K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2010, 18:29   #1
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Smid syge ud og få en ferie

Jeg blev gjort opmærksom på følgende artikel fra 3F's nyeste nummer af deres fagblad i min egen tråd, men synes lige jeg ville smide den ud i forummet til jer andre.

http://www.e-pages.dk/3f/508/ - se side 52-53.

Jeg har efterfølgende smidt den ud på min egen facebookprofil til diskussion og vil lige høre med jer om hvordan I forstår den artikel.

Jeg ser den absolut ikke som noget positivt, men som at socialrådgiverne ikke kun kassetænker for kommunen,men også for dem selv... og at man absolut ikke kan være sikker på at de syge bliver afsluttet til de syges fordel, men ene og alene til kommunens. Uanset hvor meget jeg gerne vil tro på at de syge bliver afsluttet til enten ordinært arbejde (hvis de kan det), til flex, revalidering eller pension, så tror jeg bare ikke det er tilfældet i langt de fleste sager.... Gør I?

Hvorfor skal socialrådgiverne have bonus for at passe deres arbejde?! Er det ikke at skabe en interessekonflikt mellem at hjælpe borgerne og så pleje sin egen sag? Og hvorfor skal jeg som skatteyder OG syg betale for at en socialrådgiver skal belønnes for noget han/hun faktisk er ansat til?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 26-02-2010 kl. 18:31.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 18:42   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
en ting ligger fast.!
foreligger der en form for bonusbetaling, i et job man er sat til og varetage, og som kan have indvirkning på, den eller de personer dette måtte omhandle MÅ der være tale om inhabilitet.

alt det foreliggende, men ikke udslagsgivende, papirarbejde kan omtalte person som sådan godt foretage sig.

men så snart, det kommer på tale at, rådgiverens løn er involveret, vil jeg mene han/hun er inhabil ....

og må ikke kunne påvirke en evt: afgørelse. uanset hvor stort eller små det måtte være.

"gammelt ordsprog siger koruption er noget L... medmindre man selv er involveret)...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 19:19   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er viser bare kommunerne absolut intet har til overs for syge mennesker.
Bonus er fint. Men aldrig når det drejer sig om syge mennesker.

1 man har ingen muligheder for at søge et andet sted, hvis man ikke kan lide behandlingen.
2 En sagsbehandler ved ingen ting om sygdom, så det er man en gåde hvordan man får bonus for noget man ikke ved noget om.
så ergo hvordan kan de vide noget som helst om hvad man kan og ikke kan

3 tænk altid på din kommune som en modspiller og ikke en som hjælper dig på nogen måde. Du er en byrde og som hurtig skal væk igen.
trist men sandt.

4 tal så vidt mulig aldrig sygdom med din sagsbehandler, det fører ingen steder.

min erfaring med systemet.

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-02-2010 kl. 19:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 20:06   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Undskyld,men jeg er måske den eneste der ikk kan se noget galt i det, hos det der

kaldes anden aktør,får man jo også en bouns hvis borgeren kommer i job..man skal

vel ikk gå længer end nød vendigt på sygepenge,men naturligvis skal reglerne over

holdes når sagerne afgøres....Der skal vil også væer en gullerod,for at holde på sagsbelandlerne,der er jo mangel på dem...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 20:30   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Undskyld,men jeg er måske den eneste der ikk kan se noget galt i det, hos det der

kaldes anden aktør,får man jo også en bouns hvis borgeren kommer i job..man skal

vel ikk gå længer end nød vendigt på sygepenge,men naturligvis skal reglerne over

holdes når sagerne afgøres....Der skal vil også væer en gullerod,for at holde på sagsbelandlerne,der er jo mangel på dem...
Cleo, du skal absolut ikke undskylde.

Vi har også brug for modspil og at nogen ser positivt på tingene, det er den eneste måde vi undgår at køre i samme rille og i stedet diskurerer og måske endda får rykket ved vores (negative) synspunkter.



Jeg kender så ikke noget til anden aktør, men det er vel private firmaer? Jeg synes det er problematisk, hvis der skal være bonusordninger i offentligt regi for at holde på medarbejderne. Så skulle kommunen hellere sikre ordentlige arbejdsforhold for deres socialrådgivere end at lokke med bonusser.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 20:51   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja ,det er nok lidt af en glide bane,men jeg kan da godt være bekymret for ,om det ikk

ender med at sagsbehandlerne,flygter over i det private ,og så kan der lige privatsers

der lidt også,det er jo allerede godt igang,syntes jeg.....Jeg føler lidt at komunen

betaler sig fra sit andsvar,når de sender mig til anden aktør ,for at ordne min profil

og arbejdprøvninger....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2010, 20:52   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Undskyld,men jeg er måske den eneste der ikk kan se noget galt i det, hos det der

kaldes anden aktør,får man jo også en bouns hvis borgeren kommer i job..man skal

vel ikk gå længer end nød vendigt på sygepenge,men naturligvis skal reglerne over

holdes når sagerne afgøres....Der skal vil også væer en gullerod,for at holde på sagsbelandlerne,der er jo mangel på dem...
nej det kan du godt have ret i, for det er ikke alle som skal have flex eller pension. Men det kan man ikke vide, hvis der ingen diagonse er eller ens arbejdsevne ikke er bedømt.
det sker desværre tit, selvom en kommunen har 52 uger til at finde en løsning

Men desværre overholdes reglerne ikke i de fleste tilfælde.
at der skal lægges en plan, en plan er vil ikke kontanthjælp
hvis jeg ikke havde fået min værste diagonse, lige inden mit sygedagpenge stop
så skulle jeg alså miste mine sygedagepenge og klarer mig selv.
for sådan have det været i mit tilfælde.
kan ikke få kontanthjælp og derved vil en sagsbehandler få en bonus
men jeg vil jo ikke være kommet i job.

Jeg vil så sige den bedste behandling jeg har fået, var netop ved anden aktør
Men der kan også være stor forskel på dem

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-02-2010 kl. 20:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 14:18   #8
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Jeg er noget delt i denne sag.

Jeg kan godt se det urimelige i, at man får ekstra penge for at lave det man er ansat til i første omgang. Men på den anden side, 1000 kr. ekstra for at få en borger i arbejde må da give overskud i kommunekassen, og det vil så frigive penge til andre formål. For borgerens skyld skal det selvfølgelig være reelt arbejde og ikke bare aktivering.

Men faren kan jo også ligge i, at medarbejderen automatisk sorterer de svageste ledige fra, da det er sværere at tjene penge på dem. Men det har jeg så også på fornemmelsen: at man giver visse grupper førtidspension fordi det er for besværligt at få dem "ud af systemet".

Den er svær...
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 15:19   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa
Jeg mener, at der IKKE skal være bonusløn på DEN måde !!!
Hvis man ønsker at fastholde sine ansatte, skal det ske via de almindelige regler for det!!
Det her bliver jo akkordarbejde, og så er der risiko for, at det udføres dårligt !!!
Læste et sted, at der i Slagelse Kommune er denne ordning, og at det har medført et rekord højt antal af klager fra borgerne, der ender i Beskæftigelsesankenævnet, og ikke nok med det, de fleste sager er fejlbehæftede.
Se også denne rapport :
http://statsforvaltning.dk/everest/t...gelsen_pdf.pdf
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 09:33   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Martin og andre.

Problemet er at sygedagpenge fratages, UDEN en egentlig afklaring, altså havner den syge på kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.

Førtidspension gives kun sjældent, selv til kroniske syge, direkte fra sygedagpenge.
Det handler om refusion fra staten, og dermed kassetænkning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie oppe i årene Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-02-2012 15:08
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
syge studerende giver syge læger kurttrold Politik og Samfund 1 20-09-2008 09:33
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension