Jamen så prøv at blive syg Abdul.
Prøv at få f.eks en svær depression, med angst og socialfobi oven i hatten, så lad mig høre hvordan dit synspunkt er, når du har modtaget kontanthjælp i 5år og ikke kan arbejde.

Måske syntes du så ikke at kontanthjælpen er for høj.

Og lade være med at kritisere kontanthjælpsmodtagere, ja der er nogen der drikker mere end andre og ja der er nogen der ryger. Men man kan ikke skære alle over én kam.

Folk gør noget forskelligt, lige meget om de går på arbejde hver dag eller ikke.

Noget helt andet er, at jeg syntes ikke indvandrer og flygtninge skal have ydelser fra dag 1 der matcher de Danskere som at der har boet her i landet hele deres liv.

Min familie er en hårdtarbejdende familie, og har været med til at bygge dette land op! Jeg har også selv altid tjent min penge inden jeg kom på kontanthjælp, taget en uddannelse og draget i krig for Danmark.

Men der er heldigvis altid Dansk Folkeparti Abdul, de skal nok holde Venstre lidt i ørene.

Kan du ikke forestå, at man ikke kan skære alle mennesker over én kam!
Der er også mennesker med børn på arbejde der ikke tager sig ordentligt af deres børn, skal vi så også sænke løn niveauet for dem.

Det er helt ude i hampen det du kommer med!
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 06:17   #29
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Timeagain Se meddelelser
Det er helt ude i hampen det du kommer med!
Jo ... men det er da en smart måde at afspore den politiske debat om hvor X'et skal sættes, frem for at se på, hvor det parti man ønsker at give sit kryds lægger vægten, når der skal stemmes i salen om 1) mere/mindre ulighed, 2) velfærds tryghed/utryghed, 3) mere privatliv/mindre privatliv osv ...

Venstre er jo partiet der ikke ser noget problem i at uligheden vokser, går ind for salg af hælervare http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/S.../24/085446.htm og har huset folk som Lurer-Anders og folk med store levefødder, der er gode til at leve for andres penge - så stem I trygt på dem ... og tag konsekvensen!


I øvrigt ... intelligens er normalfordelt og der vil altid være én eller flere, der rammer under gennemsnittet og som samtidig kaster X'et efter Venstre eller andre blå partier.

Og når man fx hører al den ubegavede kontanthjælpssnak, der vælter ud af enhver blå politiker i disse dage op til valget, så er det åbenlyst, hvem det demagogiske budskab er adresseret til ...


Men det glæder mig at der bla. er et par meget begavede kvinder i debatten, der for længst har lugtet lunten :-)

Så mangler vi bare at få nogle af de mere tungnemme mænd på omdrejningshøjde ;-)


Abdul ... ta' nu og læs Pikettys: "Kapitalen i det 21. århundrede" inden du sætter dit X.

Kommer du igennem den får Venstre ikke dit X ... og kommer du ikke igennem den inden d. 18./6. 2015, så får Venstre heller ikke dit X - altså en ren win-win situation :-)

Men altså ... du skal se at komme i gang, for den sidste side i den danske udgave siger: 671 ... og den er jo altså ikke udgivet som tegneserie ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2015, 08:09   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er jo ganske typisk, at dem der har deres på det tørre ikke mener, at det nogensinde vil ramme dem selv, eller nogen af deres egne.

Selvfølgelig ender Abdul da ikke på kontanthjælp, han bliver da rask inden det går så galt.

Og selvfølgelig er der ikke nogen af Abdul's børn der får psykiske problemer, og skal slås med et system, som, med deres fars støtte og velsignelse, er blevet skåret længere end ind til benet.

Lige så selvfølgeligt er det, at Abdul's forældre, eller andre gamle i hans familie, ikke bliver afhængig af hjælp fra det offentlige, og kommer til at mærke hvor ondt det gør når alt er skåret længere ned end til et minimum.

Jeg håber ironien er tydelig.

"Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension