K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2009, 22:29   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flextossen Se meddelelser
Tror lige at der er noget en del herinde har misforstået !!!!!!!!!!!!!!.

ARBEJDSTID ER ALTID EFFEKTIV !!!!!!!!!
Tja den må da vist ikke stå umiodsagt den her, tror også der er noget der er misforstået , arbejdstid er ikke altid EFFEKTIV og derfor bla har vi FLEKSJOBORDENINGEN


Citat:
Ved godt at formuleringen i flexlovgivningen er lidt "vanskelig" at forstå, for nogle, især sagsbehandlere og arbejdsgivere, men du stempler jo heller ikke ind, før du er omklædt,og klar til at påbegynde arbejdet, vel ?????

Det er jo ikke noget HVILEHJEM, men en ARBEJDSPLADS !!!!!!

Altså lad mig lige en gang for alle slå fast at jeg i fleksjob var på en ARBEJDSPLADS tilpasset mig med mine skånehensyn der bla var HVILE men det gjorde det ikke til et hvilehjem


Citat:
Det er jo derfor vores forældre (og vi ) har kæmpet for en arbejdsdag på, foreløbig, 7 1/2 time !!!!!!!!, igennem generationer.
Ja det har de men det er en arbejdsplads for raske mennesker , det her er en side for fleksjobber og kan derfor ikke helt forenes med den arbejdsplads du snakker om ....

Citat:
Hvis en arbejdsgiver IKKE kan tilrettelægge en arbejdsdag på 7 1/2 time effektivt arbejde,så enten ansætter han nogle medarbejdere på deltid eller også er han ikke sin opgave voksen, og burde finde sig noget andet at beskæftige sig med, end of story !!!!!!!!!!!

Der kan så være "andre" påvirkninger der kan forstyrre arbejdsdagen, men det er IKKE medarbejderens skyld, han er ansat til at yde 37 1/2 time om ugen effektiv arbejde!!!!! ( hvis det ikke er deltidsbeskæftigelse), bare spørg en hvilken som helst arbejdsgiver, om han vil have sine folk gående rundt og "fise husleje af" til fuld løn, det vil han søreme ikke, så derfor ansætter han nogle på deltid, hvis de ikke kan "udnytte" en fuld dag ( 7 1/2 time ).

Der er ikke noget med om arbejdsgiveren vil have nogen til at gå og fise husleje af til fuld løn han får netop refusion i erkendelsen af at en ansat kan have et handicap og derfor netop er ansat i fleksjob ....

Lad os prøve bare at tage sådan noget som en der mangler en arm ...

Han har en arm at feks ekspedere kunder med , hans kollega har to arme at ekspedere kunder med , ergo ham med en arm kan ikke nå så mange kunder som ham med to arme , derfor har han skånehensyn og arbejdsgiver kan få ½ eller 2/3 del (kender en i 37 timers job med 2/3 del refusion ) da medarbejderen godt kan være der 37 timer men ikke arbejde optimalt ...


Citat:
Og skulle hans dagsplanlægning indeholde "døde" perioder han ikke kan forudse, ja, så tager han det tab det måtte give, det har ALLE DAGE været gældene praksis i "det virkelige liv" !!!!!!!!!, men måske det så bare er ændret til at "det offentlige" skal betale for de "døde" perioder nu ???????
Ja og har han socialt ansvar ansætter han evt en flekeser eller to .. han kan feks ansætte to med en arm der begge kan arbejde 37 timer men med halv hastighed til sammen udgør de en medarbejder med fuld effektivitet .. kan du følge mig ?

Det er dig der er helt galt på den hvis du tror at fleks har noget med nedsat tid at gøre, mange flekser har nedsat tid men det er så en del af deres skånehensyn fordi de så fejler noget der gør at de ikke kan arbejde og være væk hjemmefra i 37 timer ...

Min nabo er ikke mere end midt i treviderne og har fået en operation der har stivgjort hans knæ han kan stadig arbejde 37 timer om ugen men ikke optimalt derfor er han flekser og hans arbejdsgiver får refusion ...

Som udgangspunkt er fleksjob på 37 timer og skånehensyn kan så være nedsat tid ..

Citat:
Det er jo derfor vi, som forbrugere, betaler "overpris" for nogle varer og ydelser !!!!!!!!!!!

OMKOSTNINGER + FORTJENESTE = varens pris.....

Og tro nu endelig ikke at "træerne vokser ind i himlen", varerne og ydelserne bliver ikke billigere af, at han har en "flexjobber" ansat, hans fortjeneste bliver bare opretholdt eller bliver større, det er jo derfor han har en virksomhed, det er jo ikke et filantropisk foretagene !!!!!!!!!
For mig at læse så er det dig som roder to ting sammen , en virksomhed der ansætter en flekser i 37 timer får jo ikke en 37 timers arbejdskraft pga skånehensyn men det gør ikke at der ikke er nogen arbejdsgivere der ikke vil ansætte i de 37 timer , den ansatte kan jo have andre værdier der er attraktive for firmaet ...


Citat:
Men kan godt se "fidusen" med at have en medarbejder 37 1/2 time i "slowmotion", med en effektiv arbejdstid på 20 timer, og kun betale for 18 1/2 time, fin ordning......, bare ikke lige det der var meningen med ordningen, mon arbejdsgiveren stiller "hvile og sovefaciliteter" til rådighed ??????....NEJ, han gør ikke, og jeg tror søreme heller ikke at kommunen betaler arbejdsgiveren huslejetilskud,for et pauserum, hvor flexjobberen kan "pleje" sit handicap !!!!!!!!, de betaler ham KUN for de 18 1/2 time ( + forsikringer, atp, osv.)imens arbejdsgiveren betaler for resten, og hvor meget er han villig til at betale, i disse "finanskrisetider" ???????????????.
Jo der er faktsik arbejdsgivere der sætte hvile faciliteter til rådighed og der er flekser der er ansat på 37 timer men som ikke har behov for hvile, det kan være at de arbejder langsommere end deres kollegaer , det kan være der er job som de må overlade til deres kollegaer pga handicap og der kan være andre barriere .. men jeg kender 1 arbgiver der har en seng stående til sin chauffør så jo de findes men nok ikke mange af dem ...

og hvor meget han er villig til at betale i disse finastider skal jeg lade være usagt for der har hele tiden været problemer med at finde fleksjob så socialtansvar er ikke så moderne ude i samfundet som det er inde på tinget..

Men lad os ikke forvirre begrebene skånehensyn er meget andet og mere end nedsat tid ...

det er også derfor man ikke bare kan sige du magter at arbejde så og så mange timer .

Ret skal jo være ret , jeg kan feks arbejde en time om ugen hvis jeg skal være jord beton arbejder , måske 10 timer hvis det er arbejde i en butik og måske 20 timer hvis det er at sidde ved en computer og tage en telefon ....

I hvert job skal man afprøve div barriere også derfor der er praktik hvor man som både arbejdsgiver og flekser kan sige fra under praktikken ....


Citat:
Jeg har været på arbejdsmarkedet siden 1974 og til 2006, og der har arbejdstiden ALTID været effektiv !!!!!!!!!!!, uanset at jeg også har gået og "feset husleje af " nogle gange !!!!!, det har jo ikke været min skyld.
Vi har alle oplevet døde tider i vores respektive job men det er ikke fleksjob vi var i den gang ...

Citat:
Jeg går på arbejde for at tjene til livet`s fornødenheder og for at kunne betale min husleje, og intet andet, der er vel ingen der går på arbejde fordi de synes at det er sjovt, uden at få løn for det ?????, så ville der jo være mange flere i de "frivillige" organisationer, men de har svært ved at få mandskab nok, i disse tider.
Selvfølgelig er der ingen der går på arbejdet uden løn og ligeledes er der ingen arbejdsgiver der ansætter uden at få noget for pengene , det er jo så det der skulle være så genialt ved fleksjob ...

Det er bare synd at det ikke er en populær ordning ude ved arbejdsgiverne , det er jo der regering og forligskreds har gjort regning uden vært , de trode at det var nok at arbejdsgiverne kunne få et pænt mærkat der hed social ansvarlig men i stedet for fandt vi flekser ud af vi kun er attraktive hvis og så frem vi kan være gratis eller meget billige ...

Men lad os slå fast engang for alle ...skånehensyn er mange ting , man kan arbejde i fleksjob på 37 timer og desværre er der nogen der også er visiteret til at arbejde 5 timer men det er en helt anden historie ...

for mit vedkommen blev jeg i 03 visiteret med skånehensyn der hed...

Ikke stress, kunne hvile (gerne i en seng ) kunne arbejde 15-20 timer men ikke med tung fysisk arbejde , og kun i formiddagstimer og tæt på hjemmet ...

DET er job der er svære at finde og seng har jeg sgi aldrig kunne få sat til rådighed og pt er jeg igang med at skulle i arbprøvning med henblik på førtidspension ...


Men havde jeg ikke en sygdom der gik ud over min energi og gav smerter efter kort tid , ja så kunne jeg for den sags skyld have nedsat hastighed som skånehensyn og dermed arbejde 37 timer
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 00:11   #12
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Tak for dét Hejdien.
Jeg valgte at opfatte indlægget som, enten en provokation, eller som skrevet af en flextosse !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 19:31   #13
Hannah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hannah er ny på vejen
Tak skal I have for svarene... Tror jeg er ved at fatte lidt af det nu... men det er da lidt af en jungle at hitte rundt i...
Jeg arbejder inden for psykiratrien, og har ingen, eller ihvertfald meget få skånebehov, så det jeg søger er simpelthen at få lov til at arbejde de timer jeg kan holde til, og jeg er blevet sat op til 18 timer i sidste uge, fra 16 timer, fordelt over 4 dage, og jeg tror ikk på at jeg kan komme højere op, men "hun" (jobkonsulenten) bliver ved med at jeg skal op over 20 timer, og det er frusterende, når jeg nu yder hvad jeg kan.. Hun bliver ved med at jeg skal søge pension... men DET VIL JEG IKKE... det kan jo ikk passe at jeg ikk kan bruges, bare fordi jeg ikk kan arbejde fuld tid... så jeg SKAL altså ha fundet den lov, med div. paragraffer i, der siger noget om timeantal... Men kan ikk finde den...!!
Venlig hilsen Hannah..

Sidst redigeret af Hannah; 03-03-2009 kl. 19:43.
Hannah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 22:12   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannah Se meddelelser
så jeg SKAL altså ha fundet den lov, med div. paragraffer i, der siger noget om timeantal... Men kan ikk finde den...!!
Venlig hilsen Hannah..
Det tror jeg også bliver svært, for den findes vist ikke.
Så vidt jeg husker, står der ingen steder noget om, at man skal kunne klare et vist antal timer, og jeg går ud fra, at det er det du mener.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 23:23   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hanna...

Du bliver vist nødt til at vende tingene på hovedet.

Forlang at få på skrift med henvisning til lovgivning, hvor der står, at du SKAL op på 20 timer... for det findes ikke. Dog SKAL der tages hensyn til dine skånebehov, og dit helbred må IKKE forværres af arbejdsprøvning.

Du skal IKKE lade dig presse til mere, end du kan magte.

Husk, at man har krav på en afgørelse på skrift. Og det har jo karakter af en afgørelse, når påstanden hedder 20 timer.

Forlang at få det, og der SKAL i denne afgørelse stå timeantal, henvisning til loven, hvor det står, samt klagevejledning.

Du skal IKKE bevise, at du IKKE er en kamel.

Det er jobkonsulenters og kommuners problem at kende loven.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 00:19   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannah Se meddelelser
Hun bliver ved med at jeg skal søge pension... men DET VIL JEG IKKE... det kan jo ikk passe at jeg ikk kan bruges, bare fordi jeg ikk kan arbejde fuld tid... så jeg SKAL altså ha fundet den lov, med div. paragraffer i, der siger noget om timeantal... Men kan ikk finde den...!!
Venlig hilsen Hannah..
Som Zuza og Trold også er inde på så findes den lov ikke , spørgsmålet er snare om du vil blive tvunget ud i et deltids job hvis det lykkedes at få dig op over de 20 timer ....

Hvis din maks grænse er 18 timer så skriv til din sagsbehandler og til din jobkonsulent (ens brev til dem begge ) stil det til din jobkonsulent og omtal det at hun bliver ved at hævde at du skal op på de 20 timer , skriv at du ikke magter mere og du derfor nu gerne vil have henvisning til hvor i loven der står at du skal op på de 20 timer ...

Skriv også noget om den pension hun snakker om , skriv at hvis det skal være på den måde så må du sige ja tak .. står valget melleme et fleksjob over 20 timer og en pension med evt skånejob så foretrækker du pensionen ...

Ved godt at du ikke gør det men tro mig de jobkonsulenter er død hurtige til at spotte ud om du er modstander af en pension og bruger det som pressionsmiddel ...

Jeg fik første gang i 2003 af en jobkonsulent at jeg skulle have pension i det øjeblik jeg tog ham på ordet og sagde nu gider jeg ikke at høre mere om det , skriv det til mig og lad os komme igang med den pensions ansøgning så hørte jeg intet mere til det ....

du vil aldrig komme i betragtning til en pension med de ting du beskriver men lad dem ikke presse dig højre op i tid , op til din læge skriv jobdagbog og meld ud over for kommunen (alle borgmester , sagsbehandler og jobkonsulent ) hvordan du har det med fremgangsmåden og lad os så se om ikke det skulle få din jobkonsulent til at falde lidt ned på jorden .. det kan jeg ikke tro andet end...

Min veninde har lige været udsat for det samme med det resultat at hun til sidst fik et nervesammenbrud på jobbet ene og alene fordi hun blev ved at tro på at jobkonsulenten var i sin gode ret til at presse og presse og presse ...

Hun ville også gerne have et fleksjob, nu er hun på vej til en pension og kan takke kommunen for det...
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 19:17   #17
Hannah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hannah er ny på vejen
Hej igen...
Så tror f . . . . . at hun bliver ved med at snakke udenom, når jeg har haft bedt hende om loven osv..
Tror helt sikkert at jeg vil følge rådet om at sende et brev til dem begge to..
Det sidste nye er, at nu mener "nogen" at transport tiden er med i timerne.. dvs at hvis jeg er på hospitalet i 18 timer, som jeg er nu, og har transport tid på 2 timer om ugen, ja-så er jeg oppe på 20 timer ialt... og altså over de 18 1/2 time..
Hvad siger I til det..???? Er det noget I har oplevet..??
Venlig hilsen Hannah..
Hannah er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension