K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2009, 14:10   #1
raffe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 21
Styrke: 16
raffe er ny på vejen
Konsekvenser ved stop af medicin??

Hej

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber at nogen vil være behjælpelig med...

Jeg er i fleksjob pga depression og får derfor medicin.

Hvad vil der ske i forhold til mit fleksjob hvis jeg stopper med at tage medicin? Kan der ske noget? Tænker påom kommunen så kan sige at jeg er rask nok til at arbejde fuld tid dvs fratage mig mit fleksjob. Og skal / må min psykriater informere kommunen om at jeg er stoppet med at tage medicin?

Nu er det ikke sådan at det er aktuelt lige nu, men jeg håber selvfølgelig på at jeg på et tidspunkt får det godt nok til at kunne undvære min medicin (man har jo altid love at håbe, ikke..)
raffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 14:30   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For det første - hvis det er antidepressiv medicin, så SKAL du få din psykiater med ind over, for man skal nedtrappes langsomt. Det er rigtig farligt at selv stoppe (bare lige i tilfælde af du ikke ved det!).

Jamen, er du fleksvisiteret?

Hvis du er fleksvisiteret og berettiget til fleks, så sker der ikke noget ved at du dropper ud af medicinen, da fleks jo er livsvarigt og man har lov til at eksperimenterer med sin medicin.

Hvis du har underskrevet en samtykkeerklæring, så må din sagsbehandler indhente alle lægelige dokumentationer, ligesom lægen må videregive oplysninger om dig og din behandling, og evt stop af behandling. De fleste samtykkeerklæringer bortfalder efter et år.

Men ér du flekser, så er samtykkeerklæringer ikke noget man som sådan bruger, da de ofte kun indgår i sagsbehandlingen af fleks og/eller førtidspensionssager (tilkendelse/bevilling).

Ved ikke om det gav mening, hehehe....

Sidst redigeret af Ninja; 13-10-2009 kl. 14:33. Årsag: slåfejl
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 22:28   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Raffe, det må være en dejlig ting hvis du kan undværer medicinen men husk at det må værer i samråd med lægen.
Det kan give en ordenlig nedtur hvis du ikke har lægen med.

Jeg mener ikke det kan have indflydelse på på dit fleksjob som du er visiteret til.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 22:57   #4
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Raffe.

Det får ikke indflydelse på din flex, når du nedtrapper din antidepre.medicin.
Men husk som de andre skriver det skal være i samråd med lægen. Da det kan have bivirkninger, hvis man nedtrapper for hurtigt/forkert.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 09:19   #5
raffe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 21
Styrke: 16
raffe er ny på vejen
Tak for svar

Mange tak for jeres svar!

Jeg vil selvfølgelig ikke trappe ud på egen hånd. Min psykriater skal først give grønt lys for det for han kan jo bedre vurdere om jeg kan undvære medicinen eller ej..

Desværre er det ikke aktuelt lige nu, men det var bare noget som jeg har gået og tænkt en del over. For jeg håber jo at jeg på et tidspunkt kan undvære medicinen (håber!!!).
raffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 09:24   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pillerne har også den virkning, at man føler de er lidt overflødige, og at man ér kommet over på den anden side og sagtens kan undvære dem. Det er så bare ikke altid tilfældet. Jeg har fået mange røv-ture på dén bekostning.

Er nu helt ude af pillerne, efter mere end 15 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 09:34   #7
raffe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 21
Styrke: 16
raffe er ny på vejen
Du har ret helene - jeg ved det godt

Glad for at høre at du selv er kommet så langt!
raffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konsekvenser ved fravalg af distriktspsykiatrien? lotchen Spørgsmål ang fleksjob 10 15-09-2013 19:16
Brøk ftp og evt. konsekvenser for folkepensionen foetsie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-08-2013 16:31
Hvilke konsekvenser?? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 5 25-03-2009 22:42
Beregning af konsekvenser af arbejde og førtidspension zuza Et godt link! 0 19-02-2008 17:20
Konsekvenser af ulovligheder zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 02-07-2007 22:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension