K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 11:10   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS

Hej...

mine sygedagpenge stoppede 31 Maj, vi ankede sagen og vandt ;-)

Min sagsbehandler skulle lave hele sagen om da hun havde overtrådt en del §

Hun skulle bl.a lave en RP og det er der den hænger nu...

For det første har hun lavet en RP uden samarbejde med MIG.
Hun var en måned om at lave den, da jeg så endelig fik den sendt hjem til mig havde jeg 3 dage til at komme med bemærkninger til den.

Jeg fik et lyn møde med min advokat, og den RP viste sig at være en gammel RP fra 2005 som jeg adrig har set før, den eneste hun har gjort ved den er at ændre de gamle datoer med nye datoer.
DVS. det ser ud som om det er oplysninger fra 2010 og ikke fra 2005.

Der er sket meget siden, da den blev lavet i 2005 var jeg optimistisk for at komme tilbage på arbejdsmarkedet og ville ofre alt for at komme tilbage.

Men her i 2010 ser situationen anderledes ud, min skade er blevet være og være, behandlingsmuligheder udtømte osv. osv.

Men hun har lavet en konklusion ud fra den gamle RP, altså så det ser ud til at jeg er sund og rask og sagtens kan besidde et arbejde på vilkår med alle andre.
Min sagsbehandler tror jeg er DUM, hun havde nok ikke regnet med at jeg havde opdaget at den RP i virkeliogheden er en gammel en, jeg sad og læste de 1000 sider igennem jeg havde i sagsakter og støtte tilfældigvis på den gamle RP og syntes den virkede bekendt ;-)

Jeg og advokaten har selvølgelig kommet med bemærkninger til den RP, bl.a at dator skal rettes.

Min arbejdsprøvning ikke er nævnt i RP, da den er ret vigtig da den konkluder at jeg er færdig på arbejdsmarkedet.

At flere punkter i RP er min sagsbehandler subjektive vurdering der absolute ikke bliver underbygget af læger og arbejdsprøvning, ja hun går faktisk imod hvad læger/lægekonsulent/arbejdsprøvning vurdere

Ydermere er der 4 sider mere som skal bemærkes i RP som jeg lige lader ligge ;-)


Men mit spørgsmål er:
Det er et halvt år siden hun uberettet stoppede mine sdg, siden jobcenter blev hjemvist af beskæftigelsenævnet, har hun brugt 1 måned på at lave RP, vi fik 3 dage til at komme med bemærkninger, nu har hun så igen brugt 1 måned på at rette de ting og vi har intet hørt endnu...

Hvor lang tid kan hun trække den?

Og hvad dælen kan man gøre for at skubbe til hende?

Det virker ikke som om at hun ikke ved hvad hun skal gøre, er hun overhovedet sagsbehandler eller har jobcenteret kun ansat sådan en gammel snegl der skider på folk og er ligeglad med regler og §...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:09   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære hopper

KLAG !!!

Til borgmester og hel det samlede byråd !!!

Borgmesteren er øverste ansvarlige myndighed, så se at komme i gang med klagen !

Den sagsbehandler er virkelig ikke sin løn værd !

Og det bør borgmesteren have at vide !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:31   #3
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej igen

Jeg er ret sur og ked af det, det hele ramler nu kan jeg mærke...

Jeg har lige modtaget brev og min RP idag, hun ændre ikke en skid i RP...

Hun lyver direkte i RP, vi skriver at hun skal ændre datoer, til det skriver hun at jeg jævnligt har været til møde med sagsbehandler, og vi løbende har redigeret i min RP.

Det er LØGN jeg har ALDRIG set en RP, jeg har kigget alle mine sagsakter igennem, ikke et ord om RP i nogle af udtallelserne...
Hvis vi løbende har snakket om RP hvorfor skriver beskæftigelsenævnet så at hun SELV skal lave en RP og at hun ikke må uddelegere sådanne opgaver til arbejdsprøvningen. (Hun har brugt RP der blev lavet på arbejdsprøvningen fordi hun ikke selv gad lave en, det sagde hun til mig dengang)

Jeg er rassende og samtidig magteløs, jeg har snakket med beskæftigelsenævnet og forklaret dem det, de siger at de kigger ikke kun på RP men også læge udtalelser, og jeg skal bemærke de ting i min anke som jeg er utilfreds med, så tager de det med i overvejelserne.


Er der nogle der har tlf og email til Borgmesteren i Sorø, det haster!!!

Hvis det ikke hjælper at snakke med Borgmesteren retter jeg henvendelse til "Ombudsmanden"

De anbefallede hos beskæftigelsenævnet først at rette henvendelse til Borgmesteren og hvis det ikke hjalp skulle jeg snakke med ombudsmanden, men sidstnævnte vil hun ikke håbe kom så langt...

Jeg har virkelig løst til at tage op og vælte hele sagsbehandlerens kontor
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:41   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
http://www.soroe.dk/cms/site.aspx?p=67&contactid=1451
Hvis det er rigtigt, det jeg har fundet.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 14:41   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Prøv at ringe til 57 87 60 00 og bed om at få borgmesteren !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 15:09   #6
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Har lige snakket med dem, han sidder i møde han er først at træffe på mandag ;-(

Hvem fanden kan man så snakke med?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 15:14   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Aner det ikke, men så må du prøve i morgen !

Og du skal nok se at få noget skriftligt på bordet, som du kan aflevere mod kvittering,

så du kan dokumentere, at de har fået det.

Har I ikke en arbejdsmarkedschef i din kommune ?

Så skulle du prøve at få fat i ham/hende.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 25-11-2010 kl. 15:16. Årsag: tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 16:27   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan kun sige som florken:

KLAG HØJT OG TYDELIGT til hele banden -men sagligt!

Som du jo ved har vi jo også været der hvor du/i er lige nu og NEJ SORØ KOMMUNE overholder IKKE lovgivningen, dét kan vi skrive under på!

Du får lige vores "opskrift" her:

BORGMESTEREN

BYRÅDET (således at INGEN kan sige at de intet vidste!)

KOMMUNALDIREKTØREN (håber den nye er bedre end den gamle, som jeg jo har set er blevet fyret på gråt papir i sin nye kommune!)

SOCIALDIREKTØREN


Og dernæst:

Ombudsmanden -Statsforvaltningen.

JA, det er mere end omstændigt at være syg i Sorø Kommune -men hvad er dit alternativ?
Give op? -nej vel

Nå ja, og det kan jo være du er mere heldig end os, at få de små lokalsprøjter til at udgive et læserbrev og stille saglige, relevante spørgsmål i et åbent læserbrev til Borgmester og Byråd -tør du?

(forbered dig hellere på at redaktøren af lokalsprøjten kan finde på at kontakte dig ang din mentale helbredstilstand )

Held og lykke med det hele, når nu du er faldet lidt ned igen(men fuldt forståeligt) så skal du gå på med krum hals igen og heldigvis du har din advokat med på sidelinjen

Ps: desværre er der ingen lov/garanti for hvor længe sagsbehandleren må være om sit arbejde MEN lovgivningen sir jo at en sag/spørgsmål hurtigst muligt skal afklares -hvor længe det så er?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 25-11-2010 kl. 16:29.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 17:12   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
De skal have den tid, der skal tages for at opfylde de ting, som nævnet har skrevet i afgørelsen, som jobcentret skal have gjort.... Er det ikke for nylig, du har fået afgørelsen fra ankenævnet?

Hjemvisninger af sager betyder, at de skal følge op og arbejde efter de anvisninger, som nævnet har skrevet i afgørelsen. Så tjek lige i afgørelsen fra nævnet, om jobcentret har fulgt op og har gjort, det de skulle efter afgørelsen er kommet...

Forhåbentligt har du fået sygedagpenge i tilbagevirkende kraft?

Sidst redigeret af curls; 25-11-2010 kl. 17:15.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 20:01   #10
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg har ringet rundt i dag, men alle er til møde eller også er kontoret lukket idag ;-(

Men fortsætter i morgen hun, slipper ikke så nemt...

Buster:
Jeg har været rigtig stærk indtil videre, men nu kan jeg mærke at jeg er ved at miste modet, ikke at jeg vil give op, men mere at jeg har løst til at rejse ud af det korrupte land vi lever i når sagen er afsluttet...

Citat:
Nå ja, og det kan jo være du er mere heldig end os, at få de små lokalsprøjter til at udgive et læserbrev og stille saglige, relevante spørgsmål i et åbent læserbrev til Borgmester og Byråd -tør du?
Jeg er med på alt, jeg har skrevet til tv2øst, bt, ekstrabladet, desværre høre jeg intet fra nogle af dem...


Citat:
Hjemvisninger af sager betyder, at de skal følge op og arbejde efter de anvisninger, som nævnet har skrevet i afgørelsen. Så tjek lige i afgørelsen fra nævnet, om jobcentret har fulgt op og har gjort, det de skulle efter afgørelsen er kommet...
Problemet er at hun skider højt og flot på hvad alle siger og skriver...
Vi er ikke kommet videre selvom beskæftigelsenævnet har hjemvist hende med 117 ting, hun overholder ikke en skid.
Hun bliver taget i hendes egen løgn.

Hun har skrevet at jeg skulle have drøftet RP inden advokaten kom til mødet, ja det er delvist korrekt at jeg skulle havde godkendt det, da det eneste der stod var hvad jeg havde lavet før i tiden, altså skole og arbejdsmæssigt.

Problemet er bare at vi ikke havde drøftet noget jeg havde kun blot læst lidt af RP inden advokaten kom 2 min efter.
og iføge de datoer hun skriver i RP skrev hun resten ind 1 uge efter mødet, og det havde jeg ikke godkendt som hun skriver jeg har, dvs jeg kan dokumentere hun lyver...

ydermere skriver hun at vi løbende har haft møder og RP løbende er blevet opdatteret.
Det kan også dokumenteres da jeg har læst alle sagsakter igennem, der findes ikke nogle udtallelser om nogle form for opdattering af RP til nogle af vores møder, eller nogle RP udover den jeg fik lavet i anden kommune i 2005...

Forstår så heller ikke som jeg skriver længere op, at hun har brugt en RP fra min arbejdsprøvning til at træffe afgørelse, hvis hun som hun skriver har en RP på mig som vi løbende "skulle" havde opdatteret...


Jeg har været til undersøgelse hos Danmarks bedste professor som skriver behandlingsmuligheder udtømt, erhversevnen er 1/3 under det normale samt at der ikke findes behov for psykologisk behandling, som lægekonsulenten iøvrigt også underbygger.
Arbejdsprøvningen vurdere at jeg ingen ressorcer har der kan bruges på arbejdsmarkedet,

Men min sagsbehandler skriver at smertebehandling, træning og psykologisk behandling vil kunne få mig på arbejdsmarkedet på lige fod med alle andre...

Ja hvad sker der så lige her ;-(

Jeg er både tosset og magteløst det er en meget mærkelig følelse
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er det bedste sted at lave annoncer for at hyre flex og/eller skånejobbere Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 6 20-07-2013 18:47
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor meget må sagsbehandleren ringe? Carpe Diem Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 01-06-2011 10:54
Må sagsbehandleren bestemme hvor jeg underskriver? sharky Alt det andet 21 19-03-2010 10:36
Ressourceprofil - tager det lang tid at lave? Ninja Dit og Dat 24 30-04-2009 08:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension