K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2013, 17:34   #51
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Ja, super god opfordring, for vi andre har jo alt for nemt ved at finde en kæreste i forvejen...

Hver fjerde danske mand må ikke få børn
Nu snakkede jeg jo ikke om kærete, men "kun" børnenes far.
Skulle jeg have en ny kærste i dag, ville jeg foretrække en førtidspensionist, som jeg selv - jeg ved så ikke lige hvor der er størst sandsynlighed for at støde ind i sådan én, for ligefrem gå op og ned af gaden med et skilt på ryggen med "føtidspensionistkæreste søges" vil jeg heller ikke, men sikke da en masse afbudsrejser mm jeg så skulle afsted på
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 20:05   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare vent KBR når regeringen er færdige med os og de blå kommer til magten og giver os det endelige dødsstød, så behøver vi ikke engang et skilt på ryggen, så genkender vi hinanden på de nervøse trækninger, dårlige tænder og de mange plastikposer

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 22:35   #53
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Kære LUM. Jeg er ked af hvis du følte dig trådt på da jeg skrev at det kunne blive en hel sport at spare det man kan. Det var slet ikke sådan ment. Det var mere som en motivation til os selv fordi der er steder hvor vi kan spare. Jeg bliver helt ked af det på jeres vegne, når jeg læser at I næsten ikke har salt til et æg.
Nu når I får nye elektriske hårde hvide varer, så tror jeg også at jeres forbrug falder. Sådan nogle ældre apparater sluger tit en del mere strøm end de nyere.
Igen, mange gange undskyld.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 02:47   #54
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Kære LUM. Jeg er ked af hvis du følte dig trådt på da jeg skrev at det kunne blive en hel sport at spare det man kan. Det var slet ikke sådan ment. Det var mere som en motivation til os selv fordi der er steder hvor vi kan spare. Jeg bliver helt ked af det på jeres vegne, når jeg læser at I næsten ikke har salt til et æg.
Nu når I får nye elektriske hårde hvide varer, så tror jeg også at jeres forbrug falder. Sådan nogle ældre apparater sluger tit en del mere strøm end de nyere.
Igen, mange gange undskyld.
Overhovedet ikke Nærmere tvært om jeg sys det er ski fedt du (og andre) kan se det sådan, men det kræver måske nok at man har lidt mere at rutte med en vi har lige pt?? (skrevet med et smil)

Du må endelig ikke tage det som demotivation... klø på for s... klø på, hvis det er "sport" der skal til for at gøre det lidt sjovere er det altså bare super hammer dejligt, og måske andre kan brug det, overhovedet intet negativt modtaget i det.

Jeg står bare et andet sted, et sted hvor det nu en gang bare gør mega ondt, fordi jeg netop ikke kan servere ordentlig føde (tis med mig, men ungerne..) var det mere normale tider, vil det for mig også langt mere "bare" være en sport, hvor billigt kan det gøres OG samtidig have plads til salaten og æblerne plads til en fornuftig sammensætning af føden.

Et... desværre et det bare ikke så "nemt" for alle, igen det er kun lige en kort overgang, vi overlever absolut ingen tvivl om det, men jeg ved også at ikke alle kan sige kun lige en overgang, heller ikke selv om at vi bore i "rige velfærds DK" et... vi må ikke glemme, der er nogle endnu længere nede.... Er det du skal ligge i det, og bestemt ikke tage det som jeg følte mig spor jokket på, det gør jeg IKKE.

Men veninden der ikke fatter vi pt bare ikke har 30 kr til skide svømmehal og samtidig klager over hun ingen penge har... SÅ føler jeg mig jokket på, klart man ingen penge har når man øsler dem bort mindst 100 kr i lommepenge til børnene (2 stks) pr uge og så betaler mor og far fredags slik for det samme hver fredag + de da lige får 20 kr med i skole daglig til middagsmad hver, og man da også lige skal have betale 2 gange svømme om ugen, for der efter at komme her over og uhhe det er svært at finde penge, til at få mad, ude fra, en gang om ugen, altså hvor ER det hård og synd for hende

SÅ føler jeg mig jokket på for så er der tale om en der ikke har fattet hvad det vil sige at være reelt fattig (hun er så suuuper sød og god til en pokkers manne andre ting, og ofte forstående, men lige med økonomi er hun altså ikke for knøv eller forstående, og lur mig de nye ting er hun den første der vil blive stram over, men så kan jeg grine af det ) og det er jo mile vidt fra hvad du skrev du kom nærmere med en... sådan gør jeg for at hjælpe med at huske at spare mest muligt, med undertoner af det kan måske hjælpe i andre på samme dejlige måde.
Nej det kan jeg ikke føle mig trådt over tæerne af, men jeg er rigtig ked af du tog det sådan, det var bestemt ikke min mening

Mht hvidevarerne, det bliver vist køleskabet der kommer til at trække det meste, men kan det mærkes så er det jo bare fedt, det er ikke noget vi kalkulere med, for beløbet vil være temmelig lille set med de store briller... men en hver positiv overraskelse er absolut velkommen *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 16:37   #55
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Puha. Det var godt du ikke tog det sådan, det var heller ikke sådan ment, men jeg blev helt flov over det jeg havde skrevet, når I nu sidder i en så hård situation.
Jeg kigger meget på de forskellige el-spare sider og har skiftet de fleste af vores pærer ud med led eller el-sparepærer (men de er også dyre at købe), så det tager nok lidt tid at spare på dem.
Vi har fået jordvarme for et par år siden og giver nu ca. 36.000 om året i el. Det er så både for varme og el og lyder som vildt mange penge, men vi er to husstande, så det er faktisk ikke så galt endda.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 17:50   #56
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vi har set på jordvarme muligheden, men det er simpelthen for dyt (vi skal jo have pengene først, for låne kan vi ikke) og når nu vi får gratis træ at fyre med, og for den sags skyld har kæmpe "butiks" vinduer, så suger de godt med varme, har vi vurderet at jordvarme må blive en gang når vi bliver gamle og rige
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 21:34   #57
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Ja, det er rigtig dyrt at få jordvarme, men vi er rigtig glade for det. Vi fyrede først med træ, men så gik det i stykker (min mand var ude om natten og fyre, for at holde det i gang). Da det gik i stykker blev vi nødt at fyre med olie og DET VAR DYRT. Puha. Så vi var nødt til at tage en beslutning. Der var ikke plads til pillefyr, så det blev jordvarme. Vores vinduer er slemt utætte, men banken har sagt nej til at låne til nye, så vi må spare sammen til et par stykker af gangen.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 22:04   #58
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja olie er DYRT, det var dyrt før det blev virkelig dyrt.

Vi havde olie, inde i en gammel baggang, flyttede fyret ud i garagen, pillede fyret af og begyndte at fyre med pind (sikkert det samme i har gjort ) det fungerede i 2½ år ca, så brandte garagen, og vi fik stoga (den kan også tage træpiller korn koks osv, men vi fyre nu med pind)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 00:00   #59
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Det tør jeg overhovedet ikke engang tænke på. Altså hvad mit forbrug ligger på.
Jeg er storryger og har binge eating disorder (er overspiser), så jeg bruger rigtig mange penge på bare de to ting. Desværre.
Prøver dog virkelig at blive bedre til at spare - synes det er virkelig godt gået, at mange af I andre er så gode til det.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 19:46   #60
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vi er 2 voksne og 1 barn og vi bruger på en alm mdr 5-6ooo kr på mad og tøj...vi er meget opmærksomme og sparsommelige og jeg laver madplan hver uge eller hver 2,,
der er en kogebog - ALLETIDERS KOGEBOG på nettet..der ka man få billige retter - dyre retter ,fedtfattige ,rester osv,,den bruger jeg og vi lider ingen nød
her sidst på mdr skal vi ha konfirmation og det har jeg sparet op til i 14 å - så det er der styr på..
men må indrømme madplan er en super ide og en kanonmåde at spare penge på - uden at lide nød

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ugentligt timetal i ressourceforløb?!?! Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 7 20-01-2013 21:08
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
sygedagpenge ugentligt malenemuz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 31-07-2012 19:06
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kontanthjælp - svingende beløb fra måned til måned??? Cordulla Alt det andet 10 01-04-2011 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension