K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2009, 15:22   #21
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Alle

Så fik jeg fat på en der kunne hjælpe mig lidt, det er fordi han har 3 forskelige sagsbehandler og de taler ikke sammen, hvorfor han har 3 kunne de ikke fortælle, men hende der har sagt god for tv-glad har glemt at fortælle det til hande der udbetaler penge til ham og den sidste ved bare ikke noget.

Men de kunne godt se at de havde betalt til den skole på Møn, men jeg måtte selv lige ringe til skolen på Møn og få dem til at føre pengene tilbege til Loke, men de ville godt lige have en bekræftelse på at han er stoppe der.

Jeg ringet så til skolen og gav dem hans konto nr men de ville først sætte pengene ind på hans konto når de havde talt med den sagsbehandler, jeg har givet tlf nr til sagsbehandleren og så håber vi at han har sine penge snart.

Må indrømme jeg under mig min søn giver de 3 forskelige sagsbehandler, men jeg svæver mellem 2 afdelinger og har ikke en sagsbehandler

fra

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 18:03   #22
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej Alle

Så fik jeg fat på en der kunne hjælpe mig lidt, det er fordi han har 3 forskelige sagsbehandler og de taler ikke sammen, hvorfor han har 3 kunne de ikke fortælle, men hende der har sagt god for tv-glad har glemt at fortælle det til hande der udbetaler penge til ham og den sidste ved bare ikke noget.

Men de kunne godt se at de havde betalt til den skole på Møn, men jeg måtte selv lige ringe til skolen på Møn og få dem til at føre pengene tilbege til Loke, men de ville godt lige have en bekræftelse på at han er stoppe der.

Jeg ringet så til skolen og gav dem hans konto nr men de ville først sætte pengene ind på hans konto når de havde talt med den sagsbehandler, jeg har givet tlf nr til sagsbehandleren og så håber vi at han har sine penge snart.

Må indrømme jeg under mig min søn giver de 3 forskelige sagsbehandler, men jeg svæver mellem 2 afdelinger og har ikke en sagsbehandler

fra

Hanne

Hej

Mit forslag er at du kan henvende dig til en advokat vagt og fortælle din historie.

Som jeg læser dette så står din sagsbehandler til en politianmeldelse, men det kan en advokat indenfor service loven bedre informere om.

Som jeg læser ud af det, er der direkte ulovligt af kommunene at sende ham hjem og forlange at i forsørger ham.

Søg på nettet efter en advokat som er vant til at have sager for kienter der bliver bedraget af kommunen.

Vi har desværre tre sags behandlere fordi kommunerne har fundet ud af at vi ikke har kræfterne til at finde ud af det !!

Find ud af om din søn er tilmeldt folkeregisteret hvor han bor.

Og du skal ikke bevise for en skole at din søn ikke går på skolen når han fysisk ikke er tilstede !!! Det er jo fuldstændigt grotesk.

Du kan henvende dig til Undervisnings ministeriet og fortælle dem at skolen på Møn modtager betaling for elev der ikke er tilmeldt skolen mere.

For det er nemligt ulovligt !!!

Dette er en praksis der har været oppe at vende i medierne.

Så længe skolen modtager betaling for en elev har de ret til statsstøtte fordi de jo kan fremvise dokumentation for at han er der på stedet fordi kommunen betaler.

Denne ulovlige handling kan kun foregå ved at din sagsbehandler giver grønt lys og det er direkte ulovligt for hun ved jo at sønnen bor fysisk hos jer.

Det er også derfor de siger at du skal bede kommunen om at henvende sig til dem, så går der jo mere tid med at få ulovlige bidrag ind i skolen´s økonomi.

Få undersøgt folkeregister adressen på din søn !!!

Jeg håber virkeligt du får noget kvalificeret hjælp til det her for det har du fortjent.

Pøj pøj med det hele og hold modet oppe

Mvh HaveDammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 18:17   #23
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Havedammen

Tak for dit svar kan helt klart godt bruge dine råd.
Jo han er tilmeldt her hjemme så det burde ikke være problemet, men synes jo nok det er for dårligt at forlange at vi skal betale kost mm.
Synes jo også det er lidt underligt at skolen ikke under sig over at der bliver betalt for ham når de ved at han selv har skulle betale ud af kontanthjælpen.

Men hvis de ikke sætter penge ind på hans konto i denne uge tager jeg kontakt til nogle der kan hjælpe, for det kan jeg nok ikke selv klare lige nu står jo selv i en kamp med kommunens sagsbehandler.

Hilsen
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 18:47   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg vil bare lige sige, at man kan sagtens have 3 sagsbehandlere... Det kommer jo an på, hvad sagerne handler om.
Hvis det er noget med uddannelse og arbejde, så har man en sagsbehandler på et jobcenter.

En sagsbehandler på et jobcenter behandler feks. ikke sager om handicappede, som har brug for ekstra hjælp, hjemmehjælp eller lignende..
Man skal lige huske, at der er sandelig mange områder. Der er i København feks. også medarbejder som KUN står for ydelsen af de forskellige betalinger - de er ikke sagsbehandlere, det kan nogen nemt komme til at betragte dem som.
Bor man i København, er det klart, at de kan sidde forskellige steder såsom socialcenter, jobcenter og Handicapcenter.

Sidst redigeret af curls; 03-08-2009 kl. 18:50.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 20:00   #25
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg vil bare lige sige, at man kan sagtens have 3 sagsbehandlere... Det kommer jo an på, hvad sagerne handler om.
Hvis det er noget med uddannelse og arbejde, så har man en sagsbehandler på et jobcenter.

En sagsbehandler på et jobcenter behandler feks. ikke sager om handicappede, som har brug for ekstra hjælp, hjemmehjælp eller lignende..
Man skal lige huske, at der er sandelig mange områder. Der er i København feks. også medarbejder som KUN står for ydelsen af de forskellige betalinger - de er ikke sagsbehandlere, det kan nogen nemt komme til at betragte dem som.
Bor man i København, er det klart, at de kan sidde forskellige steder såsom socialcenter, jobcenter og Handicapcenter.
Hej curls

Jo jeg kan da godt forstå at man kan have sagsbehandler til socialcenter, jobcenter og handicapcenter.

Jeg under mig også bare over at der for det første ikke er nogle der taler sammen. for det andet over at jeg ikke kan få tildelt bare en sagsbehandler på jobcenter for sygdagpenge.

Hilsen
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2009, 20:47   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Smidt.
Tror du ikke tiden er inde til at få kvalificeret hjælp.
VISO kunne du evt henvende dig til for at få en rådgivning.
Læs.: http://www.servicestyrelsen.dk/wm147334

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 10:12   #27
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Smidt.
Tror du ikke tiden er inde til at få kvalificeret hjælp.
VISO kunne du evt henvende dig til for at få en rådgivning.
Læs.: http://www.servicestyrelsen.dk/wm147334

Mange hilsner
Peter
Hej Peter

Jo du har så ret tiden er inde til noget kvalificeret hjælp jeg vil tage henvendelse til den rådgivningen du henviser til.

Hilsen
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2009, 23:03   #28
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Smidt Se meddelelser
Hej Havedammen

Tak for dit svar kan helt klart godt bruge dine råd.
Jo han er tilmeldt her hjemme så det burde ikke være problemet, men synes jo nok det er for dårligt at forlange at vi skal betale kost mm.
Synes jo også det er lidt underligt at skolen ikke under sig over at der bliver betalt for ham når de ved at han selv har skulle betale ud af kontanthjælpen.

Men hvis de ikke sætter penge ind på hans konto i denne uge tager jeg kontakt til nogle der kan hjælpe, for det kan jeg nok ikke selv klare lige nu står jo selv i en kamp med kommunens sagsbehandler.

Hilsen
Hanne
Hej Hanne

Du skal undersøge om han står til meldt jeres adresse med en C/O adresse for det betyder i systemet at han kun modtager posten hos jer, imens systemet ulovligt udbetaler penge til en skole han ikke bor på.

Det vil sige at officielt findes han fysisk ikke på jeres adresse !!!

Hvad er det for en skole du "tillader" modtager dine søn´s penge ???

Det er mig stadig en gåde hvorfor denne sagsbehandler vil udbetale penge til en skole hvor hendes klient ikke går på !!! Det er ulovligt !!!

Du skal ikke finde dig i at blive jordet og du kan også henvende dig til borgmesteren i din kommune og til chefen for den afdeling hvor sagsbehandleren arbejder.

Der er klart blevet lavet ulovlige handlinger fra sagsbehandleren´s side og det kan være at chefen IKKE er informeret

Brug mail adressen for din kommune til begge steder for kommuner har lavet et system at når en borger mailer ind, så kommer der automatisk en bekræftelses mail på at din mail er ankommet.

På din kommunes hjemmeside finder du mail adresser på de forskellige medarbejdere og chefer.

God vind og bare slå i bordet *s*

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 23:54   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Smidt...

Jeg faldt over denne afgørelse fra Ankestyrelsen. Der står en masse om love og paragraffer og rettigheder for unge med "skavanker".

Jeg håber, der er en masse nyttig information - dels om kontanthjælp og ret til uddannelse osv.

Her er noget af det, resten kan du læse på linket:

Citat:
Resumé:
En ung med diagnosen infantil autisme havde ret til at få tilbudt et uddannelsesforløb, som han havde fået efter lov om ungdomsuddannelse for unge med særlige behov, som et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Dette gjaldt også selvom, der var tale om et uddannelsesforløb på tre år.

Begrundelsen var, at der var et retskrav på et tre årigt uddannelsesforløb, når den unge var omfattet af målgrupen for lov om ungdomsuddannelse for unge med særlige behov.

Begrundelsen var endvidere, at den unge var omfattet af målgruppen i beskæftigelsesindsatsloven vedrørende personer, der også havde andre problemer ud over ledighed, og at der til denne målgruppe kunne gives et uddannelsesforløb efter beskæftigelsesindsatsloven.

Der kunne endvidere ydes kontanthjælp under uddannelsesforløbet, idet ungdomsudddannelsen for unge med særlige behov ikke var SU-berettigende.

Der var i lov om ungdomsuddannelse for unge med særlige behov ikke taget stilling til, hvilken forsørgelsesydelse, der kunne ydes under uddannelsesforløbet.



http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...li/162-09.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 21:15   #30
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
så er jeg her igen omkring min søn

Lige kort så går det rigtig godt med sønnen på hans uddannelse på tv-glad, han er super glad for at være der blomster op, de er meget glade for ham og roser ham meget.....

Han bor jo stadigvæk hjemme og han for sine penge hver månede så alt det er løst....

Men men han er jo også meget ordblind oven i de andre handicaps og så er det at hans kontakt person på tv-glad og jeg ville søge en IT-rygsæk til ham, jeg ved at som ordblind har man ret til sådan en, jeg fik selv en da jeg var under uddannelse da jeg også er ordblind, men hans sagsbehandler mener bestemt ikke han kan få sådan en...

Så er det jeg ville hører om der nogle af jer der kender §§ på at søge hjælpemiddeler, jeg er desværre selv vildt dårlig til at finde ud af det på grund at den hjerneskade jeg har fået.....

fra Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension