K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 10:24   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Sådan lød svaret da jeg forlangte et møde med min chef i den vuggestue jeg er ansat i som pædagog på flex.

NEJ, jeg vil ikke acceptere , at jeg ene pædagog 3 timer om dagen med 2 ½ pædagogisk medhjælper på 18 år og en lidt ældre, som intet kendskab har til arbejdet i en vuggestue, skal jeg køre 14 nye børn ind---alt forældre kontakt skal gå gennem mig.

Jeg skal vejlede og give min viden og erfaring videre til de stakkels unge piger, samtidig skal jeg køre 14 nye børn ind under 1 år, kun en kan gå---

Jeg har altså et eller 10 øjne på hver finger, jeg skal vejlede helt ned til at ikke gå fra et 9 mdr, barn på puslebordet, hvilket er sket, ikke smide brugt bleer i hjørnet, ikke tale nedsættende om børn , fra evt, andre lande.

Der er pædagog mangel så det batter i KBH, på de andre stuer er der også kun en pædagog på fuldtid, for mig som pædagog har jeg fuldstændigt mistet min faglige stolthed, jeg pisker rundt i de 3 timer jeg arbejder, hører hver dag klager over eftermiddagen, når jeg er gået hjem, forælderne er begyndt at tage deres børn ud af inst, er der noget at sige til det ?

Det er så ærgeligt, at min første flexjob skal gøre mig så stresset og magtesløs , jeg er glad for mit arbejde men ikke et sted hvor vi alle er nye,og jeg blev lovet at der skulle komme en anden pædagog hos os.

J eg blev syg i sidste uge med influenza og smerter i mit håndled , jeg kontaktede LAFS, som jeg er medlem af og holdt møde med dem i fredags.

Jeg kan jo ikke bare stoppe fra et flexjob, før jeg har nyt job, ryger så i karentæne, jeg er samtidig med jeg er syg ved at søge nyt job i en forhåbentlig bedere velfungerende vuggestue, .

Lafs, rådede mig til at kontakte min læge, evt, sygemeldning, samtidig fik vi en rigtig god samtale, over de vilkår jeg arbejder under, fuldstændigt uhørt at sige jeg bare kan gå op i tid.

Jeg er selvfølig ked af at mit første flexjob, er fuldstændigt hen i vejret, men der er andre skorstene der ryger for mig, og jeg vil ikke slide mig selv ned både fysisk og psysisk , som min chef sagde, Du kan være ligeglad når du går hvordan eftermiddaggen kører----som ansvarlig pædagog har jeg vejledt og forklaret de pædagogiske medhjælpere hvordan de bedst gør det, de er gudhjælpemig også ved at køre helt ned og er tit syge, jeg har råbt vagt i gevær over for min chef for en mdr, siden holdt et møde, hvor jeg blev haglet ned, min chef sad og angstbed fra sig, da jeg kom med løsninger på hvordan vi evt, kunne få noget mere vikar, da der spares penge når der kun er en pædagog, nemlig min på flex, som ikke får en medalje for at redde den vuggestue, heller ikke når jeg ligger ned med stress.
http://www.berlingske.dk/danmark/min...-boernehaverne

Et link fra Berlingske om vilkårene for børn og pædagoger , og ja det er desværre sandheden.
KH, Thelma.

Flere links om hvor gal den er .

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=60&C_ID=64


Min gud som, jeg ser det nu, kan der ikke spares mere på den næste generation, samtidig er jeg udemærket klar over at det ikke kun er inden for mit fagområde, den er helt gal.

KH, THELMA.

Sidst redigeret af Stezu; 08-11-2009 kl. 16:23. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 13:07   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma det slår mig at du skriver du har snakket med LAFS jeg håber at du er i fagforening og også har snakket med dem ?

LAFS kan ikke gå ind og tage en evt kamp for dig , jeg siger ikke at de ikke vil prøve og at de ikke kan rådgive dig men du må ikke ligge alle dine æg i deres kurv, det er vigtigt når det er sådan i den børnehave at du har din fagforening med dig jeg ved ikke (kan ikke huske det) om du kommer fra sygedagpenge eller fra kontanthjælp er det fra kontanthjælp så skal du huske at du ryger tilbage på kontanthjælp hvis ikke du har været i arbejde i 9 mdr.

Nu formoder jeg at LAFS har fortalt dig at det er vigtigt at du får fat i din jobkonsulent og får fortalt om vilkårene du arbejder under ?

Ellers skal du få det gjort sådan at jobkonsulenten har en mulighed for at komme og snakke med din chef og dig og sådan at du får rettet op på jobbet inden det går galt..

I sidste ende er der mulighed for at stoppe i et job hvis ikke man kan få det til at fungere men det skal være efter at man har prøvet jobkonsulent og det skal være i samarbejde med jobkonsulenten ..

Så hvis jeg var dig så ville jeg skrive til jobkonsulenten og bede han/hende om at komme og tage en snak med lederen og jeg ville bede om hjælp til at dine arbejdsvilkår bliver sådan at du kan holde din arbejdsdag ud..

Husk at det skal være på skrift sådan at du kan dokumentere at du har bedt kommunen om hjælp og sådan at du kan dokumentere at du har prøvet at få rettet op og få hjælp til den situation du er i ...

Og så ville jeg hvis jeg var dig også få en snak med fagforeningen ...

Hvad med dine skånehensyn (dem kan jeg heller ikke huske ) bliver de overholdt ...

Hvad står der i din kontrakt hvad er aftalt ved start på jobbet.

Der er ikke mulighed for din leder til at sige at du enten acceptere eller at du går op i timer...

Jeg ved godt at det er stress og dårlige arbejdsvilkår , har selv en søn (to) der er pædagog studerende ham der er i praktik overvejer at droppe uddannelsen engang imellem simpelthen fordi han ikke når de ting han skal ikke når sine læreplaner osv .. og ene og alene pga personalemangel så kan man ikke når læringsplaner undervisning og div ... og det er det samme over hele linjen med hans kammerater de er ved at give op og er desperate ved tanken om at det er det de skal ud til efter endt uddannelse ..


Men det er altså ikke sådan for dig som flekser at det bare er at holde ud bide tænderne sammen og fortsætte du skal i sådanne tilfælde bruge din fagforening din jobkonsulent og du skal henvise til din ansættelse vilkår ..

Din jobkonsulent SKAL gribe ind og søge at få rettet op på det , og du SKAL have din fagforening med på sidelinjen det er din garanti for at din leder ikke lige pludselig finder på at sparke dig ud og kalde det samarbejdsvanskeligheder og at du dermed ikke får ledighedsydelse ved at skrive til din jobkonsulent om hvad der foregår og ved at bede om hjælp til at søge det rettet har du meldt ud over for kommunen at der er noget galt og du har brug for hjælp (skriv også til kommunen at du har kontaktet fagforeningen ) held og lykke med det hele ...
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 13:29   #3
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej Thelma

Sikke da en møgsituation. Jeg kender desværre ikke regler og love, så kan ikke vejlede dig, men vil bare sende dig et kram, for jeg kender jobbet indefra.

Jeg er igang med at søge om fleksjob og der sagde min sagsbehandler/socialrådgiver fra BUPL, at der netop i den branche er så meget pres, stres og manglende ressourcer, at der slet ikke ville kunne skabes en plads til mig, med mine behov. Og det bliver jo ikke bedre.

Så pas godt på dig selv, du ved det er en barsk branche.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 17:04   #4
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej Heidien og cillenolle.

Tak for jeres svar.

Ja jeg er i BUPL, det er kun fordi jeg bor så tæt på LAFS, at jeg aflagde dem et besøg i torsdags.

Jeg vil konakte både min læge, BUPL fagforening, og mit jobcenter, denne uge der kommer nu, kender desværre godt den regel med de 9 mdr, Heidien hvis jeg selv siger op, jeg kommer fra ledighedsydelse og er nu sygemeldt i 2dage fra i onsdags.

jeg er sadigvæk syg med noget influenza og det fremmer ikke mit helbred at skulle arbejde mig fuldstændig ned pga, dårlige arbejdsvilkår og nej mine skånehensyn er heller ikke beskrevet godt nok i min ansættelseskontrakt, jeg knokler på som en der var fit for fight, uden pauser eller en dyt.

Jeg har lavet et oplæg med den samtale jeg havde med min chef, dette vil jeg vidergive min jobkonsulent og fortælle om min sitituasion.

Jeg har også talt med min tillidsmand på arbejdet, men desværre ikke så meget hjælp og forståelse derfra, da vedkommende også er ene pædagog dog på normalt fuldtid, så vi er så presset så man tror det er løgn---

Men jeg vil ihvert til fælde ikke gå ned rent psysisk og fysisk på mit første flexjob, og det gør jeg hvis jeg fortsætter dette sted på længere sigt.

Hilsen thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 23:08   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Thelma

Ja, det er vist kun lommeuld der kommer af sig selv... ;((

Du har tydeligvis forsøgt at bidrage med nogle gode kompetente løsninger i en travl/frustreret hverdag, men din chef formår - desværre - ikke at udnytte din kompetence og evne til handling... -så tænk på dig selv; forlad skuden, sådanne steder ødelægger - desværre - rigtig mange gode personer.

Tvivl ikke, forsæt med at få hjælp fra de involverede parter!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 13:35   #6
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej.

Har idag kontaktet BUPL, som er min fagforening, jeg har selvfølig ret til at være syg, som alle andre og er berettigiet til ledighedsydelse i så fald jeg skulle blive fyret, da jeg er på prøvetid endnu.

Har også kontaktet min (mærkelige) jobkonsulent ved mail, vedkommende ringede mig op, og ville tale med mig om en uge i så fald jeg ikke var rask.
Hun ville lave et møde med ledelsen fra mit arb, sted, med mig tilstede, hun sagde til mig at der var brugt mange ressourcer på mig og stedet jo er glad for mig, at vi evt, kunne finde en løsning..............

Min jobkonsulent blev ved at fortælle mig om de ressourcer der er brugt på min ansættelse........både fra stedet side og jobcenteret sagde jeg ikke skulle have dårlig samvittighed over jeg var syg.......

Jeg fortalte hende , at jeg har kontaktet BUPL, det kunne hun ikke forstå, hvorfor har du gjort det +


Jeg har samtidigt kontaktet mit arb, sted for at høre hvordan vores sygepolitik er ang, en evt, fraværserklæring fra min læge, jeg vil blive kontaktet derfra skrev de tilbage.

BUPL. er åbenbart de eneste der kender til hele problematiken , hvorfor jeg er så stresset og blevet syg af kun at være ene pædagog.

Jeg venter nu om min arb, plads vil have en lægeerklæring .

samtidig har jeg det mærkeligt over den jobkonsulent, men det er ikke første gang hun kommer med udtalelser som er dybt krænkende for flexer, sidst sagde hun jeg skulle være lykkelig at have et fast arbejde på kun 3 timer om dagen, jeg kunne betragte det som min hellige grav var velforvaret, og arbejde der til jeg skulle pensioners, og aldrig være syg.

Ja, som vilkåerne ser ud på netop dette markedet, siger jeg stakkels børn og forældre at have mig som 67 årig pædagog i en vuggestue.
Kh, thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 09:30   #7
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Sidste nye er følgende i mit flexjob som jeg var så glad for , inden jeg startede og så hvordan dette sted bliver kørt af unge uerfarne pædagogiske medhjælpere, og en dårlig ledelse , som troede de kunne få en bilig arbejdskraft i mig.

intet ondt om de stakkels unge, der er så meget pædagog mangel, og det er billigere at ansætte helt unge medhjælpere, jeg har spurgt mig selv, og min ledelse om de vil have kvalitet eller kvantitet.

Jeeg havde samtale med jobkonsulent og min chef, min jobkonsulent anede ikke jeg var alene pædagog, vedkommende har ikke hørt hvad jeg har sagt.
Jeg prøvede at komme tilbage på arbejdet sidste uge, min gud det skulle jeg aldrig havde gjort.
Min chef som havde lovet bod og bedring kaldte mig ind til møde og forlangte jeg skulle gå ned i løn, kommunen ville ikke give tilskud til min ancinnitet.

dette blev jeg fortalt mundligt og forlangte dagen efter dette på skrift.
jeg har gudskelov en ansættelses kontrakt der siger jeg er ansat med min ancinnitet, kontaktede min fagforening, som vil hjælpe når noget kommer på skrift eller jeg bliver trukket i løn.

Jeg har været på arbejdet en uge og blev helt stresset igen, da nu de pædagogiske medhjælpere også er syge g vi står med totalt uerfarne vikarer.

Jeg skal sige at det er hele huset der kører så dårligt med kun en pædagog på hver stue, alle er kørt ned mere eller mindre, ser skævt til mig når jeg går hjem , pga, min nedsatte arbejdstid, det er pga, stress og for mange arbejdsbyrdr at det kollegiale er helt forsvundet, det kunne selv være dem der blev flexer engang, men overskuddet er der ikke , ikke engang til at passe de børn som vi er ansat til.

Jeg har nu haft mavekramper en hel uge af stress min eksem er brudt ud , alt dette er pga stress, jeg har nu set mig nødsaget til at sygemelde mig i går inden jeg kører helt ned med flaget, jeg afventer nu hvad der sker og har min fagforening med i tilfælde af en fyring pga, sygdom.

Jeg er ikke en gammel sur og negativ flexer, men for pokker den behandling af både de pædagogiske medhjælpere som har et alt fr stort ansvar og mig der forventes at kunne klare ALT på mine 15 timer om ugen.

jeg indsætter et link fra Arbejderen som gav mig lidt stof til eftertanke.
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=57&C_ID=69
Hilsen Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
0 flexer nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-08-2012 12:43
forholds ny flexer deamil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-11-2011 17:57
4 ud af 10 accepterer øget kontrol buster Politik og Samfund 13 07-10-2010 12:24
Flexer I Job Chin Spørgsmål ang fleksjob 6 17-05-2010 13:43
Flexer på 3. år laicapigen Din historie 7 16-02-2008 01:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension