K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 12:18   #1
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Findes der regler for timelægningen af flex?

Hej

Er nysgerrig efter at vide om man selv råder over hvordan ens sine flextimer skal lægges hvis man får tilbudt et job i fleks der ikke ligner de timefordelinger man havde i sin prøvning.?

Her tænker jeg hvis man for eks under sin arbejdsvudering når frem til at man kan klare 12 timer ugentlig og de var fordelt således således:

man 3 timer
onsdag 4 timer
fredag 4 timer

Er det så sådan man forventes at man skal lægge sine timer fremadrettet? eller må man feks godt arbejde 6,4,2?

Hører nemlig at det ikke er helt nemt at finde job i fleks, så det ville vel betyde at man måtte indrette sig efter hvordan arbejdspladsen lægger timerne og ikke som i prøvningen hvor der bliver taget hensyn til flexjobberen.

smil til jer alle
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 12:27   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Formoder det er et samarbejde med jobkonsulenten. dig, din evt fagforening og ikke mindst arbejdsgiveren. Dine evt skåpnehensyn skal tilgodeses og arbejdsgiverens behov for din arbejdskraft er selvfølgelig et vigtigt parameter.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 12:33   #3
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Formoder det er et samarbejde med jobkonsulenten. dig, din evt fagforening og ikke mindst arbejdsgiveren. Dine evt skåpnehensyn skal tilgodeses og arbejdsgiverens behov for din arbejdskraft er selvfølgelig et vigtigt parameter.
Har ikke fået tilkendt flex endnu, men godt på vej forhåbentlig

Forstå jeg det sådan at når man får tilkendt flex, så har man en jobkonsulent der følger en ved hvert jobskifte?

Jeg have en forestillig om at hvis mine timer ender ud i x antal timer, så søger jeg selv jobbet og finder ud af det mellem arbejdsgiveren og jeg?.

Ligesom på normal vis
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 12:36   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
Jeg har det skåne hensyn at jeg ikke kan arbejde mere end 3 timer om dagen..jeg brænder helt ud, og mister min koncentration helt, så det står i mine papirer som hensyn
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 12:49   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Har ikke fået tilkendt flex endnu, men godt på vej forhåbentlig

Forstå jeg det sådan at når man får tilkendt flex, så har man en jobkonsulent der følger en ved hvert jobskifte?

Jeg have en forestillig om at hvis mine timer ender ud i x antal timer, så søger jeg selv jobbet og finder ud af det mellem arbejdsgiveren og jeg?.

Ligesom på normal vis
1. Det er meget forskelligt hvor meget jobkonsulenten hjælper.. Men som minimum skal jobcenteret godkende aftalen og beskrive dine skånehensyn i fleksjobaftalen.

2. Langt hen ad vejen, så aftaler arbejdsgiver og flekser selv jobbet. Du kan med fordel selv finde dit job

3. De timer og den timefordeling din arbejdsprøve har vist, skal du tage med et gran salt. 2 job er jo aldrig helt ens.

Sidst redigeret af mik16; 18-09-2013 kl. 13:45.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 13:11   #6
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
1. Det er meget forskelligt hvor meget jobkonsulten hjælper.. Men som minimum skal jobcenteret godkende aftalen og beskrive dine skånehensyn i fleksjobaftalen.

2. Langt hen ad vejen, så aftaler arbejdsgiver og flekser selv jobbet. Du kan med fordel selv finde dit job

3. De timer og den timefordeling din arbejdsprøve har vist, skal du tage med et gran salt. 2 job er jo aldrig helt ens.

Jamen så er der jo håb forude for et job til sårn en som mig

Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej
Jeg har det skåne hensyn at jeg ikke kan arbejde mere end 3 timer om dagen..jeg brænder helt ud, og mister min koncentration helt, så det står i mine papirer som hensyn

Det er det jeg oplever med min ADHD, at jeg skal koncentrerer mig meget for at holde fokus. Min erfaring siger mig at det udvikler sig til angst/strees symptomer når jeg har en for lang arbsdag. Skal sågar kæmpe med at holde fokus i biograffen, så ikke så mærkeligt at jeg har de lidelser jeg har i dag. Har haft fultidsarbejde i mange år. Men er helt brændt sammen. Nu skal jeg bare overbevise systemet om at jeg hellere end gerne vil bidrage med noget men ikke kan arbejde som jeg har gjort tidligere.

Hvad sker der med dig når du mister fokus, hvis jeg må spørge?
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 13:51   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keheii Se meddelelser
Jamen så er der jo håb forude for et job til sårn en som mig
Tja, håb er jo en god ting.. Og de små fleksjob findes altså.. Så op på fantasien
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 15:41   #8
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej kehii
jeg mister totalt fokus og alt koncentration, glemmer hvad jeg har gang i..bliver meget forvirret.. og presser jeg mig selv til at fortsætte begynder jeg at stresse og blive deprimeret. . så de tre timer er alt nok for mig, der kom aldrig flere timer på om dagen da jeg var i arbejds prøvning.. det nægtede hende jeg var hos når kommunen pressede påhun kunne jo godt se hvordan jeg fik det..

glemte lige at skrive til dig jeg har adhd og har periode vise depritioner, som kommer hvis jeg bliver presset eller presser mig selv

Sidst redigeret af AAA; 18-09-2013 kl. 15:44. Årsag: glemt noget tekst
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 16:06   #9
keheii
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
keheii er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej kehii
jeg mister totalt fokus og alt koncentration, glemmer hvad jeg har gang i..bliver meget forvirret.. og presser jeg mig selv til at fortsætte begynder jeg at stresse og blive deprimeret. . så de tre timer er alt nok for mig, der kom aldrig flere timer på om dagen da jeg var i arbejds prøvning.. det nægtede hende jeg var hos når kommunen pressede påhun kunne jo godt se hvordan jeg fik det..

glemte lige at skrive til dig jeg har adhd og har periode vise depritioner, som kommer hvis jeg bliver presset eller presser mig selv
Det lyder som samme symptomer som jeg kender til. Har lavet overspringshandlinger og andte overlevelses startegier for at skjule mit handicap. MEN nu må det være nok jeg ønsker at komme i flex :-)
keheii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 16:44   #10
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
Over springs handlinger kender jeg også til... og da jeg arbejdede fuld tid.. det skal lige siges jeg har haft mange perioder som ledig, da jeg ikke magtede 37 timerjeg havde også meget med at være syg!! nogle dage, tænkte ved mig selv, så kunne jeg komme ovenpå igen og være med.. men nej, endte ofte med at blive syge meldt pga depression. som regel holdt jeg til fuld tid 3 måneder, så kunne jeg bare ikke mere. jeg var 37 før jeg fik min adhd diagnose! den gav mig svar på mange ting i mit liv, og ligeså mange spørgsmål om hvad der skulle ske fremover
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn Flex. Ny Regler dobar Spørgsmål ang fleksjob 32 25-03-2013 18:50
Flex. Nye regler møde i kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 10 10-03-2013 10:09
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
deltids flex findes det dutzie Spørgsmål ang fleksjob 39 01-02-2012 21:07
Nye regler - Flex ?? dobar Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 04-05-2011 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension