K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2013, 13:41   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bounty

Som jeg læser SB svar til dig prøver denne på at bortforklare, at SB ikke har forholdt sig til din partshøring inden SB/de har truffet en endelig afgørelse.

Jeg er uvis om du evt. har skrevet "klage" som overskrift i din skrivelse du har afleveret og ikke parthøring. Uanset dette kan man ikke kræve af borgere, at de kender til fagudtrykkene, men hvis du ikke har konkret har skrevet klage til Ankestyrelsen, bør de tage din skrivelse som en partshøring, idet den jo er afleveret indenfor fristen.

Mener klart de har lavet en fejl!

Væsentlig er i den såkaldte "nye" afgørelse ikke er ændret trods de kalder det en ny afgørelse.

Fint at du har fået et mødet: her på du pointere, at du har fulgt reglere for parthøring, og Jobcenter har kludret gevaldigt i sagen. Ligeledes at du henvender dig til dem pga. denne procecuelle fejl (dvs. selve sagsbehandlingen og den garantiforeskrift, som en parthøring skal være). Klage over det materielle i din sag ville vedr. selve afgørelsen.

Jeg ved ikke om du har fået en begrundelse for hvorfor man vil stoppe SDP inden din nuværende forlængelse efter § 27, stk. 1, 2 er tilendebragt alene begrundet i uafklaret helbred pt., når netop denne forlængelse netop åbner op for at et uafklaret helbred. De bør derfor tage principafgørelse 153-11 ind over din sag i deres besvarelse for hvorfor du ikke kan forsætte din nuværende forlængelse.

Fint, at du har fået kirurg til at udtale sig omkr. forventet periode.

Få kopi af journal og afleverer mod kvitering el. tag den med til mødet med ledelsen. Også her mod kvitering på din kopi.

Håber det bedste herfra

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 01:40   #12
bounty
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
bounty er ny på vejen
Jobcenter fastholder SDP stop, med henvisning til at de har læst min kommentar til partshøring, og den afgørelse er ikke ændret.De siger at diskussen er en forværring af helbredstilstand. Der skal siges at de kun er i perioder jeg lægger mærke til diskussen, på grund af jeg er på 30 mg Metadon, og 6 mg Sirdalud. Jeg har talt med formanden for arbejdsmarkeds udvalget, og arbejdsmarkedschefen. Det var som at tale for døve ører.
SB har IKKE hentet journalen fra speciallæge, hvori der står de med 2x52 uger, og de mener at de ikke ændre noget. Det lyder som om at de læser journalen om Diskussen, at det er Diskussen der skyld i Whiplashen, nakkesmerter, skulder smerter, hovedpine, susen for ørerene, osv. osv. og at de hele forsvinder ved behandling af Diskussen.
Jeg vil nu anke sagen.
bounty er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 09:54   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bounty

Ked af at læse, at du måtte tale for døve øre.

Du bør i din anke fremhæve (ud over det allerede skreven ovenfor) og vedlægge kopi af psykiaters journal. Dette får du ved at bede om aktindsigt, derpå kopi af det afsnit/dato, som omhandler dette.

Du skal have en skriftlig begrundelse for SDP-stoppet, som skal opfylde FVLs § 22 - 24, og selvfølgelig en klagevejledning.

Se evt. her for dette:

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142955#Kap6

Ombudsmanden har også flere gange gennemgået i dels årsberetninger og konkrete sager, hvad en begrundelse skal indeholde.

Samtidig bør du måske få en lægefaglig udtalelse på (hvis dette er muligt el. allerede ligger der), og derved dokumentation på, at whiplash kom først, derpå ...

Hold forsat god kontatk til egen læge og spec.læger (sidstnævnte bør du gennemlæse akterne og se, hvor der er svage formuleringer el. manglende konkretisering, så forsøge at få så klare og håndfaste papirer som muligt.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 10:09   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dét skal en begrundelse indeholde.

Kære Bounty

.... ifølge ministeren på området:

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...lse-indeholde/

21. oktober 2013

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...96/1291443.pdf

Hvor kan man blive trist til mode, når man tænker på hvor svært, især unge mennesker, får det, hvis de blive syge, med lidt mere end en forkølelse.

Men Bounty, udover problemstillingen med det juridiske med sygedagpengestop er der jo din fysiske tilstand, som senere kommer til at give problemer. Her ville jeg ønske du ville svare på mine tidligere spørgsmål .............. fordi der findes så stor erfaring, som du kunne modtage.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension