K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2008, 01:53   #11
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Hvor er det dejlig ikke at være selv omkring det her..tak skal i have..og tak for en dejlig velkomst her..
Ja jeg er stadig ret rundt på gulvet og prøver at samle mine tanker..
Jeg er ikke sikker på at jeg lige får svaret på alle spørgsål, men det kommer så hen ad vejen..
Den sidste sætning dagpenge sagsbehandleren skrev : Jeg anbefaler at xxx bliver indstillet til pension....
Hun sagde som sagt at hun kunne gøre det, men var så bekymret over at den ikke ville gå igennem..
Inden jeg lige glemmer det : Skulle jeg køre taxi ... detklarer jeg da slet ikke..de kører i min verden alt for stærk..jo hvis jeg kunne sidde ved rattet så kan det nogen gange gå, indtil der kommer modkørende og jeg tror de kører frontal ind i mig..Det var lige et sidespring.
Jeg skal åbenbart have det ind med teskeer...Hvad sker der på kontanten ?? vil de så muligvis bare lade mig være på kontant selvom der står at sagsbehsndler anbefaler pension ...??
Åh jeg er så forvirret.
Har været hos min læge i dag og hun støtter mig meget..dejlig at jeg har hende.
Jeg har frist til at reagere på den skrivelse fra kommunen til d 25. altså en uge i det hele..fra jeg fik brevet sidste tirsdag...
åh jeg er så træt og udkørt efterhånden ..men så tar jeg en time ad gangen ..tak for at i er her..
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 12:17   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Jeg skal åbenbart have det ind med teskeer...Hvad sker der på kontanten ?? vil de så muligvis bare lade mig være på kontant selvom der står at sagsbehsndler anbefaler pension ...??
De vil stadig skulle behandle din pension, men hvis din sagsbehandler har konkluderede at hun mener pension så er er bestemt ingen grund til at hun ikke skal indstille dig pga en arbejdsprøvning...

Hvis du kan få din læge til at skrive en attest til dig om at du ikke vil kunne tåle en arbejdsprøvning så skal de tage det med , og de burde selv henvende sig til din læge omkring det....

Så er det eneste en arbejdsprøvning din sagsbehandler mener står i mellem dig og en pension så er det mig da en gåde hvorfor hun ikke indhenter en erklæring fra relevant instans omkring det og får sendt den pensionsansøgning afsted ...

Hvorfor i alverden hun skal have dig på kontanthjælp i stedet for , det kan jeg overhovdet ikke se ....

Citat:
Jeg har frist til at reagere på den skrivelse fra kommunen til d 25. altså en uge i det hele..fra jeg fik brevet sidste tirsdag...
Står det i brevet du har fået afslaget i for så er der da noget helt galt (og hvis det var sådan var tiden jo overskredet ) men nu er det altså sådan med klage (anke) sager at der står


Citat:
FRISTER FOR AT KLAGE

Der må ikke gå mere end præcis fire uger, fra du har fået afgørelsen på din sag, til klagen er modtaget i kommunen.

Kommunen skal have din klage inden 28 dage – inklusive weekender og helligdage.

En skriftlig afgørelse med et afslag skal indeholde en klagevejledning med oplysning om den fire ugers klagefrist. Hvis kommunen har glemt at give dig en klagevejledning, gælder fristen først fra den dag, du har modtaget vejledningen.

Kommer du i tidsnød i forhold til klagefristen, kan du nøjes med at skrive, at du vil klage, og at uddybning følger kort efter. På den måde overskrider du ikke fristen.

Udløber klagefristen en lørdag eller en helligdag, forlænges klagefristen til første hverdag efter. Kommunen skal modtage din klage inden for arbejdstiden.

Der er ingen klagefrist for klager over kommunens personale eller for klager om aktindsigt.
Så den 25 hvis det er februar (tjek lige at der ikke står marts) er alene i sig selv en ulovlighed..

Så du har altså stadig tid at løbe på til at klage over stop af sygedagpenge...

Kan godt forstå at det hele køre sammen for dig , det er en af de mest belastede situationer du er kommet i, men kender du en der kan skabe sig overblik over din sag og evt udforme klagen for dig ?
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 23:24   #13
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
åh hvorfor er jeg så træt for tiden ..det tapper mig virkelig for alt energi..
Den skrivelse jeg fik fra kommunen er : Aflutning af sygedagpenge - og der kan jeg "brokke mig" eller lade være og sidste frist er den 25. februar.
Min sagsbehandler siger så at jeg ligesågodt kan lade være med at "brokke mig" og aceptere, da det er nemmere for mig at være på kontanthjælp, da de har lempeligere regler..( forstår jeg heller ikke) arbejdsprøvning m.m. siger hun er nemmere der da de har mulighed for at hente og bringe ...??? øh..ja ok ..
udover den sætning at grunden til at hun ikke kan forlænge mine dagpenge har hun så skrevet love og regler...at jeg jo ikke er rask indenfor så og så lang tid ..og og og .
Ja og jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være så svært for den afdeling at finde ud af en løsning..Fik vist ikke lige med at hun kaldte det partshøring..ja vældig..men det ændrer jo nok ikke noget ...
Jeg er bare så træt..har sovet hele dagen og er stadig træt..jeg håber at jeg kan tænke lidt mere klar i morgen og så ved hvad jeg skal gøre på mandag..

Fik vist ikke lige med at hun kaldte det partshøring..ja vældig..men det ændrer jo nok ikke noget ...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 17:00   #14
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Jeg er godt nok ked af at høre hvor groft din sagsbehandler har syltet dig.

Jeg er selv bl og fik pension sidste år uden arbejdsprøvning, så det lyder ikke til at din sagsbehandler er dygtig nok til sit arbejde.

Jeg synes du skal tage imod hjælpen herinde fra og anke den afgørelse, så du kan komme videre.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 17:13   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Som amik skriver din sagsbehandler er simpelt hen ikke dygtig nok

Der er mulighed for at forlænge efter denne
6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Og så skal hun selvfølgelig starte det op når hun mener det er Førtidspension du skal have,
og ikke sylte dig med en dårlig forklaring om arbejdsprøvning og sende dig til et andet skrivebord, ligesom amik har jeg også fået tilkendt førtidspension uden arbejdsprøvning, så det er ikke rigtigt det hun henholder sig til, at der skal være en arbejdsprøvning under alle omstændigheder.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 17:14   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lunamaria vi vil gerne hjælpe dig men vi er nød til at i så fald at vide efter hvilke love og paragraffer du har fået stoppet dine sygedagpenge efter...

Kan du ikke scanne brevet ind og evt fjerne alle personlige oplysninger (navn kommune og cpr nummer sådanne ting)

uanset hvad din sagsbehandler mener tænker tror og skriver, så er hun ikke i stand til at lave loven om og derfor har du fire uger (28 hverdage ) til at klage over afgørelsen ...
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 23:14   #17
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jo det ville jeg meget gerne - men min læge har fået hele min mappe med breve fra dagpengeafdelingen , da jeg synes hun gerne lige måtte sætte sig ind i hvad der foregår omkring mig..
Jeg vil ringe til den sagsbehandler som vil stoppe dagpenge ..og ja det gør jeg så i morgen..det er jo sidste dag ..altså d.25.2.
Tænkte også lige: Jeg modtog brevet sidste tirsdag..det var den 19.2 og reelt har jeg så kun haft resten af tirsdagen , onsdag , torsdag fredag og så i morgen...det er jo ikke lige mange dage synes jeg..
Jeg vil så nævne for sagsbehandleren at jeg ikke kan forstå at hun ikke indstiller mig til pens. når nu det er hendes vurdering..og vil have hende til at forklare endnu engang hvad der skulle være bedre for mig på kontanthjælp...og at kontanthjælp jo ikke er der for syge , men for dem der skal kunne komme ud i arbejde..
Jeg er vildt forvirret og min læge skrev også ned at den meddelelse "slog benene væk under mig"...ja det gjorde den faktisk..
I skal have så mange tak for at i har brugt tid på at svare mig og jeg skriver med det samme når jeg har talt med rådgiveren i morgen ...( gid jeg havde fundet den her side før )
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 23:30   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Jeg vil ringe til den sagsbehandler som vil stoppe dagpenge
Du skal altså OGSÅ skrive det. ALT skal ske på skrift til kommunen.

Du kan bare skrive, at du vil klage over standsning af dine sygedagpenge, og at du senere vil komme med en begrundelse for det.

Så er du 100 procent sikker.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2008, 23:37   #19
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Nu kan jeg jo ikke nå at sende et brev..men en mail , gør den det samme...ja og så er jeg måske også mere sikker på at den er modtaget...tak for det
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2008, 00:49   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lunamaria selv om du skriver en mail til din sagsbehandler så giv hende også lige et kald ... bare for at være helt på den sikker siden, du er i en situation hvor det er bedre at gå med livrem og seler

Du burde tage med i din mail og din samtale hvordan at det kan være du har så lidt tid til at klage over afgørelsen når der i loven står 4 uger (28 dage) det i sig selv vil give din sagsbehandler et problem
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35
Hvor er vi efterhånden henne? Stella Politik og Samfund 3 08-01-2008 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension