K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2015, 10:34   #1
Sippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2015
Lokation: Nordfyn
Alder: 57
Indlæg: 8
Styrke: 0
Sippe er ny på vejen
Sagsbehandlerens ret?

Hej
Jeg har lige et spørgsmål om, hvilke regler der er i forhold til at sagsbehandleren indhenter oplysninger.
Sagen er den, at jeg efter to rygoperationer er blevet sendt fra den ene speciallæge til den anden, for at få en forklaring på mine smerter.
Da jeg var ved neurolog for første gang i går, havde han allerede modtaget et skema fra min sagsbehandler, så hun kan få en udtalelse fra ham.
Problemet er bare, at lægen oven i min lange sygehistorie får indtryk af, at jeg er hypokonder og er en "social sag", når han straks får skemaet fra kommunen.

Fremover vil jeg selvfølgelig ikke oplyse min sagsbehandler om, hvem og hvornår jeg skal til undersøgelse ved, før bagefter.
Men jeg synes ikke, at det er rimeligt, at SB indhenter oplysninger allerede inden jeg er blevet undersøgt af lægen.
Sippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 13:08   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sippe Se meddelelser
Hej
Jeg har lige et spørgsmål om, hvilke regler der er i forhold til at sagsbehandleren indhenter oplysninger.
Sagen er den, at jeg efter to rygoperationer er blevet sendt fra den ene speciallæge til den anden, for at få en forklaring på mine smerter.
Da jeg var ved neurolog for første gang i går, havde han allerede modtaget et skema fra min sagsbehandler, så hun kan få en udtalelse fra ham.
Problemet er bare, at lægen oven i min lange sygehistorie får indtryk af, at jeg er hypokonder og er en "social sag", når han straks får skemaet fra kommunen.

Fremover vil jeg selvfølgelig ikke oplyse min sagsbehandler om, hvem og hvornår jeg skal til undersøgelse ved, før bagefter.
Men jeg synes ikke, at det er rimeligt, at SB indhenter oplysninger allerede inden jeg er blevet undersøgt af lægen.
Lægen tænker altså ikke at du er hypokonder fordi han har modtaget anmodning om lægeerklæring. Det er helt normalt at læger modtager anmodning om disse erklæringer. Læg ikke mere i det end at din sagsbehandler ønsker at få en erklæring så hurtigt som muligt.

Og faktisk er det en fordel at lægen ved han skal skrive en erklæring, når han ser dig. For så vil han være ekstra omhyggelig med at få alle de oplysninger han har brug for ved konsultationen. Så erklæringen bliver mere fyldestgørende.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 13:22   #3
Sippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2015
Lokation: Nordfyn
Alder: 57
Indlæg: 8
Styrke: 0
Sippe er ny på vejen
Så har jeg bare fanget lægen på en dårlig dag (eller fundet den forkerte læge). Der var ingen tvivl om, at han havde en negativ holdning. Han viftede med skemaet fra kommunen og sagde:" Er det her en eller anden social sag om, at du skal have pension eller sådan noget?"

Jeg har oplevet andre læger, der var irriteret over min sagsbehandler, som bombarderede dem med mails, fordi hun ville have en statusrapport (en uge efter en operation og før jeg overhovedet havde været til kontrol).
Sippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 13:52   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
ja det lyder som en usympatisk læge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 17:16   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vel et relevant spørgsmål den pågældende læge stiller.
Men vi kan jo alle have en dårlig dag - også hvis kemien ikke er der.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 19:36   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har du givet din sagsbehandler samtykke til at indhente papirer fra læger/behandlere?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 20:49   #7
Sippe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2015
Lokation: Nordfyn
Alder: 57
Indlæg: 8
Styrke: 0
Sippe er ny på vejen
Ja, jeg har underskrevet en erklæring på et tidspunkt.

Jeg var til møde med sagsbehandleren i dag. Hun fik besked på, at jeg var utilfreds over, at hun indhenter oplysninger, allerede inden jeg har været ved lægen. Og jeg har fortalt, at jeg fremover ikke informerer om, hvornår jeg har en aftale med en læge. Hun får først besked, når forløbet er afsluttet.

Jeg ved, at hun har ret til at indhente oplysninger, men synes ikke det er i orden, at hun bombarderer lægerne med spørgsmål, inden de har nået at undersøge mig.
Sippe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 21:04   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Okay, ville bare lige sikre mig at det ikke var fordi hun havde gjort noget i strid med loven

Men jeg forstår dig bestemt godt.
Forstår dog tilgengæld ikke lægen, da du (som jeg forstår det) netop var der med henblik på vurdering af dit helbred
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension