K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2009, 15:34   #1
Element
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Element er ny på vejen
Afslag - Igen.- Hva så nu??

Hejsa.

Har gennem snart to år (22 Mdr.) døjet med en arbejdsskade, og har i lidt over et år (13 Mdr.) været sygemeldt, og derfor været i det kære system.
Jeg har gennem denne proces være undersøgt/afklaret ved følgende:

- AS3
- Arbejdes Medicinsk (3 gange)
- Neurolog (nervelæge)
- Ortopærkirug (Knoglelæge)
- Psykolog
- MR Scanning
- Skade center
- Arbejdsprøvning i 6 mdr.

Alle overstående kommer frem til det samme, at der er tale om en beskadigelse af nerve bundet i højere skulder/nakke, og at skaden således er kronisk og uden behandlingsmulighed som vil kunne forbedere min arbejdsevne i væsentlig grad. - Efter (hvad jeg synes) mange undersøgelser og en lang arbejdsprøvning (som ville ansætte mig i fleksjob), indstillet til fleksjob af min sagsbehandler i slutningen af okt. 2009.

Dette fik jeg dog afslag på, af fleksjob visitation teamet, med en begrundelse som jeg bestemt ikke fandt rimelig, og hvor der slet ikke var taget hensyn til konklusioner som undersøgelserne havde fundet.
Jeg fremsendte derfor en klage, som blev udarbejdet sammen med såvel advokat og socialfaglig rådgiver, hvor i alle deres begrundelses argumenter blev modbevist, og hvor der yderliger var vedlagt dokumentation fra div. instanser (arbejdsprøvning, revisor m.m.)

Jeg blev så efter deres første afgørelse henvist til Reva Center for at forsøge endnu en afklaring på mit fremtidige arbejds liv. Men da Reva Center allerede efter at gennemlæst mine papire var i tvivl om hvad de skulle kunne foreslå, blev jeg sendt direkte til deres læge konsulent. Hans udtalelse lød nøjagtig som alle de andres udtalelser, og han anså også fleksjob som værende eneste mulighed. Endvidere underbyggede hans udtalelse de punkter jeg havde belyst i min klage, til fulde, og denne udtalelse blev vedlagt klagen.

Nu har jeg så IGEN modtaget afslag på mit fleksjob, nu med en redigeret begrundelse, men med stort set samme ord lyd, og endnu engang med en begrundelse som slet ikke stemmer overens med de udtalelser som kommunen selv har fået udarbejdet!! Der skrives således at der ikke er belyst hvorvidt der via bla. smerte behandling kan opnåes en større arbejdsevne, men i udtalelserne fra smertecenteret står der direkt at der via behanling kun vil kunne opnås en bedere evne til at leve med de kroniske smerter, og at en sådan behandling ikke vil have nogen indvirkning på arbejdsevnen!!!

Og det store spørgsmål.. Hvad gør man så nu??
Ja, sagen er selvfølgelig sendt videre til beskæftigelse anke nævnet, men systemet har vist mig rykken, hvor for så stole på en anden del af systemet??

Hvad kan man gøre? Har talt med min advokat og, som jeg også mener, er udvalgets begrundelser i direkte modstrid med de oplysninger og konklusioner som de selv har fået indhentet.
Kan man tage sagen i retten? - Er parat til stort set alt, da jeg bestemt ikke mener sagen er blevet behandlet retfærdigt.
Har også gode kontakter til Medierne, nogen der har erfraringer med at indrive dem?

Sidst men ikke mindst ved jeg slet ikke om nogen har nogle gode forslag til min sag, men hjælper lidt at få det hele ud.. Ved mange står io samme situration, og at min sag ikke er enestående (desværre)

Men Julen er lige pludselig ikke så stor en højtid, når ens pscyke, familie liv og økonomi er i flere stykker en indpaknings papiret juleaften!
Element er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 17:51   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Til at starte med...så kan du ikke lige gøre andet end at vente på at klagen har været behandlet i beskæftigelsesnævnet...

Du kan dog selv kontakte beskæftigelsesnævnet for at sikre dig at de har alle papirer i sagen og at de får dine synspunkter...

Du kan finde beskæftigelsesnævnet for din landsdel på statsforvaltningens hjemmeside http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621

Du kan så efterfølgende prøve at få at vide hvordan de (kommunen) mener at du bedre kan få belyst hvorvidt en smertebehandling kan bedre din arbejdsevne...

Få dem til at gøre dette skriftligt...

De må jo have en ide til hvor du kan få dette gjort...siden at de åbenbart dropper den udtalelse du har i din sag...og mener noget andet end det smertecenteret du har været på...

Umiddelbart lyder det ikke som om du kan gøre meget mere...da sagen jo virker ganske oplagt...

Det virker mere som om kommunen bare mener at de vil undgå at du bliver fleksvisiteret...

Skulle din anke gå imod dig....så har du kun en mulighed og det er at kontakte ombudsmanden...

Hans job er at sørge for at kommuner overholder gældende lovgivning...

Du kan læse mere om det at klage til ombudsmanden her http://www.ombudsmanden.dk/om_at_klage/

Hvorvidt du kan tage sagen i en alm domstol...det skal jeg lade være usagt...men det burde din advokat jo vide...så prøv at spørge ham om det..

Håber at du får medhold i ankenævnet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på §18 - søge igen ? Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 09-01-2012 16:13
Afslag igen :-( rni220 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-07-2011 10:25
Afslag igen... Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 02-06-2009 08:53
Afslag igen........ Suncil Dit og Dat 10 12-05-2009 14:14
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension