K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 17:42   #1
kongnabonid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
kongnabonid er ny på vejen
Suspension af ansøgning af førtidspension

Hej
Jeg har et spørgsmål ang. førtidspension.
For 4 måneder siden indsendte Jobcenter Skelbækgade min pensionsansøgning til Socialforvaltningen i København med alle relevante akter i sagen specialerklæringer osv.
Da jeg ikke fik noget svar hverken mundtligt eller skrifligt ringede jeg til borgerservice for at få råd og vejledning.Jeg fik ganske enkelt at vide at min sag var "suspenderet".
Hvad gør jeg nu?

Hilsen fra
Nabonid
kongnabonid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 18:21   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Et mundtligt svar hverken kan eller skal du acceptere. Du skal skrive til dem og spørge hvordan det kan være at du efter 4 måneder ikke har hørt noget til din sag.

Så SKAL de svare på skrift og så har du noget du kan forholde dig til OG klage over.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 19:44   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder underligt og som en forhaling af sagen (måske frem til næste budget år )

Som her Hr.Luko skriver så send et brev til kommunen hvori du forholder dem at du er oplyst om at sagen er suspenderet (har aldrig hør om det før ) og at du forventer en forklaring om

1 Hvad betyder det
2 Hvorfor er du ikke oplyst om dette
3 Hvad er handleplanen nu ?

Og så smider du en aktindsigterklæring med i brevet (finder ud under nyttige link) på den måde kan du forhåbentligt finde ud af hvad der foregår og måske du skal tænke på at søge en §17 På forliggende grundlag men det skal du nok først tage stilling til når du har fået et brev om hvad der foregår ..

men har de alt liggende til en førtidspension og så bare har suspenderet det ja så burde der også være nok til at du kan søge en § 17 på forliggende grundlag

Men skriv til din sagsbehandler først og skriv !!!! ikke ring !!!

Og skriv til hende hvad du har fået at vide i borgerservice ..
  Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 17:18   #4
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Jeg er ikke helt enig med Hejdien her.

Når Jobcenteret har sendt din ansøgning om FTP videre, så må der jo være tale om en skriftlig ansøgning.

Når du har søgt skriftligt, så SKAL du have afgørelsen på skrift.

Du har kun fået et mundtligt svar, så det skal du bare sk*** højt og flot på.

Du skal skrive til kommunen og høre hvornår du kan forvente at få et svar på din pensionsansøgning, da sagen er sendt til dem for 4 måneder siden og du ikke har hørt noget endnu.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af førtidspension Horbelev Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-12-2015 08:12
ansøgning af førtidspension nettenuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-08-2010 16:30
Ansøgning på førtidspension? popiae At søge førtidspension 54 19-05-2009 20:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02
Ansøgning om førtidspension via § 18 Nefer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-09-2007 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension