K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2013, 21:09   #41
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænker ret ofte, gudved om de selv ville kunne klare sig for de beløb de mener vi andre kan??

Hvis en almen politiker fik tilsvarende 10.500 kr, ville deres livs mareridt jo begynde.....

Tror det er alt for nemt, at sige de svagest stillede har rigeligt, når de ikke selv har erfaret noget tilsvarende og aldrig har prøvet på krop og psyke hvad det vil sige at skulle vende hver en krone, og engang i mellem at skulle nægte sine børn oplevelser, som burde være en rettighed at have som barn.

Kigger de overhoved på hvad huslejer koster?? Hvad el og varme koster?? Hvad kød og andre varer koster? Der findes jo ikke nogle billige boliger mere der matcher et udgangspunkt på 10.500 kr.
Det burde være obligatorisk adgangsprøve til folketinget at lønnen de første 6 mdr var på kontanthjælpssats..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 22:08   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja alle politikere burde prøve det, først 52 uger på sdp. og så 5 -6 år evt. uden offentlig ydelse, da de formodentlig ikke er berettiget hertil. Som min tidligere ff. kaldte det "Det sorte hul" direkte.

Børn er umulige, no matter what. Har lige spenderet et par timer i centeret der var "timet og tilrettelagt", for ellers magter jeg det ikke... Dette med min 16 årige søn og 14 årige datter, hvor sidstnævnte troede at vi skulle kigge og shoppe. Det ved hun så godt at jeg "normalt" ikke er til!!

Derudover havde hun allerde været igang med andet om formiddagen, dog formodede jeg, at det ville "gå galt" og advardede derfor forinden om at jeg ikke købte junk mad eller is eller lign. som hun ellers "også" går efter. Glemte så bare det med shopping

Så udover at hendes storebror var ved at overfalde hende konstant pga. hende opførsel, så hadede hun mig som pesten til trods for at jeg endte med at købe sandwich ved Føtex bageren og teboller. Tjaa så det var bare mine kære børn og en tur i centeret..

Børn koster ikke bare penge, men også ressourcer og grænser må man sætte for begge..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-03-2013 kl. 22:15.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 22:43   #43
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nej det er rigtigt Helene, det med billige boliger skal man lede længe efter.

Jeg læste ikke hele LUM´s tråd, men man skal vitterligt ikke kimse af hvad børn koster og hvad vi og for sig lever for at overleve. Det er dog alt andet lige nok også de færreste af os der laver et budget, så vi er nok en del der havde "godt" af at komme med i luksus fælden, mon ikke??
Jeg er også lang og som du ved er det helt ok

Buget kan man ikke komme uden om med få penge til overlevelse, og var det så bare så vi kunne sige at vi spiser for meget slik eller junk food, eller køber mærketøj, spiller lotto, kunne fjerne unødige forsikringer (de sidste 5 år har intet forsikringsselskab kunne mache prisen, og vi snakker kun lovpligtige) ell men sådan er det desværre ikke, og ærlig talt tror jeg det kommer lidt af sig selv (for de fleste) når pengene er små, at det er helt naturligt at man starter med at fjerne luksus-tingene.

Ungerne har (normalt) 10 kr hver, hver fredag (hvis de har gjort det de skulle) tøj får vi som skrevet foræret, lotto ol... det er logik for burhøns man ikke spiller, chancen for at vinde er ALT for dårlig, junk food, i det hele taget at købe færdiglavet mad, det er ALT for dyrt (ingen center ture her *ss* 2-3 gange om året tager vi i Metro, de har bla billig oksekød og meget billige løg, billig kullør ol)

Varme er i øvrigt heller ikke den store udgift, vi har stoga og gemalen falder ofte over træ.

Men meget af det betragter jeg nu også som luksus.

Vores (eller rettere gemalens) bank-dame er viiildt imponeret over at vi kan klare os, som hun siger I har skåret så ekstrem mange steder og kreative steder at hvis ikke jeg havde jer som kunne ville jeg ikke tro på det vil være fysisk muligt at skære så meget, noget af det har hun selv taget til sig, fordi hun har lært at se det er unødige udgifter.

Så jeg tvivler på luksusfælden ville kunne rygge synderligt, det eneste sted vi er nogle svin er med strøm, vi har forsøgt virkelig at spare, slukke på kontakten slukke pc, skifte til super sparepære osv osv i 2 måneder og sparede sølle 10 kr, hvor vores store strømsluger befinder sig aner vi ikke, men det er ikke de tændte apparater vi kan se fysisk, og som kan slukkes for der sluger.

Jeg tror nærmere det især er den lave ende af middelklassen som kunne bruge luksusfælden, jeg kender mange som er langt rigere end de går og tror de er, såre simpelt fordi de ret nemt ville kunne skære.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 22:54   #44
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Giver Lum helt ret..

Når pengene bliver rigtigt små, tvinges man til at lave budget, for ellers er der pludseligt ikke til mad..

Luksusfælden ville heller ikke rykke her, alt er forlængst skåret til benet.

Det er som sagt de der har penge nok til at få mad på bordet hver dag uden et budget, der er i risikozonen for at bruge mere end de tror..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 09:08   #45
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Du må vælge dine børns far med omhu - læs: én der tjener kassen
Ja, super god opfordring, for vi andre har jo alt for nemt ved at finde en kæreste i forvejen...

Hver fjerde danske mand må ikke få børn
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 09:59   #46
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Ja, super god opfordring, for vi andre har jo alt for nemt ved at finde en kæreste i forvejen...

Hver fjerde danske mand må ikke få børn
Det er rigtig trist, så langt enig - men et eller andet sted giver det jo relativt god mening alligevel. Hvis jeg havde vist hvordan verden ser ud, for mig, i dag så ville jeg godt nok også have tænkt det igennem en ekstra gang INDEN jeg fik børn, det er helt sikkert!
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 10:53   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg var på kh da jeg fik mine børn, og der er mange ting jeg har måttet sig nej til, men det har været decideret luksus-ting, såsom de dyre mobil-telefoner.

Når mine børn fortæller hvordan andre børn og forældre agerer, så glædes jeg faktisk over, at jeg har 2 fornuftige unger, som ved, at der er noget, der er vigtigere, end de ting, der kan købes for penge.

F.eks. bliver mange børn (af forældre som har råd til bil(er)) fragtet rundt til alting, med det resultat, at ungerne har en elendig kondi, og ikke kan finde ud af, at færdes i trafikken på cykel.

Vi har altid færdedes til fods og på cykel, og ellers med offentlig transport, og begge mine unger kan lide at komme ud og røre sig, og har en god kondi.

Lige fra mine børn var små har vi færdedes meget i den natur, der er i vores (nogenlunde) nærområde.
For nogle år siden var min søn med skolen på hyttetur i en skov, og manden, der ejede skoven, kom og fortalte børnene lidt om skoven, bl.a. havde han blade med fra 4 forskellige træer, og spurgte børnene, om de vidste hvilke træer de kom fra.
Min søn rystede svarene ud af ærmet, han havde det simpelthen på rygraden, men ingen af de andre børn kendte et eneste af svarene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 11:49   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så er der sådan en freak som mig, der heller ikke kender nogle blade fra nogen træer - med mindre det står på bladet
- faktisk kender jeg heller ingen træer, pånær lige de mest almindelige, man også kan finde i byen.

Det med at finde ordenlig Far materiale kender jeg en del til, mine tre mindste er jo kunstige befrugtninger, og der krævede det faktisk at manden havde kassen, for vi skulle selv betale. På det tidspunkt var det nemlig ikke gratis, og selvom det havde været gratis, så ville jeg aldrig kunne komme i betragtning, da jeg sagtens kan få børn efter naturmetoden og ikke har et fertilitets problem.
Jeg har bare fravalgt en partner, efter 3 forliste ægteskaber. Og jeg kan stadig ikke finde ud af om jeg er til mænd eller kvinder, eller om jeg fra naturens side, bare spiller fuld plade

Og den far jeg har til min ældste, har været forbavsende lidt inde i hans liv - det var altid noget med at min søn skulle ringe til HAM. Han glemte også hans fødselsdage, ringede aldrig og har vel haft ham max 8 gange på weekend de 18 år. Min bedste kontakt har sjovt nok været til hans nye kone, som også blev hende der huskede fødselsdage, sørgede for julegave osv de senere år.

Jeg har så aldrig haft partnere på overførselsindkomst, lige som jeg aldrig har haft psykisk syge partnere, eller partnere der har haft en dårlig økonomi. Det har ikke været et valg eller fravalg, det faldt bare sådan helt tilfældigt. Tror i det hele taget ikke jeg tiltrækker nogen fra mit eget niveau, for jeg ender altid med modsætningene.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 13:16   #49
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hvor mødte du de velhavende mænd helene?:-) syntes jo meget problemet er når man er så meget hjemme at man jo netop ikke møder nogen.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 15:05   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mødte dem somregel gennem venner eller ved tilfældigheder. Da jeg var ung var jeg aldrig hjemme, jeg farede forvildet rundt fra fest til fest og - ja undskyld - knaldede til højre og venstre og levede i sus og dus. Og så skete det jo engang i mellem at jeg blev gift.

Det er først som ældre - over 30 år, jeg begyndte at trække mig tilbage fra selskabslivet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ugentligt timetal i ressourceforløb?!?! Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 7 20-01-2013 21:08
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
sygedagpenge ugentligt malenemuz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 31-07-2012 19:06
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kontanthjælp - svingende beløb fra måned til måned??? Cordulla Alt det andet 10 01-04-2011 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension