K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2013, 20:01   #31
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man plejer nu at få børnepenge til hvert barn alt efter alder.. og det burde komme automatisk uden at søge..

http://www.babyxplore.dk/livet-som-mor/boernepenge.aspx

Der er ikke børnetilskud med i kontanthjælpen, der er blot en forhøjet sats hvis man er forsørger, og så får man børnepenge pr barn fra staten.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:06   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker ret ofte, gudved om de selv ville kunne klare sig for de beløb de mener vi andre kan??

Hvis en almen politiker fik tilsvarende 10.500 kr, ville deres livs mareridt jo begynde.....

Tror det er alt for nemt, at sige de svagest stillede har rigeligt, når de ikke selv har erfaret noget tilsvarende og aldrig har prøvet på krop og psyke hvad det vil sige at skulle vende hver en krone, og engang i mellem at skulle nægte sine børn oplevelser, som burde være en rettighed at have som barn.

Kigger de overhoved på hvad huslejer koster?? Hvad el og varme koster?? Hvad kød og andre varer koster? Der findes jo ikke nogle billige boliger mere der matcher et udgangspunkt på 10.500 kr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:24   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej det er rigtigt Helene, det med billige boliger skal man lede længe efter.

Jeg læste ikke hele LUM´s tråd, men man skal vitterligt ikke kimse af hvad børn koster og hvad vi og for sig lever for at overleve. Det er dog alt andet lige nok også de færreste af os der laver et budget, så vi er nok en del der havde "godt" af at komme med i luksus fælden, mon ikke??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-03-2013 kl. 20:28. Årsag: Dahm, jeg kan ikke rette i mit indlæg!!?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:32   #34
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Jeg ved ikke om det er noget nogen kan bruge, men inde på budgethuset.dk kan man downloade en skabelon til et budget - det er et excel ark, og alt man skal gøre er at indtaste sine tal så regnes det automatisk ud

Jeg har haft (og har) stor glæde af det, og har så slettet alt muligt underligt på skemaet og i stedet rettet det til så det passer til os - det er let at bruge og suuuper overskueligt

Link til budgetskemaet
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:38   #35
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ja det bliver dyre og dyre at leve i danmark samtidig med de vil skære og skære

mad er sååå dyrt syntes jeg..især ordentligt kød, lever nærmest kun af hakket fordi det er billigt men æv man bliver træt af det.

læste en artikel om børn der fx ikke får de samme mærketing som andre børn oftere bliver mobbet og holdt udenfor... så tænker selv over om det ville være egoistisk af mig nogensinde at få et barn. på kontanthjælp tænkte jeg det var udelukket men selv nu på pension kan jeg stadig ikke se jeg ville kunne give mit barn et ordentligt liv, kærligt jo, men ikke så rigt et liv med de samme muligheder mine akademiske søstre giver deres børn.

selvfølgelig vil barnet få massere kærlighed, men vi lever i en materiel verden, så det forhindre jo ikke mobningen og holden udenfor, hvordan får man råd til at give sit barn, mærketøj, computer, ferier, osv som de andre børn får.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:48   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nensy, det kommer rigtigt meget an på hvordan du selv er mht. mærketøj og deslige.

Jeg kender en del, der ikke har salt til et æg, men prioritere at deres børn skal have fra hylde 1 og ligeså gerne dem selv. I tidernes morgen havde min eks og jeg da også råd til at "klæde" vores børn på, men jeg syntes bare at det "skidt" er for dyrt og jeg går heller ikke selv efter det som sådan.

Jeg køber gerne en North Face jakke f.eks. fordi den er lækker og ligeså gerne til min datter på 14, da jeg kan mærke at hun vil den og det er jo fedt nok at ens børn ser godt ud og man samtidig køber kvalitet, hendes far ville blot at vi købte den i large så hun kunne passe den i 2 år. Jeg checkede om jeg selv kunne passe den herefter, det kan jeg ikke, men ellers ville jeg sælge den videre og jeg er altså ikke nærrig.;-).

Ens indstilling som forældre vil ofte smitte rigtigt meget af på børnene, det ved vi jo. Jeg har stadig lækre børn, der klarer sig i hirakiet i skolen og altid har gjort det. Jeg tror mere at det handler om selvbevidsthed end tøj og mode, for det sidste kan være meget svært at være med på.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-03-2013 kl. 20:53.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:48   #37
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Jeg ved ikke om det er noget nogen kan bruge, men inde på budgethuset.dk kan man downloade en skabelon til et budget - det er et excel ark, og alt man skal gøre er at indtaste sine tal så regnes det automatisk ud

Jeg har haft (og har) stor glæde af det, og har så slettet alt muligt underligt på skemaet og i stedet rettet det til så det passer til os - det er let at bruge og suuuper overskueligt

Link til budgetskemaet
Jeg vil da umiddelbart tro, at enhver netbank også har budgetark, og mon ikke de fleste efterhånden har netbank
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:55   #38
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
ja det bliver dyre og dyre at leve i danmark samtidig med de vil skære og skære

mad er sååå dyrt syntes jeg..især ordentligt kød, lever nærmest kun af hakket fordi det er billigt men æv man bliver træt af det.

læste en artikel om børn der fx ikke får de samme mærketing som andre børn oftere bliver mobbet og holdt udenfor... så tænker selv over om det ville være egoistisk af mig nogensinde at få et barn. på kontanthjælp tænkte jeg det var udelukket men selv nu på pension kan jeg stadig ikke se jeg ville kunne give mit barn et ordentligt liv, kærligt jo, men ikke så rigt et liv med de samme muligheder mine akademiske søstre giver deres børn.

selvfølgelig vil barnet få massere kærlighed, men vi lever i en materiel verden, så det forhindre jo ikke mobningen og holden udenfor, hvordan får man råd til at give sit barn, mærketøj, computer, ferier, osv som de andre børn får.
Du må vælge dine børns far med omhu - læs: én der tjener kassen Ikke at jeg selv gjorde det - tværtimod, men vores søn lærte selv at spare op til ting han ønskede sig, og den økonomiske tankegang, han lærte fra barnsben, har han gavn af nu som 19-årig studerende på s.u
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:59   #39
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selvfølig kan børn lærer at sparer op men det gør ikke ting meget nemmer, at ikke have råd er ikke let for børn, vi kan ikke komme uden om børn har "brug" for mange ting som deres klassekamerater har, ellers bliver hverdagen ikke let, ikke at det burde være sådan men der er det jo desværer.

Vi vælger meget, at de ting vores børn har brug for skal de have, så undvære vi heller selv. tror de fleste har det sådan, men det er dyrt at have børn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 20:59   #40
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg vil da umiddelbart tro, at enhver netbank også har budgetark, og mon ikke de fleste efterhånden har netbank
Sikkert, jeg bruger ikke min netbank til andet end at betale regninger fra
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ugentligt timetal i ressourceforløb?!?! Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 7 20-01-2013 21:08
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
sygedagpenge ugentligt malenemuz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 31-07-2012 19:06
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kontanthjælp - svingende beløb fra måned til måned??? Cordulla Alt det andet 10 01-04-2011 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension