K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2010, 12:23   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
mangler energi

jeg er blevet tilkendt Fortids- Pension fra d. 1 dec. men har det rigtig skidt..

var så inde til operation for 14 dage siden hvor man ikke ville sende mig hjem igen på grund af for højet blodtryk.. har så måtte til læge og få piller efter at have lavet en måle skema. som ikke så så godt ud.

men må sige jeg er totalt nede da jeg intet energi har nu.. har fået skrevet nogle milde piller ved navn Corodil mg. men syntes ikke de giver det lovede resultat.. som er at min svimelhed, træthed, kvalme og migræne skulle aftage.'
og jeg skulle hurtigt få et normal energi nevo igen..

men skal jeg høre om at få en højer dosis eller vil det komme. har brugt dem i 3 dage nu. og andre fortæller de virker med det samme. men ikke her da..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 13:21   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Corodil er for dit blodtryk. Dem får jeg selv. Hvis din migræne er et resultat af det høje blodtryk, skulle de gerne virke på det. Men det kan være dosis skal reguleres. Jeg går ud fra du skal til kontrol inden længe, for at se om blodtrykket har stabiliseret sig? Det kan være du skal have et andet middel mod dit blodtryk, eller måske supplere med vanddrivende.

Det kan også være din træthed og migræne kommer af andre ting, og så virker corodil jo selvsagt ikke. Måske trænger du til et vitamin/mineral boost, eller måske er der visse ting i din mad du ikke tåler så godt. Jeg selv kan ikke tåle bare det mindst stykke chokolade, rødvin eller øl. Kunstige sødemidler skal jeg også passe meget på med.

I øvrigt er motion rigtig godt for et forhøjet blodtryk. Bare en god gåtur hver dag, kan hjælpe rigtig meget.

Rigtig god bedring!
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 13:44   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja du har ret jeg skal til kontrol og et par uger. og får 1 om dagen ind til da. men hun ville lige prøve de her da prisen for de næste skulle være ret høj..

men på nuværende tidspunkt ville jeg betale alt for at få det bare lidt bedre.. kost får jeg ikke meget af spiser kun aftens mad.. for går med en evig kvalme alt tid og har ikke lyst il noget..

men motion er lige hvad jeg har brug for. men kommer ikke ud for har ikke energien til det.. men jeg vil som du skriver se hvad jeg har af vitaminer som kan støtte yderligt op på de piller..

har hørt meget godt om B6 vitamin for kvinder. men ved ikke om andre har erfaring med det..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 13:56   #4
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Spørger måske dumt. Får du kun Coridil og hvormeget får du af dem? Der er ca 4 uger inden man skulle se en effekt af dem.

Jeg får selozok, amlopidin og har fået coridil, men får nu cozar. Venter på at komme på sygehuset til en masse undersøgelse. Og mit bt har været meget højt siden sommer og der er ikke styr på det.

Selozok fik jeg 100 mg af, for det skulle gå ind og hjælpe på migræne...hm

Det er vigtigt du spiser lidt, selv om du har kvalme, hvad med frugt, ristet brød el lignende kunne du ikke bare få lidt ned. Og du skal jo ud og gå, men start med små gåture så hellere gå flere gange om dagen.

Håber du får det bedre.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 14:22   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Spørger måske dumt. Får du kun Coridil og hvormeget får du af dem? Der er ca 4 uger inden man skulle se en effekt af dem.

Jeg får selozok, amlopidin og har fået coridil, men får nu cozar. Venter på at komme på sygehuset til en masse undersøgelse. Og mit bt har været meget højt siden sommer og der er ikke styr på det.

Selozok fik jeg 100 mg af, for det skulle gå ind og hjælpe på migræne...hm

Det er vigtigt du spiser lidt, selv om du har kvalme, hvad med frugt, ristet brød el lignende kunne du ikke bare få lidt ned. Og du skal jo ud og gå, men start med små gåture så hellere gå flere gange om dagen.

Håber du får det bedre.
som jeg har skrevet tidligere så får jeg 1 pille om morgenen 5mg.

men så giver det mere mening for mig nu.. for kender andre som får pillerne og de fortalte at det var med en virkning med det samme.. derfor slog jeg det op her inde.. for ved jeg ikke er den eneste med det problem.

for min migræne og smerter tager jeg så Diclon 50mg med to kodimagnyler op til 3 gange om dagen..

men skal så hører om du også oplevede at Cordil ikke virkede på dig siden du skiftede. eller var det bivirkningerne som var skyld i skiftet..

og hvordan har det virket på dig siden.. positivt og negativt..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:25   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Nej den virkede ikke og måtte ikke tage den fordi jeg skulle have scannet mine nyrer. Og efterfølgende fik jeg cozar forte 100 mg/25mg og nu venter jeg på at skal have foretaget en døgnblodtryksmåling

Får migea for migræne ( de skal tages med det samme når du bare kan mærke der er lidt opstart og inden man har taget andet medicin) Får fast brufen 800 mg samt 2 pamol 3 gange om dagen.

Det går både op og ned irriterer mig der ikke er styr på mit blodtryk, og har det dårligt når det ligger på 200/125 . Men er ude hver dag og gå en tur, for hverken smerter eller blodtrykket skal styre mit liv .......dog er jeg meget mindre social, fordi jeg har så mange smerter og ikke orker det.

Men vi reagerer jo forskelligt på medicin, min mand får også cordil og hans blodtryk er super flot.....
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:26   #7
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
hvis du ikke spiser før aftenen bliver man mere træt og svimmel. Jeg lider af lavt blodsukker og skal spise hver anden time for ikke at dejse om. ved godt at der kan være andre årsager men det ikke at spise kan gøre det hele så meget værre.
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:30   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
kost får jeg ikke meget af spiser kun aftens mad.. for går med en evig kvalme alt tid og har ikke lyst il noget..
...
men motion er lige hvad jeg har brug for. men kommer ikke ud for har ikke energien til det..
Du bliver nødt til at få brudt den dårlige cirkel. Det ved du godt, men det kan være at det hjælper at få endnu et skub, så jeg tillader mig at komme med et.

Får man ingen mad får man på kort sigt mangel på energi og bliver træt og svimmel. Blodsukkeret ligger i bund og det giver kvalme og hovedpine kan komme af den grund.

Forkert/manglende kost fører på længere sigt til vitamin- og mineralmangel som også kan give de nævnte symtpomer.
Vitaminer kan desuden have indflydelse på blodtrykket...

Motion er godt for både krop og sjæl. Og i dit tilfælde vil motion virke appetitregulerende, give mere energi (det ér ikke løgn at motionen giver energi selvom det kan føles håbløst at udføre motionen) og motionen vil forhåbentlig også virke stabiliserende på dit blodtryk.
Og så naturligvis at tabe sig hvis man er overvægtig - det ved jeg ikke om du er.

Denne artikel beskriver sammenhængen mellem kost og forhøjet blodtryk og anbefaler fødevarer samt over 30 minutters motion dagligt:
http://www.netdoktor.dk/ernaering/kost/sygdomme.htm (kør ned til ca. midten af siden)

Kan et familiemedlem gå en tur med hver dag som en begyndelse til at få rørt dig?

Bed lægen teste dig for vitamin- og mineralniveau.

Når det er sagt, så er jeg godt klar over, at det er virkelig svært at ændre vaner. Og kvalme er et ******* at gå rundt med.
Din læge kan give dig kvalmestillende medicin, så du har lettere ved at spise ordentligt.

Vh
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 15:41   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Her er en anden gode side:
http://www.patientvejledningen.dk/ve...oejetblodtryk/

Sidst redigeret af Karo; 28-11-2010 kl. 15:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 16:43   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
mange tak for jeres svar jeg vil lige kikke lidt på de link i aften..

og til annagw .. jo den skal brydes eller går jeg helt i hundene.. har også koncentrations problemer og er ved at drukne i breve som komme ind nu.. så det gør det jo ikke bedre..

og motion er mit mål fremadrettet, men er bare ikke ved min fulde fem lige nu..

og det sociale det er også noget jeg arbejder med. og presser mig meget for at bryde den cirkel. for det er så deprimerende men det går stille og roligt fremad nu..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Energi-mærkning ! Birkes-musen Politik og Samfund 2 26-10-2012 21:52
jeg mangler en bisidder busser24 Alt det andet 5 26-10-2012 01:12
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Træk vejret = mere energi + mindre stress Jørgine Et godt link! 2 17-02-2011 14:51
Jeg mangler hjælp til ´min mor lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 22-11-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension