K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2009, 17:06   #11
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Helenekr
Fik lige set du havde skrevet to gange dejligt med en masse svar.
Han har jo gået på den skole på Møn i 3 år der har han fået kontanthjælp, de første 2 år satte sagsbehandleren et beløb på 2400 til tøj lommepenge, medicin tog og bus, det sidste år skulle han selv betale ud af sin kontanthjælp 4000 kr. så var der 568 tilbage til ham selv, til tøj og lommepenge, de gav han så ud over til tog bus og medicin han skulle bare selv lægge ud og det gjorde jo at han hele tiden står i minus.
Da han flytte hjem d 26,6 fik han lidt kostpenge med hjem til den første måneden, så derfor vil jeg jo mene at han skal have fuld kontanthjælp for denne måneden vi går ind i, jeg håber bestemt det er en fejl, men hans sagsbehandler jeg talte i tlf. med tidligere, kunne ikke fortælle noget, andet en at jeg skulle ringe til den afdeling der heder mr-handicap meeeeeen de havde lukke til mandag kl 9.

Omkring det med at have en værge til sit 21´ende år, nej det har han ikke, så dårlig er han ikke, ok han skal have hjælp i det daglig med at holde sig i gang.

Det beløb han skal have efter skat er 4568 kr. da han står som udeboene, fordi han står på vente liste til et bofælleskab, så sagsbehandleren har sat ham til ude boene, men det hjælper jo ikke meget når de så klokker i det, og jeg kan da godt mærke at jeg har en mere på kost mm.


Citat:
(Jeg elsker også katte!), men har desværre ikke nogen i øjeblikket, da den jeg havde blev forelsket i legekammeraten og flyttede hjemmefra. Men jeg får lov at passe dem engang i mellem - det er bare ikke nok!!! Og nu er katten blevet en udekat, så den er bestemt ikke sjov at have hjemme i en lejlighed, han teer sig fuldstændigt tosset, når døren er lukket

Jeg har også ALTID haft kat
Godt du kan passe din kat en gang i mellem nu den sådan er flytte hjemmefra
Ja jeg kan godt forstille mig at det er svært at få en kat der blevet ude kat til blive inde kat igen, begge mine løber ude men vi har også have så det er nemt.

fra
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 17:40   #12
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Det lyder altså helt grotesk det der! Typisk de så bare har lukket, så man ikke kan komme i kontakt med dem. Aldrig har det da været så svært at få fat i de mennesker man skal snakke med på kommunen, som det er nu. Jeg bliver altså SÅ vred


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
(Jeg elsker også katte!), men har desværre ikke nogen i øjeblikket, da den jeg havde blev forelsket i legekammeraten og flyttede hjemmefra. Men jeg får lov at passe dem engang i mellem - det er bare ikke nok!!! Og nu er katten blevet en udekat, så den er bestemt ikke sjov at have hjemme i en lejlighed, han teer sig fuldstændigt tosset, når døren er lukket

Jeg har også ALTID haft kat!!
Jamen Helene - du skal da bare have dig en russian blue så. De er perfekte indekatte
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 17:55   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fik en dejlig kat af Hejdien og Co.
Og han var jo alt hvad jeg drømte om, og mere til. Men da min veninde kom med hendes kat, så blev min kat simpelthen så glad og trillede rundt med hendes, så de nærmest var uadskillige. Og da veninden tog katten med hjem igen, blev min simpelthen så ulykkelig og gik og kaldte, og ledte efter hende LÆNGE efter. Tænk, det kunne mit hjerte slet ikke rumme!! Så enden blev at min kat flyttede hjem til sin legekammerat, og de er stadig uadskillige. Og da veninden er stewardesse, så har jeg haft kattene når hun har været på lange ture. Men nu er hun desværre (for mig) flyttet til en ødegård i Sverige, så jeg ser ikke kattene så meget mere, da hun har fået kæreste der kan passe dem. HULK!!!

Ja Russian blue er pragtfulde katte!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2009, 16:38   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Smidt det lyder helt vanvittigt det du skriver og jeg kan godt forstå at du er iverig efter en løsning og derfor skal du også ringe derop mandag kl 9 MEN får du ikke et meget positivt svar og lovning om penge i løbet af ugen så er det på tide at skrive og kun skrive derop ...

Du skal kort og godt skrive at din søn er stoppet på skolen den og den dato , at han siden da ikke har fået sin kontanthjælp (som var sat som udeboende ) men at han i stedet har fået et beløb på eks antal kroner.

Du har snakket med sagsbehandler det og det navn som hævder at din søn ikke længere skal have kontanthjælp da han nu er hjemmeboende og du skal forsørge ham ...

Så skal du bede om lov § hvor det fremkommer at du skal forsøge ham.

Nu skriver du godt nok at han får kontanthjælp som udeboende fordi han er skrevet op til noget bofællesskab , men den er jeg ikke sikker på er gangbar altså at han skal have som udeboende fordi han er skrevet op men jeg er ikke sikker da din søn jo har nogle handicaps ...

Men han skal som minimum have satsen for hjemmeboende som er på ca 2700 kr så vidt jeg husker ...

Har du prøvet at ringe til www.duhk.dk
og se om de kan hjælpe dig med at få gang i kommunen...

Der er også mulighed for at søge kontanthjælp til din søn altså helt forfra for får han så afslag ja så kan du anke den . men giv ikke kommunen rist eller ro før de har fået orden i hans sag ... det er sgi noget svineri alt det andet


Helene som mor så barn he he

Hans mor er begyndt at føjte rundt og jeg tror sgi hun har fundet et ekstra hjem , normalt kommer hun en halv time maks efter jeg har kaldt på hende men her de seneste dage har jeg oplevet at hun er væk dage af gangen og går jeg rundt i bebyggelsen og fløjter på hende så kan der gå op til 5 timer inden hun kommer som om hun først skal ud et sted fra....

Sun-lady min kat (helenes killings mor ) er en korat og de ligner blue russian enormt meget , bare mere spinkle og troløse åbenbart he he
  Besvar med citat
Gammel 01-08-2009, 17:12   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA! Er det ikke rigtigt Hejdien, det var det første der slog mig da jeg så en Russian blue, at ligheden mellem den var slående...nok specielt farven. Og begge to kan jo have skæve/runde øjne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 09:38   #16
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Hejedien

Jeg føler også det er vanvittigt alt det omkring min dejlige søn, men tro mig det har været en kamp hele hans liv hver gang vi har skulle igennem med noget til sagsbehandler mm, sådan som det står lige nu, skal vi tage kontakt til 3 forskelige steder omkring de penge han får, jeg kan slet ikke forstå de vil byde ham det, der står i alle hans papire at han har meget svært ved at tale med fremmede og så forlanger de S*U at han selv skal ringe til en sagsbehandler om en lille bid af de penge han får, og en anden om en lille bid mere og så lige en mere

Lige nu står vi jo så der at jeg er nød til at tage hans kamp igen + min egen

Jeg ved jo heller ikke hvordan det vil se ud nu han begynder på tv-glad det er en 3 åriget uddannelse, men der ikke nogle der har oplyst os om havd han vil få.

Men det første jeg gør er at ringe til den anden sagsbehandler i morgen kl 9 og så vil jeg forlange et møde hvor vi får alt på skrift, og så må vi tage den derfra.

Men må indrømme jeg synes det er P***E hårdt fordi det er både ham og mig, og jeg er vildt tyndslit oven på min sygdom, så det er sådan lidt puha.

Jeg kunne ikke åbne det link du havde skrevet øv.

fra
Hanne



Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Smidt det lyder helt vanvittigt det du skriver og jeg kan godt forstå at du er iverig efter en løsning og derfor skal du også ringe derop mandag kl 9 MEN får du ikke et meget positivt svar og lovning om penge i løbet af ugen så er det på tide at skrive og kun skrive derop ...

Du skal kort og godt skrive at din søn er stoppet på skolen den og den dato , at han siden da ikke har fået sin kontanthjælp (som var sat som udeboende ) men at han i stedet har fået et beløb på eks antal kroner.

Du har snakket med sagsbehandler det og det navn som hævder at din søn ikke længere skal have kontanthjælp da han nu er hjemmeboende og du skal forsørge ham ...

Så skal du bede om lov § hvor det fremkommer at du skal forsøge ham.

Nu skriver du godt nok at han får kontanthjælp som udeboende fordi han er skrevet op til noget bofællesskab , men den er jeg ikke sikker på er gangbar altså at han skal have som udeboende fordi han er skrevet op men jeg er ikke sikker da din søn jo har nogle handicaps ...

Men han skal som minimum have satsen for hjemmeboende som er på ca 2700 kr så vidt jeg husker ...

Har du prøvet at ringe til www.duhk.dk
og se om de kan hjælpe dig med at få gang i kommunen...

Der er også mulighed for at søge kontanthjælp til din søn altså helt forfra for får han så afslag ja så kan du anke den . men giv ikke kommunen rist eller ro før de har fået orden i hans sag ... det er sgi noget svineri alt det andet


Helene som mor så barn he he

Hans mor er begyndt at føjte rundt og jeg tror sgi hun har fundet et ekstra hjem , normalt kommer hun en halv time maks efter jeg har kaldt på hende men her de seneste dage har jeg oplevet at hun er væk dage af gangen og går jeg rundt i bebyggelsen og fløjter på hende så kan der gå op til 5 timer inden hun kommer som om hun først skal ud et sted fra....

Sun-lady min kat (helenes killings mor ) er en korat og de ligner blue russian enormt meget , bare mere spinkle og troløse åbenbart he he
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 10:49   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej klart at du ikke kan det er mig der har kvajet mig og skrevet det forkert, du får det lige engang til og denne gang det rigtige he he her er det http://www.dukh.dk/
  Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 12:27   #18
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej så kunne jeg åbne den
et godt link, som jeg vil bruge tak
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 21:06   #19
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære Smidt.

Ja, ring endelig til DUKH!
Jeg bliver så vred og sørgmodig, når jeg læser din/Jeres historie, for det kan bare ikke være rigtig, at du skal tørres af på den måde og at I bliver behandlet sådan!
Din søn har jo et handicap og der er sikkert §'er i serviceloven.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 22:06   #20
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej Mella

Jo jeg vil ringe til DUKH! men vil ligehører hvad de har at sige når jeg ringer i morgen, håber de kan se at det ikke er holdbart, kan jo heller ikke forstå dem de har jo for pokker selv forslået at han skulle have en uddannelse på tv-glad så må de vel også give ham en form for lån

Men jeg har skrevet en del ned som jeg vil spøre om, det er bar lidt trælst jeg hører jo ikke så godt og så skal jeg ringe til alle mulige sagsbehandler + jeg jo også skal omkring mig selv.

Kunne være man skulle stille sig op inde på rådhuspladsen med krykker, og et stort skilt


Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension