K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2010, 02:12   #1
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Og hvis de danske myndigheder ved indrejsen til Danmark ville gøre dem opmærksom på, at de kan blive optaget af en a-kasse med det samme, så skulle de ikke søge om bistandsydelser, den dag de bliver arbejdsløs her.

Men der er jo en god grund til ikke at gøre, for starthjælp er jo meget billigere.
Oven på hvis de var så naive og troede på den "danske paradis" og tog sin familie med her til landet og blev bagefter uheldige arbejdsløse så for de at vide, at de skal rejse hjem med det samme.

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Og egentlig skulle de helst ikke have noget som helst som f.eks. børnefamilieydelser.
Jeg kender personligt sagen i Århus Kommune hvor en ”østarbejder” venter på børnefamilieydelser fra 2008 år, og kun fordi jeg taler begge sprog forhåbentlig får han penger i næste uge. Det er god nok skandaløs.

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
De kan da bare slide lidt for det danske opsving og så forsvinde igen hurtigst muligt eller dø på vores arbejdspladser, for der dør langt flere østarbejdere på vores arbejdspladser end danskere.
Det er fordi de er nemlig meget bange at miste arbejde. For dem er det ”to be or not to be”. Husk også at de danske arbejdsgiver er klare over deres sproglige problemmer og beskriver arbejdsulykken for at åbne fordel for sig selv. Det kan jeg beviser. De kommer hjem handicapede og skal vente på usikkert erstatning for arbejdsskade.

Er det sådan du mener det skal være Zastrow?

Arbejdskræft fra andre EU-lande skal bare komme, arbejde, betale dansk skat, holde sin kæft og rejser hjem når danskere har ikke mere brug for dem mere - er det sådan det skal være? NEJ DET SKAL DET IKKE!!!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
at der må være forskel på en person, der kommer fra et østland og blot arbejder et par år her i landet - og så en person, der i mange år har arbejdet og betalt skat her i Danmark.

Beklager - men sådan er min indstilling altså...
Desuden vil jeg spørge om, har du den samme indstilling til en person som kommer fra ”en vestland”?????
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 08:50   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Uden overhovedet at tage stilling til om det er retfærdigt eller uretfærdigt med brøkpension, og uden overhovedet at have en pind forstand på brøkpension - er det så ikke sådan, at, meningen er, at det land man har arbejdet i, i de antal år man fratrækker i DK, bliver suppleret op med pension fra det/de lande man har arbejdet i, eller oprindeligt kommer fra?

Får man pension fra et andet land, der svarer til det der ellers ville blive udbetalt i DK, så får man sådan set samlet, det samme, som folk der aldrig har arbejdet/kommer andre steder fra, end i DK.

Så umiddelbart ville det være uretfærdigt, med fuld pension fra DK samtidig med pension fra et andet land.

Har prøvet nogenlunde af følge med i de brøkpensionstråde, men de er godt nok lange og svære at følge.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 10:58   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Retfærdigt eller ej?

Uanset, brøkpension er kun en brøkdel af en normal pension, alle udgifter forbliver dog 100% de samme, det vil sige at man som brøkpensionist har de samme udgifter som alle andre, men dog kun en brøkdel af en indkomst til at betale for det med.

Gad vide hvad skat ville sige hvis jeg sagde, jamen hvis jeg får brøkpension så burde min skatteprocent være tilsvarende lav?
Eller hvad hvis man ved kassen i supermarkedet sagde, jeg kan og vil kun betale det halve af hvad mine varer koster for jeg får kun en halv pension.

I tøjbutikken, hos frisøren, hos skohandleren??? Hvor mange af dem ville acceptere kun at modtage halvdelen af det deres vare koster?

Ang. pension fra andre lande, jo så er det korrekt at ideen er at man skal have den brøkdel af pensionen fra det andet land hvor man har arbejdet (hvis det er indenfor EU), det er teorien, virkeligheden er en anden. Når og hvis pensions-styrelsen i Danmark får sig taget sammen til at rykke/søge det andet land, så kan der gå år inden sagen falder på plads. Og det er slet ikke garanteret at du vil få en pension fra det andet land, for der var lige nogle ting du skulle have gjort, men som man glemte at fortælle dig om, der var lige nogle regler som ikke er opfyldt, for dem har de heller ikke fortalt dig om.

Og får du endelig pensionen fra det andet land, så er der stor forskel på en ½ pension fra Portugal og en ½ pension fra Danmark, er du heldig kommer det til at svare til 65% af en normal pension, så man stadig skal have de samme udgifter men med kun 2/3 indkomst.
Danmark forbeholder sig ret til at beskatte Dansk pension, både når modtageren er bosiddende i Danmark og i udlandet. Samtidig forbeholder Danmark sig også ret til at beskatte udenlandsk pension i Danmark, så den halve pension man evt. får fra Portugal på 1000 kr om måneden er allerede svundet ind til 600 kr. inden den ligger i pensionisterns lomme.

Og som de fleste førtidspensionister har oplevet her i forbindelse med skattelettelserne, og fordi vi stadig skal betale de fulde grønne afgifter, så har vi ikke fået 100 kr mere om måneden, nej i mit tilfælde er min indtægt gået ned med 94 kr om måneden. 94 kr. mindre om måneden end sidste år. Tak for skattelettelserne?!

Der er ialt 29.000 brøkpensionister i Danmark, fordelt på 20.300 folkepensionister og 8.700 førtidspensionister. Man ved at mange af disse pensionister lever under fattigdomsniveauet, i armod og afsavn, de er dømt til at skulle udleve resten af deres liv på vilkår som de grundet alder eller helbred intet kan gøre for at ændre.

Til Zastrow og Ingrid,

Jeres udtalelser og holdninger, som er baseret på uvidenhed, og derfor undskylder jeg jer, men de er udtryk for den typiske Danske mentalitet, hvor millimeter retfærdigheden hersker, man misunder ikke dem der har mere end en selv, man misunder dem der har mindre end en selv.

Velfærdssystemets ånd er væk, hvis man skal have gjort sig fortjent til alt, i så fald behøver vi ikke noget velfærdssystem, men et forsikringssystem.
Og er du ikke forsikret så er det din egen skyld, man går ud fra at folk bliver ramt af den skæbne de fortjener, er du blevet syg er det din egen skyld, er du arbejdsløs, så har du gjort noget galt, en ånd der bygger på at man ligger som man har redt. At skyld og straf hænger sammen.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 11:42   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Må jeg blive fri for at blive tillagt holdninger og meninger jeg slet ikke har. Og må jeg blive fri for at få tillagt meninger og holdninger om typisk dansk mentalitet - så har du dælme ikke set mig og min familie, hvor, efterhånden et fåtal er typiske danske at se på - vi, i vores familie hylder mangfoldigheden.

Er det forbudt totalt på k10, at stille et spørgsmål fordi man tilfældigvis ikke har sat sig ind i brøkpensionisters vilkår?

Jeg spurgte om meningen ikke var, at det andet land supplerer op - og straks bliver du fornærmet.

Så må De da meget undskylde....og jeg trækker mig hermed tilbage.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 12:48   #5
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Kære Ingrid,

jeg vil gerne svare dig på dit spørgsmål, hvad angår at sammenstykke en hel og dermed fuld pension sammen med flere brøkpensioner.

Formålet med EF-forordning 1408/71 er nemlig, at personer skal sammenstykke en hel pension med flere brøkpensioner, men det gælder kun for lande som har pensionsordninger i lighed med ATP.

Det betyder, at kun pensioner i lighed med ATP skal sammenstykkes til en hel og dermed fuld pension.

En dansk statsborger, som kun har boet og arbejdet i Danmark, får derfor en fuld social pension og en fuld pension fra ATP.

En person, der er omfattet af EF-forordning 1408/7, skal derfor have samme mulighed for pension, som en dansk statsborger, der hele sit liv har boet og arbejdet i Danmark.

Derfor har en person, der er omfattet af EF-forordning 1408/71, ret til fuld pension, hvis personen også har været erhvervsaktiv i Danmark, forudsat, at personen stadig har bopæl i Danmark på ansøgningstidspunktet.

Altså ret til en fuld dansk social pension og ret til en fuld ATP-pension ved at stykke flere brøkpensioner for arbejdstagere sammmen.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 14:38   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Brøkpensionist. Tak for dit svar. Jeg undlader alligevel at komme med en personlig mening og holdning om brøkpensioner - det ser ud til at området er specielt følsomt. Og jeg er under alle omstændigheder følsom over, direkte, at få tillagt motiver som b.la misundelse - øhhh, som typisk dansker (hvordan sådan en end er)

Men bliver der suppleret op, så ser jeg ikke problemet.

Men hvad ved bønder om agurkesalat, medmindre de spørger
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 16:56   #7
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Brøkpensionist. Tak for dit svar. Jeg undlader alligevel at komme med en personlig mening og holdning om brøkpensioner - det ser ud til at området er specielt følsomt. Og jeg er under alle omstændigheder følsom over, direkte, at få tillagt motiver som b.la misundelse - øhhh, som typisk dansker (hvordan sådan en end er)

Men bliver der suppleret op, så ser jeg ikke problemet.

Men hvad ved bønder om agurkesalat, medmindre de spørger
Hej Ingrid

Man bliver suppleret op til starthjælp-det er problemet, med bliver straffet, fordi man er syg.
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 22:10   #8
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ankestyrelsen nægter EU-borgere familieydelser, jf. Ankestyrelsens principafgørelser B-2-08 og B-6-07.

Og hvorfor der dør flest østarbejdere og andre udenlandske arbejdstagere skyldes tidl. beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, som uden om Folketinget afskaffede arbejdssikkerheden for udenlandsk arbejdskraft. Et forhold journalist Jesper Tynell afdækkede i forbindelse med kontanthjælpssagen, som han fik Cavling-prisen for. Folketinget måtte i huj og hast indføre en lov, som genindsatte arbejdssikkerheden.

Men åbenbart føres Hjortens-model videre læs her

http://forsiden.3f.dk/article/200901...901070334/2140

Og så skal de jo heller ikke have nogen mindsteløn fra danske arbejdsgivere

http://www.ugebreveta4.dk/2003/39/Ny...llionkrav.aspx

Knap nok var finanskrisen nået til Danmark, blev de danske slagteriarbejdere truet med afskedigelse fra Danish Crown, hvis de ikke ville gå 20 % ned løn, for så ville Danish Crown da bare ansætte østarbejdere i stedet for.

Så jeg synes helt ærlig, danskerne ikke skal klage over østarbejdere, men hellere skulle brokke sig over danske arbejdsgivere, som udnytter EU-retten på det groveste.

Det danske mindretal i Sydslesvig har altid kæmpet for at være danske og ikke lade sig assimilire, men derimod blive integeret i det tyske samfund som danskere med en dansk kirke i Sydslesvig, dansk sundhedsvæsen, dansk bibliotek, danske skoler og børnehaver og en dansk avis.

Og der findes rigtig mange danske små enklaver i f.eks. Spanien, som om sommeren endda har en dansk præst tilknyttet, fordi Danmark er så åh et kristent land.

Men når der kommer udlændinge til Danmark, så skal de bare aflægge deres herkomst.

Og når jeg rejser tilbage til der, hvor jeg kommer fra, nemlig Sydslesvig, så har jeg ikke engang lyst til at være en del af mindretallet mere, og vil for første gang søge om et tysk pas, for jeg dobbelt statsborger, for derefter at gå op på Generalkonsulentatet for at aflevere mit danske statsborgerskab, for det er pga. min herkomst fra mindretallet og mit arbejde for mindretallet, jeg i dag skal være brøkpensionist.

Nogle gange kan jeg bare brække mig over den danske mentalitet, for det danskerne er bedst til er janteloven - og jeg er længe holdt op med at være stolt over at være dansker.

Så nu skal I høre mine danske nationalsange

http://www.youtube.com/watch?v=TvSYvLenzC0

http://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI

Sidst redigeret af brøkpensionist; 06-03-2010 kl. 22:45.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 05:12   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tråden er flyttet hertil fordi jeg synes at den passer bedst ind her....

Nej du har ikke overtrådt nogle regler så vidt jeg kan se....men du bør nok påregne at der vil være nogen der tager det nært når du skriver sådan her om alle danskere...

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Nogle gange kan jeg bare brække mig over den danske mentalitet, for det danskerne er bedst til er janteloven - og jeg er længe holdt op med at være stolt over at være dansker.
Vi er formentlig nogle stykker der mener at vi ikke passer ind under den beskrivelse...

Men nu vil jeg lade jer komme tilbage til trådens oprindelige formål...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 09:04   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Oplysning om de forhold der gør sig gældende for brøkpensionister og mulighed for at feje nogle fordomme af bordet.

Jeg tror ikke hverken Britta eller jeg har noget imod den enkelte Dansker, og vi er også begge vel vidende at der er rigtig mange gode mennesker i Danmark, ikke mindst her på K10. Det er jo ikke fordi Danskerne som sådan er onde, men ofte uvidende om de faktiske forhold, og derfor former en mening på et for tyndt grundlag. Det tror jeg vi alle som en har været udsat for herinde. Netop den generelle holdning i samfundet, et bål som DR1 i magasinet "Penge" indenfor den sidste uge hær været med til at lægge mere brænde på.

Når man har stået som den der igennem længere tid, igen og igen har skullet forsvare sin situation overfor den offentlige mening, så bliver nerverne lidt tyndslidte efterhånden, dette må vi efter evne lære at bære over med hinanden på, og ikke tage tingene alt for personligt.

Og huske at ved udtalelser der kan virke stærke og følsomme at de sjældent er personligt ment, men er reaktion på det vi (os alle sammen) ser som omverdenens fejlfortolkning af os som personer og den situation vi befinder os i.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsens sagsbehandlingstid simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 03-10-2013 17:21
Ankestyrelsens afgørelse Sør Spørgsmål ang fleksjob 1 25-09-2013 12:56
Ankestyrelsens praksisundersøgelse om §112 og §113 zuza Nyt om loven 0 07-12-2007 01:36
Rod i Ankestyrelsens oplysninger zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-11-2007 16:23
Ankestyrelsens sagsbehandlingstider zuza Nyt om loven 0 24-07-2007 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension