K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2013, 00:39   #131
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Bor desværre langt fra butikker der sælger den slags.. og de har ikke så meget af den slags i Netto...

Så hurra for udbredelsen af nethandelen..
Ja, der er dejligt med nettet, nogle af mine madvarer, dem jeg vil have økologisk, kommer også med posten til mig... fra et firma i tyskland.

Men der er jo også muligheder i provinsen for forskellige indkøb... eller måske kører man langt efter de specielle ting et par gange om året.

Iøvrigt, hvis man er i jylland, er "bazar vest" altså værd at køre efter... i hvert tilfælde 100 km
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 00:55   #132
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Bor vist tættere på Tyskland end Bazar vest.. og der er faktisk et større udvalg end herhjemme, så der ligger en del af min handel.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 01:05   #133
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Bor vist tættere på Tyskland end Bazar vest.. og der er faktisk et større udvalg end herhjemme, så der ligger en del af min handel.
Helt klart... kunne jeg gå over grænsen, så handlede jeg kun helsekost i Tyskland.

Det meste helsekost koster max 2/3 i Tyskland.
Og sidst jeg købte økologisk makeup gav jeg 2 Euro for eyeliner... kontrollerede prisen i Magasin 90 Kr !
Og det andet makeup jeg købte var samme prisforhold.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 01:23   #134
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Make-up.....hehe, jeg troede du var en mand Hva' nu (mænd kan selvfølgelig også bruge make-up), eller købe det til konen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 09:53   #135
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Ikke fordi jeg er negativ eller brokker mig men I er heldige at I har tålmodighed til at lære nye opskrifter at kende og lave mad.

Jeg tror også at en del af mine lave udgifter til mad skyldes at jeg nogen gange ikke får taget mig sammen til at lave mad i en uge eller mere.

Så får jeg kun rugbrød med smør-ost i en uge til aftensmad og er jeg heldig kan jeg koncentrere mig om at koge lidt hindbær-grød til dessert.

Det sker også tit at jeg har handlet ind til at lave noget lækkert mad men så får jeg aldrig taget mig sammen til at lave det alligevel og så er ingredienserne nået at blive gamle og dårlige og jeg må smide dem ud.

Jeg har desværre mange og lange perioder hvor jeg dårligt kan koncentrere mig om at tørre min egen r.. bare for at sige det på den sjove måde.

Så har jeg undersøgt priserne for at få leveret mad fra kommunen men det kan mit buget slet ikke holde til så det har jeg været nødt til at opgive.

Men hvis jeg kan mærke at jeg virkelig trænger til et eller andet med nærring og jeg ikke orker at tage pande eller gryder frem så kan jeg f.eks finde på at åbne en dåse tun eller en dåse kikærter, stikke en gaffel ned og spise direkte af dåsen for så undgår jeg også opvask
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 11:25   #136
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Hmmmm...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birkes-musen Se meddelelser
Ikke fordi jeg er negativ eller brokker...
Ikke fordi jeg vil irettesætte eller blande mig...


Citat:
Det sker også tit at jeg har handlet ind til at lave noget lækkert mad men så får jeg aldrig taget mig sammen til at lave det alligevel og så er ingredienserne nået at blive gamle og dårlige og jeg må smide dem ud.
Det sker også tit for mig


Citat:
Jeg tror også at en del af mine lave udgifter til mad skyldes at jeg nogen gange ikke får taget mig sammen til at lave mad i en uge eller mere.

Så får jeg kun rugbrød med smør-ost i en uge til aftensmad og er jeg heldig kan jeg koncentrere mig om at koge lidt hindbær-grød til dessert.

Jeg har desværre mange og lange perioder hvor jeg dårligt kan koncentrere mig om at tørre min egen r.. bare for at sige det på den sjove måde.
Jeg forstår godt at du har svært ved at koncentrere dig... du får jo ikke næring igennem de ting du fortæller du spiser... det du spiser er ikke bedre end hvis du levde af kage, måske er der lidt fiber i dit rugbrød, men det er så vist også det.

Den mad du får gør din tilstand værre, dag for dag.

Du er inde i en ond cirkel, som du har behov for hjælp til at byde.
Kan din kontaktperson ikke hjælpe dig igang ?
Min erfaring er at når man først får noget ordentligt mad, så kommer kræfterne til at lave maden også.


Citat:
Men det værste det er når andre folk blander sig i hvad jeg bruger min kontanthjælp til. Det er virkelig mit ømme punkt. Min forhenv. kontaktperson mente at jeg måtte få for meget i kontanthjælp når jeg kunne tillade mig at hamstre katte-mad på tilbud.
Jeg vil ikke blande mig i om du får for meget i kontanthjælp, men jeg kan godt se fra kontaktpersonens side, hvis du går og skranter fordi du simpelthen ikke får rigtig mad.

Jeg mener faktisk at det er en myndigheds-persons pligt, at påtale hvis en borger lever sundhedsmæssigt uforsvarligt.

Det med dyrene...
Man skal huske at elske sig selv, ikke egoistisk, men realistisk...
Du er ikke realistisk når du ikke under dig selv mad.

Dyrene er dine "børn" men dør deres mor af sult, ja så er det jo ligemeget...

Du må simpelthen få vendt skuden, for ellers får du afkortet dit liv pga. fejlernæring.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 11:48   #137
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Selvfølgelig er det, da ikke en myndigheds-persons pligt, at påtale hvis en borger lever sundhedsmæssigt uforsvarligt. ( bare fordi man lever af rugbrød come on)

Så skulle kommunen osse blande sig i om man sov 8 timer om natten, gik i bad hver dag, ikke røg og drak osv.

Hvis man nu ikke havde været på wc i 10 dage var det så osse kommunens pligt at stoppe afførrende piller i dig.

Det er man for langt ude, fordi hvor går grænsen så.

Der var i hvert fald ikke nogen som skulle fortælle mig at jeg ikke må spise mine lakridser :-D
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 12:04   #138
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Min erfaring er at når man først får noget ordentligt mad, så kommer kræfterne til at lave maden også.
Dette er jeg ikke helt enig med dig i, selvom du selvfølgelig har en god pointe.

Jeg ligger tit og spænder helt sindssygt om natten (kender ikke årsagen), og det gør, at at jeg ikke er frisk og udhvilet om dagen.

I sådanne perioder har jeg heller ikke overskud til, at afprøve nye retter, men kører i den sædvanlige gamle rille.

Men i perioder hvor jeg ikke spænder om natten er jeg frisk og udhvilet om dagen, og har overskud til det mest utrolige, også at afprøve nye spændende rettet.

Så der er andre ting end ernæringen, der har indflydelse på, om man har overskud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 12:09   #139
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Selvfølgelig er det, da ikke en myndigheds-persons pligt, at påtale hvis en borger lever sundhedsmæssigt uforsvarligt. ( bare fordi man lever af rugbrød come on)

Så skulle kommunen osse blande sig i om man sov 8 timer om natten, gik i bad hver dag, ikke røg og drak osv.

Hvis man nu ikke havde været på wc i 10 dage var det så osse kommunens pligt at stoppe afførrende piller i dig.

Det er man for langt ude, fordi hvor går grænsen så.

Der var i hvert fald ikke nogen som skulle fortælle mig at jeg ikke må spise mine lakridser :-D
Jeg kan stort set svare ja til at det meste er kommunens pligt, hvis en borger vantrives.

Ernæring:
Ja det er en kommunes pligt at hjælpe en borger på vej mod et liv med tilstrækkelig kost... det kan gøres ved direkte hjælp til madlavning, men også igennem andre tiltag.

Søvn:
Hvis ens almentilstand er påvirket af for lidt eller for meget, eller på anden måde uhensigtsmæssig søvn, er det kommunens pligt at oplyse borgeren om muligheder for behandling.

Bad:
Det er ikke sundhedsmæssigt uforsvarligt at undvære bad i årevis, så det er der ikke nogen der behøver at blande sig i, med mindre det hæmmer personen socialt i forhold til ting vedkommende ønsker at deltage i.

Alkohol:
Det blander kommunerne og behandlingssystemet sig jo i.

Ryge:
Kommunen har tilbud om rygestop.

Manglende afføring:
Når borgeren begynder at udvise alvorlige symptomer på forstoppelse, og kommunen er vidende om det, er det deres pligt at gøre noget, eller rekvirere lægehjælp.

Grænsen går der hvor det kan blive akut/sub-akut livstruende, altså skal kommunen skride ind i forhold til:
Ernæring, Søvn, Manglende afføring... der er andre forhold de skal skride ind ved, men nu tager vi dem du har stillet op.

De øvrige problematikker skal kommunen komme med relevante tilbud i det omfang borgeren kan motiveres.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er jeg ikke helt enig med dig i, selvom du selvfølgelig har en god pointe.

Jeg ligger tit og spænder helt sindssygt om natten (kender ikke årsagen), og det gør, at at jeg ikke er frisk og udhvilet om dagen.
Det er jo en anden årsag du nævner der... det er noget der bør vurderes lægeligt.
Det betyder jo ikke at nærende mad ikke er vigtigt for at have energi til dagen og vejen (og energi til at lave energirig mad )
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2013, 12:58   #140
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Smile

For at komme tilbage til det oprindelige, mine udgifter til mig og mine børn til mad og drikker og andre fornødenheder strækker sig til 500 kr. pr uge.

Når alle "faste ting" er betalt, så som husleje, afdrag på lån og telefon, og forsikringer, og licens, internet osv.

Jeg er dog begyndt at se på hvor jeg kan sparer, idet jeg næsten lige er flyttet ind i en total renoveret lejlighed, der er lidt pebret, det er en 4 værelses til 7350 kr om mdr. incl. vand, varme og antenne. Men har brug for den 85 kvm. store lejlighed til os 3. Får dog boligsikring, men udbetaling danmark er lidt længe om at få det kørt, så regner med at jeg jeg først får udbetalt min boligsikring pr. 1. juli, dog med tilbagevirkende kraft.

Men det er lidt "hårdt" pt. men vi holder lige skindet på næsen.

Jeg laver også selv alt vores mad fra bunden og junkfood og restaurentbesøg er der ikke noget af.
Jeg har dog valgt at mine børn skal gå til fritidsinteresser, dette for at sikre at de har nogle sunde interesser, og noget at gå op i.

Men glæder mig til at Udbetaling Danmark får behandlet min ansøgning om boligsikring.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ugentligt timetal i ressourceforløb?!?! Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 7 20-01-2013 21:08
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
sygedagpenge ugentligt malenemuz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 31-07-2012 19:06
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kontanthjælp - svingende beløb fra måned til måned??? Cordulla Alt det andet 10 01-04-2011 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension