K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2016, 16:07   #11
Muffie
Sygemeldt
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2015
Indlæg: 31
Styrke: 9
Muffie er ny på vejen
Har talt med sagsbehandler, han siger jeg ikke må holde ferie, heller ikke selv omkrog ikke får penge af kommunen, men jeg kunne jo se positivt på det, da han kan se jeg har feriepenge til gode som jo så jeg kan få udbetalt uden at de modregnes!!!

1. Hvordan Fa**** kan han se hvad jeg har af feriepenge??!
2. Modregnes HVAD, jeg får ik en sk** af kommunen de kan modregne alligevel!
3. Ja det er virkelig vigtigt de holder styr på mig, så jeg ik render rundt og feder den på ferie, når jeg nu er i jobafklaring det går ud på at komme til ligegyldige "foredrag" 2x2,5 time pr uge.

Man er åbenbart ikke et menneske mere der selv kan bestemme over sit liv, latterligt kommunerne har den magt ��
Muffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 16:31   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du er så "heldig" at have en sagsbehandler der ikke vil lade dig holde fri for afklaring

nogen gange jkan man godt få lov selv om man er i et forløb, men det kommer desværre ikke dig til gode
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 17:54   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
§69k aktivloven:
"Stk. 4. En person, der modtager ressourceforløbsydelse i jobafklaringsforløb, har ret til ferie, i det omfang kontanthjælpsmodtagere har ret til ferie, jf. § 13, stk. 11 og 12. Personen er ikke omfattet af stk. 1 og 2, mens ferien afholdes."

Det står under "Betingelser for at modtage ressourceforløbsydelse i jobafklaringsforløb"

Længere oppe under overskriften: "Ressourceforløbsydelse" og "Indtægter m.v." (dvs det må gælde ydelsen, uanset om det er i ressourceforløb eller jobafklaringsforløb)
"§68a Stk. 4. Fradrag for feriegodtgørelse m.v. sker efter reglerne i § 32. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse. "

Okay, og hvad siger §32 så:
"§ 32. Feriegodtgørelse efter ferielovgivningen og udbetalte ferietillæg til personer, der er ophørt med at modtage hjælp efter § 42 i lov om social service, bliver trukket fra i hjælpen, når ferien holdes. Der kan kun foretages fradrag svarende til hjælpen for det antal dage, som feriegodtgørelsen eller ferietillægget er bestemt til at dække. Optjent ferie med feriegodtgørelse skal afholdes før ferie efter § 13, stk. 11."

(ved ikke hvorfor der står stk 2).

MEN dvs at feriepenge modregnes altså dag for dag.
Og ferie med feriegodtgørelse, skal holdes INDEN den man optjener efter 12 mdr på ydelsen. Altså man har ferie i de dage, som der modregnes pga feriegodtgørelsen.
Hvordan pokker skulle man så ikke måtte holde ferie de dage man har feriegodtgørelse til? o.O
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 18:49   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men er det ikke fordi , at når man er igang med et afklarings forløb, kan man ikke holde ferie før man er færdig?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 19:03   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men er det ikke fordi , at når man er igang med et afklarings forløb, kan man ikke holde ferie før man er færdig?
Både og.
Hvis man er igang med decideret arbejdsprøvning, ville en ferie midt i det hele, måske kunne påvirke resultatet.
Hvis man nu er på et kursus der varer 5 uger, giver det heller ikke mening at placere ferien der.

Jeg ved ikke om disse regler også gælder ved ferie med feriegodtgørelse, men ved den ferie man har optjent efter 12 mdr står dette:
"Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom. "

Så skal ikke kunne sige, om det er den sagsbehandler benytter sig af her.

Og hvis man ikke kan holde ferie for feriegodtgørelsen, og den derfor ender med at blive udbetalt, modregner de vidst bare, uden man får ferie
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 20:41   #16
Muffie
Sygemeldt
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2015
Indlæg: 31
Styrke: 9
Muffie er ny på vejen
Jeg er ikke i gang med arbejdsprøvning, da jeg skal på barsel om 3 mdr. Jeg går på jobcenter til "undervisning", har været til de fleste da jeg har været i samme forløb i ca 6 mdr. Det er aftalt at jeg skal i praktik for at finde en ny branchemen har endnu ikke en p-plads og efter barsel en decideret arbejdsprøvning med timeantal osv.

Synes dog det er langt ude jeg ikke kan holde ferie, når jeg ikke skal modtage en krone af det offentlige
Muffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 20:59   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Muffie Se meddelelser
Jeg er ikke i gang med arbejdsprøvning, da jeg skal på barsel om 3 mdr. Jeg går på jobcenter til "undervisning", har været til de fleste da jeg har været i samme forløb i ca 6 mdr. Det er aftalt at jeg skal i praktik for at finde en ny branchemen har endnu ikke en p-plads og efter barsel en decideret arbejdsprøvning med timeantal osv.

Synes dog det er langt ude jeg ikke kan holde ferie, når jeg ikke skal modtage en krone af det offentlige
Tja, du må vel selvom hvordan du afholder din barsel? Hvis du vil rejse under barslen, og du ikke modtager en krone fra systemet, så kan det da aldrig blive deres sag.

Fatter ikke, hvorfor de skal bestemme om du vil holde ferie eller ej, så længe du ikke modtager penge fra dém....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 21:10   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Bed sagsbehandleren give dig de love der siger du ikke må holde ferie for egne feriepenge mens du er i ressourceforløb - såfremt det ikke forstyrrer forløbet.

Og ja, feriepenge modregnes i ressourceforløbsydelsen. Men hvis du intet får er der intet de kan modregne i

Det er vigtigt hele tiden at få henvisningen til de love en sagsbehandler udtaler sig ud fra. For desværre er det sådan at ikke alle sagsbehandlere er særligt uddannede og har styr på paragrafferne.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 21:29   #19
Muffie
Sygemeldt
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2015
Indlæg: 31
Styrke: 9
Muffie er ny på vejen
Min barsel starter start juni, ville gerne holde ferie inden der kommer et barn mere og mens jeg stadig må flyve. (Min mor bor i udlandet, så ville gerne derover).
Tak for alle jeres svar, jeg vil bede sagsbehandler om at vise mig hvor der står jeg ikke må holde ferie for egne penge.

Øv hvor føler jeg det er uretfærdigt :'( Pga en gammel mand der påkører min bil, så jeg må sygemeldes, kan ikke få forlænget sygedagpenge på totalt modstridende og uholdbare argumenter, får endelig svar om udbetaling fra forsikring, som så skal modregnes og nu er end frihed endnu indskrænket de VIL bare ha at man er fattig og smådeprimeret.....
Muffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension