K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2008, 13:13   #21
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Jeg synes det er super at mærke din fighter ånd ! Din sagsbehandler skal selvfølgelig overholde reglerne ligesom alle andre og hvad er det da for noget underligt noget at sige at du kun har få dage til at anke ?!

Der er mange herinde, ja det kan du allerede se, der gerne vil hjælpe med de relevante paragraffer og med formuleringen. Som Hejdien allerede har sagt, så er det en god ide at gå med livrem og seler og få ALT på papir og ringe for en sikkerheds skyld.

Du skal have anket dit stop af sygedagpenge og så skal din sagsbehandler søge pension for dig efter §18 hvor der skal hentes speciallægeerklæring og evt. laves ny ressourceprofil (alt efter hvor gammel og relevant den du allerede har er)

Hvis du føler dig mest tryg med en bisidder til møderne på kommunen, er du i din fulde ret til at tage én med.

Du må endelig bruge os herinde, vi erflere der har været igennem møllen, så vi kan komme med råd og vejledning.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 22:50   #22
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Unhappy

ja nu ved jeg ikke om jeg har kluntet i det hele..
Snakkede med sgasbehandler..hun ringede med det samme i morges efter at hun havde læst mailen som jeg skrev til hende i går..
Jeg fortalte hende at jeg var total forvirret og hvorfor hun ikke kunne søge pensionen...hun sagde igen at hun var helt sikker på at den ikke ville gå igennem og at hun faktisk kun prøver at hjælpe mig igennem det her så godt hun kan, så jeg ikke skal igennem mere..hun sagde at det var ufatteligt at syge mennesker skulle parkeres på kontanthjælp....
Hun sagde også at når jeg skal til mit første møde dernede så skulle hun nok være der og støtte mig..hun var ikke et øjeblik i tvivl om at det kommer til at ende med pension , da jeg er match 5..hun forklarede mig en masse love og regler og gentog når jeg ikke forstod..Jeg skal lige sige at hun aldrig har svigtet mig og at jeg faktisk har tillid til hende...meeeeen alligevel...puh ha...ja jeg er revet i flere dele og mit hovede kan ikke rumme meget mere..nu vil jeg bare lade det køre og bede til de højere magter at det går godt...
Jeg havde pludselig ikke kræfter til at komme med en masse indvendinger og ja ...nu tænker jeg om jeg har gjort alt forkert eller ..?? Resourceprofilen er blevet lavet for ca to mdr siden , så den skulle være up to date...
Hm ...kommer det hele til at gå a h til...så må i gerne sige "så kan hun lære det " øv..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 23:09   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg synes- udfra det du skriver, at det lyder godt...og endda lovende!
Tror bestemt ikke du har gjort noget forkert, det er altid godt at få sagt det man gerne vil, og hun kan jo også læse ud af mailen at du er frustreret og forvirret, hvilket er et tegn på at du skal have det hele fortalt to gange så du har mulighed for at følge med.

Så jeg tror du skal prøve at slappe af for denne omgang - din sagsbehandler lyder sød (modsat min), så det skal nok gå.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 00:50   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lunamaria nu er der ikke nogen af os der føler trang til at sige hvad sagde jeg eller du kan lære det

Det allervigtigste er at du gør det der føles rigtigt for dig, og jeg formoder at du også i din mail skrev til din sagsbehandler at du ikke kunne forstå at de vil tage dine sygedagpenge ?

Hvorom alt er , så er det sådan at hvis du stoler på din sagsbehandler og kan klare dig på kontanthjælp et stykke tid, og du føler det er det rigtige ja så er det , det du skal gøre...

Jeg syntes også at det virker som om du har en menneskelig sagsbehandler men jeg har aldrig hørt eller erfaret at det skulle blive nemmere på kontanthjælp, men der skal jo altid være undtagelser, og hvorfor skulle det ikke være dig...

Så vi kan jo ikke gøre andet end at krydse fingere for at din sagsbehandler har ret og at din intuition fortæller dig det rigtige og skulle det så gud forbyde det, vise sig at det ikke var et smart træk, ja så lad os tage den derfra

Men HUSK at gemme den mail du har skrevet til din sagsbehandler og skriv jeres samtale ned i korte træk , hvad sagde hun og hvad sagde du , samt dato og kl slet for samtale .....

Det kan blive en hjælp senere hvis noget går galt

Held og lykke og hold os opdateret om hvad der sker

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 01:52   #25
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
:..hun sagde at det var ufatteligt at syge mennesker skulle parkeres på kontanthjælp....
Og alligevel er det lige det hun gør desværre og der findes love og regler så det ikke er nødvendigt at gøre lige netop det.

Men nej ikke noget med "så kan du lære det" ... håber absolut det bedste for dig og det lykkes....
...men... få skrevet alt ned og gem det hele for det kan du nemt få brug for senere og hvis du kender en der kan være bisidder så kunne det være en god ide at få denne person med til dette møde og en optager er også en god ting.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 11:02   #26
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære lunamarie.

Mon du kender www. bordelineforeningen.dk?
Forkvinden derfra tog min vanskelige sag, det var hendes første og blev den allerlængste - men vi vandt!
Du kan finde hendes telefon.nr og tidspunkter hun kan kontaktes på derinde.

Kh. Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 13:42   #27
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Jeg vil også anbefale dig at kontakte Henriette fra borderlineforeningen, hvis du føler du har behov for hjælpen. Det koster 200 kr om året at være medlem, men de er godt givet ud.

Hun har hjulpet rigtig mange og alle dem hun har haft fingre i har fået pension.

Ring til hende og få en snak.

amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 13:48   #28
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Nu sidder jeg og tuder..ikke fordi jeg er ked af det, men fordi jeres ord varmer rigtig meget...jeg holder jer 100% updatet..og puh ha...ja det skal nok gå...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 14:36   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
jeg har også lige siddet og tudet over i min egen tråd - sikke følelsesladninger der går gennem K10

Det skal nok gå det hele - synes det lyder godt med borderlineforeningen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 23:06   #30
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Ak ...jeg vil ønske at jeg virkelig kan stole på min sagsbehandler..jeg mailede til hende i dag og 5 min efter at hun havde læst den ringede hun og sagde ,,jamen søde ven dog , nu går du jo i panik igen..ja det gjorde jeg..og kun over noget der var en standart skrivelse omkring a kasse og jeg er jo ikke medlem.. Hun er bare så god til at forklare og få mig til at blive helt rolig igen..og jeg håber så inderligt at hun ikke er som så mange mange andre på kommunen ...mange som har svigtet og "dolket" mig..
lige godnat til jer og tak for at i findes..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension