K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 10:59   #181
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Denne sætning ville jeg ændre til: "jeg vil gerne have oplyst, på skrift, hvad formålet er med, at vurdere mig i eget hjem".

Og så tilføje et spørgsmål om, hvordan undersøgelsen i eget hjem skal foregå.
He he ..tooo late - den er jo sendt

Go weekend
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 11:07   #182
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Pia!

Det lyder umiddelbart som om, du skal det sammen igennem, som jeg har været igennem, nemlig en arbejdsprøvning i hjemmet. Hos mig varede arbejdsprøvningen 3 måneder, hvor en fast person kom i mit hjem 2-3 gange om måneden. Samtalerne varede fra 20 min til 2 timer, alt efter hvordan jeg havde det den dag. Vi snakkede om alt muligt, der havde med mit liv at gøre, hvordan min hverdag så ud, og hvordan min sygdom påvirkede min livsførsel og livskvalitet. Det hele foregik meget roligt og "sobert" over et par kopper the.

Resultatet blev en næsten 20 sider lang beskrivelse af mig. Hende, der kom hos mig, var specialuddannet inden for psykiske sygdommen, og beskrivelsen blev meget god og rammende. Og konkret! Hun skrev direkte, at jeg ingen arbejdsevne havde, at den ikke kunne generhverves, og at jeg ikke under nogen omstændigheder ville kunne klare yderligere arbejdsprøvning!

På baggrund af beskrivelsen søgte min sb ftp jf. §18. Sjovt nok fik jeg "afslag" (som ikke kunne ankes) med den begrundelse, at jeg ikke var arbejdsprøvet nok... Derfor tænker jeg også, at det ville være en god ide, at du fik - på skrift! - hvad formålet med undersøgelsen er, hvad den skal bruges til, men også om resultatet af undersøgelsen bliver godtaget i systemet.

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 11:15   #183
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg ville nok selv have foretrukket at skrive direkte til ergoen og spørge til formålet med og formen på undersøgelsen. Bare på en nysgerrig og neutral måde. På den måde kan du få de oplysninger, du søger uden at fremstå som en, der stiller sig på bagbenene og som måske kan være modvillig i undersøgelsen. Der er højst sandsynligt ingen mulighed for at slippe for undersøgelsen, så måske er det et spørgsmål om at få det bedste ud af den, istedet for at ende ud med endnu en dårlig kommunal-oplevelse. Dem er der så regeligt af i forvejen.

Idet det er sagsbehandleren, der har bestilt undersøgelsen, kan det reelt være, at ergoen ikke er enig i, at der er en nødvendighed for selve undersøgelsen. Jeg har været ude i vurderinger, hvor jeg har været dybt uenig i, at de skulle udføres, men der har bare ikke været noget at gøre.

Mht at det skal foregå i dit hjem kan jeg som sagt kun se noget positivt i. Men der er jeg også meget farvet i mit syn på det. Hun kommer på ingen måde for at krænke dig i dit hjem... Hun kommer i dit hjem, fordi det er der, man har bedst forudsætninger for at få et reelt billede af funktionsniveauet.

Som sagt kan jeg følge din undren 100%, men nogle gange må man bare få det bedste ud af en træls situation. Det er forhåbentlig sidste krampetrækning fra kommunens side...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 11:33   #184
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hej Pia!

Det lyder umiddelbart som om, du skal det sammen igennem, som jeg har været igennem, nemlig en arbejdsprøvning i hjemmet. Hos mig varede arbejdsprøvningen 3 måneder, hvor en fast person kom i mit hjem 2-3 gange om måneden. Samtalerne varede fra 20 min til 2 timer, alt efter hvordan jeg havde det den dag. Vi snakkede om alt muligt, der havde med mit liv at gøre, hvordan min hverdag så ud, og hvordan min sygdom påvirkede min livsførsel og livskvalitet. Det hele foregik meget roligt og "sobert" over et par kopper the.

Resultatet blev en næsten 20 sider lang beskrivelse af mig. Hende, der kom hos mig, var specialuddannet inden for psykiske sygdommen, og beskrivelsen blev meget god og rammende. Og konkret! Hun skrev direkte, at jeg ingen arbejdsevne havde, at den ikke kunne generhverves, og at jeg ikke under nogen omstændigheder ville kunne klare yderligere arbejdsprøvning!

På baggrund af beskrivelsen søgte min sb ftp jf. §18. Sjovt nok fik jeg "afslag" (som ikke kunne ankes) med den begrundelse, at jeg ikke var arbejdsprøvet nok... Derfor tænker jeg også, at det ville være en god ide, at du fik - på skrift! - hvad formålet med undersøgelsen er, hvad den skal bruges til, men også om resultatet af undersøgelsen bliver godtaget i systemet.

Risa - tror ikke lige det er helt det samme

Takker for dit indput og det indblik jeg fik i det du havde prøvet

Håber det går dig bedre og du er nået derhen hvor du ville
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 11:38   #185
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Jeg ville nok selv have foretrukket at skrive direkte til ergoen og spørge til formålet med og formen på undersøgelsen. Bare på en nysgerrig og neutral måde. På den måde kan du få de oplysninger, du søger uden at fremstå som en, der stiller sig på bagbenene og som måske kan være modvillig i undersøgelsen. Der er højst sandsynligt ingen mulighed for at slippe for undersøgelsen, så måske er det et spørgsmål om at få det bedste ud af den, istedet for at ende ud med endnu en dårlig kommunal-oplevelse. Dem er der så regeligt af i forvejen.

Idet det er sagsbehandleren, der har bestilt undersøgelsen, kan det reelt være, at ergoen ikke er enig i, at der er en nødvendighed for selve undersøgelsen. Jeg har været ude i vurderinger, hvor jeg har været dybt uenig i, at de skulle udføres, men der har bare ikke været noget at gøre.

Mht at det skal foregå i dit hjem kan jeg som sagt kun se noget positivt i. Men der er jeg også meget farvet i mit syn på det. Hun kommer på ingen måde for at krænke dig i dit hjem... Hun kommer i dit hjem, fordi det er der, man har bedst forudsætninger for at få et reelt billede af funktionsniveauet.

Som sagt kan jeg følge din undren 100%, men nogle gange må man bare få det bedste ud af en træls situation. Det er forhåbentlig sidste krampetrækning fra kommunens side...
Ja Mafola ved det godt - jeg har det med at virke opsætsig
- men jeg har en laaang historie med kommunen og de har her i kommunen truffet en afgørelse om ( f.eks. at kun jeg må henvende mig..ikke min privat betalte socialrådgiver)......
oog jeg har en dååårlig erfaring med de der ergo'er ...som du nok ved

Har sikkert jokket.....i spinaten - meen nu ser vi

Jeg tager det som det kommer - jeg har det fint med brevet og at jeg er en kæmpende natur.....der gerne viser, at jeg ikke finder mig i alt.

Er nemlig endelig ved at finde mig selv igen.....efter flere måneder i hullet - er jeg atter parat til kamp!

Og jeg ved jeg virker negativ..men jeg er ikke imod..på den måde, skal nok stille op...men er bare såå dælens nervøs hver gang de vil undersøge, måle og veje.....havde jo troet det nu var slut!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 13:17   #186
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja så fik jeg svar!

Jeg skal arbejdsprøves IGEN -
Først i hjemmet også ude,
så de kan finde et flexjob til mig!

Go weekend!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 15:01   #187
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hej PiaCP, så kom jeg igennem din tråd
For dælen da...jeg forstår så absolut intet af dette system...dagens Danmark, vor herre bevares. Der skal så afgjort et godt helbred til at hamle op mod dette syge systemet. Har desværre ingen råd, men vil gerne lige sende dig og din fam. et par varme tanker...du er sgu sej og har trods det hele en dejlig humor der skinner igennem.
Er selv igang med at prøve at skrive min historie, men det ta'r tid...i håb om gode råd fra de fantastiske mennersker der er her... og så ender jeg som regel med at sidde og læse hvad der foregår her...og man rystes. Man har jo slet ingen ide om systemet er så slemt, før man selv havner i det.

Mange tanker og håber det ender ud som det skal.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 15:32   #188
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Ja så fik jeg svar!

Jeg skal arbejdsprøves IGEN -
Først i hjemmet også ude,
så de kan finde et flexjob til mig!

Go weekend!
HVAD?

Der er da ingen grænser for, hvor længe man kan træde rundt i det samme!

Det er sgu for meget, PiaCP, glad for at høre, at du har fundet kampgejst igen, trods alt...

Hvor mange år har det stået på nu og hvad sagde din sidste arbejdsprøvning mht. ugentlig timetal?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 16:43   #189
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Ej, det er sq uanstændigt!! Har vist ingen ord, der kan hjælpe på det...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 20:23   #190
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hmmmm ... jeg vil så gerne se det positive i alt .. prøver ihvertfald på det.. ♥

Din sagsbehandler kan ikke både blæse og ha mel i munden.....

Hun går garanteret ud fra at ergo damen laver rapp om at du har en arbejdsevne.. -
og speciallæge og læge papirer siger jo at der ikke er nogen arbejdsevne eller den er så minimal at der ikke er noget ik??...

Du skal arbejdsprøves i eget hjem ... ergo ser på .. kommer med gode råd osv osv .. og du lader være med at spille helt... her er det i orden at være en pivskid
Ergo indberetter at du knap nok kan klare dit egent liv og eget hjem .. det er jo ikke for sjov skyld at du har haft hjælp til at få vasket hår og at din mand og søn hjælper dig med forskellige ting... ting som du skal prøve at gøre mens ergo er der ....

Sagsbehandler må så bare finde ud af hvad hun vil gøre ved det mel!!!

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension