K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2010, 14:25   #1
lindgreen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Lokation: bor i jammerbugtkommune
Indlæg: 5
Styrke: 0
lindgreen er ny på vejen
lang tid inden sagen afgøres i kommune

jeg har nu været syg i 4 år med discuspolad hvor opration ikke har hjulpet noget.
jeg har nu været i arbejdsprøvning i 1 år og 4 månder hvor jeg ikke har kunne komme op i timer jeg kan max klare 10 timer pr. uge.
og nu vil min sagsbehandler forlænge min arbejdsprøvning igen men jeg kan ikke forstå hvad foremålet skulle værer når jeg ikke har kunne komme op i timer.
det ser ud at det er kasse tænkning.
er der ikke nogle regler for hvor lang tid en arbejdsprøvning må tage når man ikke kan komme op i timer.

og det er først nu at der har været en fra kommunen på arbejdspladsen for at se om stolen og bord er i den regtige højde.
det er efter 1 år og 4 månder kan det være regtig.
det er meget svær når man ikke hved hvor man står
lindgreen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:38   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Lyder godt nok voldsomt.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:51   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Lindgren!

Velkommen til!

Det er slet, slet ikke i orden, hvad du bydes!

Arbejdsprøvningen er alt for lang (lyder mere som udsigtsløs aktivering, med størst mulig refusion fra staten til kommunen).

Siddestilling er som regel uforeneligt med at være "prolapspatient"! Øges dine smerter ikke i denne stilling?

Er dit forsørgelsesgrundlag sygedagpenge, kontanthjælp eller ledighedsydelse?

Hvis du ikke har aktindsigt i din sag, så er det noget af det første, du skal sørge for at få i hus.
På K10's forside finder du et skema til aktindsigt, lige til at printe ud!

Fat mod, der kommer andre til med gode råd til dig :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:54   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er da godt nok lang tid! Jeg synes jeg har læst et sted, at ca. 13 uger var det maksimale afprøvningstid...

Du kan godt skrive en skriftlig klage over, at du hele tiden skal fortsætte i arbejdsprøvning. De burde kunne vurdere efter ca. ½ år. Over 1 år er lige lovligt meget...

Du kan også evt. skrive til dem, at du gerne vil søge om fleksjob (ved ikke hvad du vil?).
Søger du, SKAL de tage stilling til det....

Nu nævner du ikke, hvilken ydelse, du er på, så derfor er det også lidt svært at vurdere, hvor mange mdr. de kan sætte dig i arbejdsprøvning osv. Men ellers find lidt i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats... I § 2 findes forskellige målgrupper. Finder du den gruppe, du er i, så finder du det længere ned, hvad de må sende dig ud i (forskellige tilbud).... Der kan også stå antal uger/mdr....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 15:01   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De kan arbejdsprøve dig her fra og til du bliver 70 hvis de har lyst, lige så længe de kan finde et eller andet de mener ikke er afprøvet.

Hvis din sag er godt oplyst, i form af arbejdsprøvning lægeudtalelser osv osv, og tingene er formuleret rigtigt (formuleringen er nemlig MEGET vigtig) kan det måske være en ide for dig at søge §17 FP, og på den måde tvinge din kommune til at træffe en afgørelse på hvad du så skal.

Der er vist ikke den store tvivl om at din arbejdsevne er nedsat, men spørgsmålet er om du an revalideres, skal have fleks eller FP, og det er så det en §17 FP kan tvinge kommunen til at finde ud af/afgøre.

MEN om det er en god ide er svært at svare på, for det afhænger altså meget af hvad der står i din sag, om ALLE behandlingsmuligheder er udtømte ol

At du ikke forstår meningen med at du skal i arbejdsprøvning igen, er altså ret vigtigt du gør klart over for din sagsbehandler, det er nemlig sagsbehandlers opgave at sørge for at du har forstået det, for uden den viden kan du umuligt vide hvad det er de mener de mangler for at få belyst din sag, så du kan komme videre, og det er altså kommunens pligt at tilrettelægge sagen sådan at du har mulighed for at deltage i den.

Derfor bør du SKRIVE (ikke ringe mundtlige oplysninger kan du ikke bevise) til din sagsbehandler og såre simpelt stille spørgsmål ved hvad den nye arbjdsprøvning, har til formål, og spørge hvad de mangler for at få belyst din sag, så du kan komme videre, fra den ene arbejdsprøvning efter den anden... oplys meget gerne hvor længe du HAR været i arbejdsprøvning.

Sammen med søger du aktindsigt (du kan finde en formular til det under nyttige links) fordi det er din eneste chance for at se hvad der ligger i din sag, og måske regne ud hvad der mangler, fx behandling læglige udtalelser der ikke er fyldestgørende (eller direkte forkerte, fx må de ikke sige at du skal have fleks)

Og så tager vi den der fra, der er massere af mennesker her inde som vil kunne hjælpe dig videre men hold dig lige til denne tråd (eller opret din historie og bliv der) for det at dine ting er samlet gør det 100 gange nemmer at finde ud af hvad der ER sket og der med er det nemmere at råde dig til hvad du så skal nu *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 17:38   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Seriøst, Curls, mener du det, at man fint kan være i en arbejdsprøvning i 13 mdr.?

Er én arbejdsprøvning normalt ikke på 3 mdr.? Der er så ikke, mig bekendt, loft over, hvor mange arbejdsprøvninger, man kan sendes ud i, men så da med "luft" imellem den enkelte?

Du henviser til Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats, § 2, men hvilket kapitel?

Tilføjelse: Sorry, Curls, har læst dit indlæg, som Fanden læser bibelen - 13 UGER siger du jo!

Sidst redigeret af Carmen; 11-11-2010 kl. 17:41.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 17:43   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
arbejdsprøvning er normalt på 3 mdr, måske 6 mdr hvis det gå godt og man måske kan klare et flexjob.

arbejdsprøvning i 13 mdr er en praktik hvor kommunen sætter en på standby
alt i mens de får størst mulig refusion fra staten til kommunen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 19:00   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Seriøst, Curls, mener du det, at man fint kan være i en arbejdsprøvning i 13 mdr.?

Er én arbejdsprøvning normalt ikke på 3 mdr.? Der er så ikke, mig bekendt, loft over, hvor mange arbejdsprøvninger, man kan sendes ud i, men så da med "luft" imellem den enkelte?

Du henviser til Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats, § 2, men hvilket kapitel?

Tilføjelse: Sorry, Curls, har læst dit indlæg, som Fanden læser bibelen - 13 UGER siger du jo!
Hej Carmen.. Jeg var selv i arbejdsprøvning i godt og vel 9 mdr..... Det var under en revalidering.

§ 2 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats... du spørger om kapitel. Når jeg skrev § 2 og hvilken lov.. § 2 er jo i starten af loven og der er kun 1 paragraf i hver lov... : https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128679

Der står noget om virksomhedspraktik i kapitel 11 i den lov, også om varighed, bla. 13 uger.... Der står endda, at den kan forlænges yderligere.

Håber du forstår mit indlæg.

Sidst redigeret af curls; 11-11-2010 kl. 19:05.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 19:18   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Lindgreen

Læs lidt her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15008 og denne http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=18

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-11-2010 kl. 19:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 19:30   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Curls, jeg forstår nu mht Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats: Hele loven starter med § 1 og slutter med § 134 (noget i den stil) og derfor finder jeg § 1 i starten af loven.

Jeg er vist bare så'n én, der gerne vil ha' Afsnit eller Kapitler med, så jeg hurtigt direkte kan gå derhen :-)

Jeg forstår så ikke din lange arbejdsPRØVNING under REVALIDERING...troede man blev revalideret til fuldtidsselvforsørgelse...

Jeg skelner også skarpt mellem arbejdsPRØVNING, virksomhedsPRAKTIK og AKTIVERING...

...jeg har vist nok endnu meget at lære :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis jeg skifter kommune, lige inden min sag ryger til pensionsnævnet? Spandav Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 09-06-2012 14:55
Boligydelse og flytning inden for samme kommune canvas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-03-2012 09:09
Lang sagsbehandlingstid i Københavns Kommune gunvor Politik og Samfund 2 25-12-2010 17:50
Hvor lang er svartiden i din kommune ? andi1975 Alt det andet 21 22-04-2008 20:48
Hvor lang tid inden man får svar vonsyld Dit og Dat 3 09-09-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension