K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 14:11   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Razmo, vi kan overhovedet ikke være uenige.
Og det både hvad angår den urimeligt lange sagsbehandling som mange af os (måske de fleste) er udsat for, og det faktum, at der er en grund til at vi gør som vi gør, uanset om det er sambo fra Afrika som stjæler et franskbrød, eller lakrids som lyver for at lette vejen til fp.

Men vi er i forvejen udsat for en behandling i systemet, som oftest kører ud fra devisen "går den, så går den", og en masse mistro og mistænkeliggørelse.
Og jeg kan da godt frygte, at den blot vil blive endnu værre, hvis det kommer frem "sort på hvidt" at nogen direkte lyver for at opnå fp.
Jeg afviser ikke, at lakrids kan være fuldt berettiget til fp, og at hun ene og alene har gjort det for at bane vejen.
Men når lakrids kan gøre det, så kan en person, som IKKE er berettiget til fp også gøre det.
Hvor går grænsen for, hvem der skal "have lov til" at lyve sig til en fp?
Der kan da meget vel være mennesker, som selv mener, at de er berettiget til fp, men som reelt ikke er det, skal de "have lov til" at lyve sig til den?

Jeg mener helt klart, at der er forskel på, om man direkte lyver, eller om man ikke ligefrem trækker den ene dag i ugen/måneden frem, hvor man har det bedst, når man skal beskrive sin situation.
Er enig med dig Trold, bortset fra at jeg ikke kan lide din passage om "hvem der så skal have lov at lyve sig til en pension".... svaret er enkelt: INGEN!

Humlen ligger i, at man åbenbart GØR det i nogle tilfælde fordi man ser sig "tvunget" til det af helbredsmæssige og økonomiske grunde...

Så det handler ikke om at gi' lov til at begå bedrageri, men om at debatere hvad man bør gøre inde på borgen, for at gøre afklarings cirkus'et menneskeligt, i stedet for at det ødelægger nogen borgere som det er nu.

Bedrageri'et er for mig blot argumentet for at gøre noget... og det IKKE med Claus og Karen politik, som altid handler om sanktion og straf, men snarere om at møde den syge borger hvor han/hun er.

Sidst redigeret af Razmo; 23-01-2009 kl. 14:13.
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indstilling: Pension af Psykisk årsag i stedet for den reelle fysiske? @PerChr Alt det andet 30 03-11-2008 16:20
Om psykiatriske og fysiske fejldiagnoser zuza At søge førtidspension 0 14-10-2007 02:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension