K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2012, 06:18   #61
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Keld, hvad med at du finder/anbefaler nogle gode gryder, som jeg leder efter.
Vil sige med det samme, at jeg har intet forstand på gryder… Gryder som jeg leder efter skal bruges til el komfur.

Jeg ved ikke hvorfor, men noget siger mig, at du er ret god til at lave mad….

På forhånd tak for hjælpen.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 08:44   #62
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Jeg har læst alle dine kommentarer og må konstaterer at vi er dybt uenige og har forskellige syn på systemet. Du har selvfølgelig ret til at være uenig, men jeg kunne godt tænke mig at stille dig et spørgsmål, for at kunne forstå dine synspunkter. Hvor hører du henne i systemet? På KH, førtidspensionist, i arbejde?
Det er nemt at svare på.

Jeg er gift og er førtidspensionist selv, har en baggrund på arbejdsmarkedet i over 3o år hvor jeg var dèn, der i MIN husstand tjente de fleste penge, var flere år i fleksjob før pension. Jeg tror jeg baggrundsmæssigt ligner de fleste her.

At vi er uenige er ok, men bid mærke i, venligst - at JEG også syntes det er uretfærdigt at man yderligere kan trække i pensionen.

Det er jo trådstarter jeg primært svarer - som IKKE bliver ramt af andet end to forskellige satser, og som går fra den høje til den lidt lavere, men til gengæld får en indtægt mere ind, sådan at man ville blive 2 om regninger og 2 om èn husleje.

Ingen har skrevet bare èt lille overordnet regnskab eller forholdt sig til, at forskellen reelt, på de to satser, IKKE er 3000 udbetalt. Nogle af de samme debattører i denne tråd, mente i "fattig-Carinas" tilfælde at man ikke skulle medregne boligsikring o.l men KUN forholde sig til den "nøgne løn/Kh" - for andre tilskud kunne jo søges af enhver. Så det er temmeligt sært, i denne tråd, at det så skal medregnes som ydelser det er uretfærdigt man mister, ydelser der er givet under forudsætning af at man ER enlig.

Stadigvæk er det primært trådstarter jeg har svaret og trådstarters udgangspunkt - og kan man virkelig, i dèt tilfælde, hvis kærsten flytter ind OG betaler en andel på 2500 for husleje m.m pr. md (hvad betaler han for sig selv?) tale om staten som alfons og dynelyfter og at vi snart skal mærkes med F? Ret sære vilde påstande i DK - specielt vildt, fordi folk er i det røde felt, men ikke kommer med et regnskab eller med hvordan systemet SÅ skal være - så det passer med de øvrige grupper, dagpengemodtagere og lavtlønsgrupper f.x.

P.s - MIN mand er på understøttelse, og ens ægtefælle/samlever skal altså tjene et vist beløb, før der trækkes yderligere, og husk det nu - det er dèt yderligere træk jeg også syntes er døduretfærdigt.

Det lyder som om, får man den vendt om (hos trådstarter) - at dèn man flytter sammen med, slet ikke skal bidrage til fælleskassen, i dèt tilfælde forstår jeg da godt at 2500 samlet er mange penge at "miste".

Er det ok, at jeg syntes dèt?
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 19:01   #63
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=eSSju49XWEM
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 10:17   #64
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Det er nemt at svare på.

Jeg er gift og er førtidspensionist selv, har en baggrund på arbejdsmarkedet i over 3o år hvor jeg var dèn, der i MIN husstand tjente de fleste penge, var flere år i fleksjob før pension. Jeg tror jeg baggrundsmæssigt ligner de fleste her.

At vi er uenige er ok, men bid mærke i, venligst - at JEG også syntes det er uretfærdigt at man yderligere kan trække i pensionen.

Det er jo trådstarter jeg primært svarer - som IKKE bliver ramt af andet end to forskellige satser, og som går fra den høje til den lidt lavere, men til gengæld får en indtægt mere ind, sådan at man ville blive 2 om regninger og 2 om èn husleje.

Ingen har skrevet bare èt lille overordnet regnskab eller forholdt sig til, at forskellen reelt, på de to satser, IKKE er 3000 udbetalt. Nogle af de samme debattører i denne tråd, mente i "fattig-Carinas" tilfælde at man ikke skulle medregne boligsikring o.l men KUN forholde sig til den "nøgne løn/Kh" - for andre tilskud kunne jo søges af enhver. Så det er temmeligt sært, i denne tråd, at det så skal medregnes som ydelser det er uretfærdigt man mister, ydelser der er givet under forudsætning af at man ER enlig.

Stadigvæk er det primært trådstarter jeg har svaret og trådstarters udgangspunkt - og kan man virkelig, i dèt tilfælde, hvis kærsten flytter ind OG betaler en andel på 2500 for husleje m.m pr. md (hvad betaler han for sig selv?) tale om staten som alfons og dynelyfter og at vi snart skal mærkes med F? Ret sære vilde påstande i DK - specielt vildt, fordi folk er i det røde felt, men ikke kommer med et regnskab eller med hvordan systemet SÅ skal være - så det passer med de øvrige grupper, dagpengemodtagere og lavtlønsgrupper f.x.

P.s - MIN mand er på understøttelse, og ens ægtefælle/samlever skal altså tjene et vist beløb, før der trækkes yderligere, og husk det nu - det er dèt yderligere træk jeg også syntes er døduretfærdigt.

Det lyder som om, får man den vendt om (hos trådstarter) - at dèn man flytter sammen med, slet ikke skal bidrage til fælleskassen, i dèt tilfælde forstår jeg da godt at 2500 samlet er mange penge at "miste".

Er det ok, at jeg syntes dèt?
hej alle sammen !!

har siddet og læst på de forskellige folks" syn på vores danske system.

jeg lyder måske" lidt racistisk men,er det ikke.
men det korte af det lange er" som danmark er idag" er det en straf" at være gift i vores land. dk. sender alt muligt l.o.r.t" og penge ud af dk. ( istedet" burde vores regering tage sig af vores egne først" inden de tager sig af andre... det er 100% sikkert at vi skal hjælpe andre. vi er jo selv af den svage gruppe. de snakker selv finans krise m.m så bure de skamme sig. og tage sig lidt mere af vores fattige" børn og svagere familier først inden de tænker på andre. og det med straffen som gift er jo grunden til mange ikke gifter sig. for er du gift i dk" kigger de kun i kroner, og ikke hvad vi jo har efter regningerne er betalt. se bare bankerne,de vil næsten ikke låne folk penge mere. der skal du have mindst" mellem 10-14.000 kr. at leve af som familie med 2.voksne og 2.børn. vi er 2.voksne og et barn. vi har ca.5000.kr at leve af og det går ok selv om vi også skal betale bensin,tøj,sko m.m af dem. som jeg startede med at sige... jeg er ikke rascist. jeg bekymrer mig bare om alle"..... f.p.r og flexjobbere her inden.

m.v.h. annech.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 14:39   #65
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Ja idag er det kvindernes internationale kampdag.

Men egentlig skulle man snart kalde det insternational kampdag.

Kampdag for lige rettigheder, om man er gift, samboende eller alene, rettigheden for at kunne forsørge sige selv, og ikke være afhængig af andre.


God kampdag

Hilsen Karin


__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 14:28   #66
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hørt Joka :-)
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
hvem bestemmer ? fru hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 08-12-2008 00:53
Basta i går aftes. Maj-Britt Dit og Dat 3 21-11-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension