K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 01:51   #31
contact
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 12
Styrke: 17
contact er ny på vejen
Også lige et tip herfra: Årskort (til svømmehaller og friluftsbade, husk foto)

Pensionist (medbring billede og pensionsmeddelelse) 210,00

Venlig hilsen
contact
contact er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 01:22   #32
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Zoo - Med et årskort kan du besøge haven tit

Køb årskort på: http://www.zoo.dk/

Elsker du at besøge haven og andre steder? Og gerne med dine børnebørn ? Så er der her et godt tilbud for dig som pensionist.
Hilsen
@PerChr

Med et årskort kan du besøge Zoo så tit, du vil. Zoo har åbent hver dag hele året - også jule- og nytårsaftensdag.
Med et årskort får du
  • Fri adgang til Zoo 365 dage fra købsdatoen
  • Tre stemningsfulde aftner, hvor du gratis kan invitere en gæst med
  • Magasinet Zoonyt tilsendt 3-4 gange om året
  • 10% rabat i Café K, Provianten og kioskerne samt i Zoobutikken – på varer der ikke i forvejen er nedsat
  • Gratis adgang til Givskud, Odense og Aalborg Zoo samt Rotterdam og Amsterdam Zoo i Holland, Colchester Zoo, Marwell Zoo og Edinburgh Zoo i Storbritanien
  • Adgang til gruppepris i Aqua, Danmarks Akvarium, Fiskeri- og Søfartsmuseet, Fjord- og Bæltcentret, Jesperhus Blomsterpark, Kattegatcentret, Knuthenborg Park & Safari, Nordsømuseet, Randers Regnskov, Ree Park – Ebeltoft Zoo, Skandinavisk Dyrepark og Øresundsakvariet
Pris
Årskort barn (3-11 år) 210 kr.
Årskort voksen 350 kr.
Årskort pensionist 280 kr.

Børn under 3 år har gratis adgang.

Læs meget mere på http://www.zoo.dk/
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 20:34   #33
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej

Vil lige sige tak for de gode råd.

Er der ikke flere råd ???

Jeg er lige blevet førtidspensionist den 1 dec i en alder af 35 år,jeg tog papiret med til dsb hvor der stod at jeg var tilkendt førtidspension og et foto og så fik jeg gratis lavet et dsb kort.

Jeg forstår ikke lige det med et kort til frisør,bio som en anden skriver,hvad er det for et kort ?

Tak

Hilsen fra pjuske

Ps er der nogle links herinde ang pensioner man skal ha tilbagebetalt,pfa osv så vil jeg meget gerne ha linksene ? TAK
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2008, 21:05   #34
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Pjuske

du skal simpelthen henvende dig til din kommune, på borgerservice eller hvad man nu kalder det hos jer, og så beder du om at få en attest til både dsb samt et kort fra dem -med stempel og det hele- der viser at du fp.

Med det i hånden kan du mange gange opnå en rabat hvis du skal betale entre eller lign.

Hvad angår pensioner mm tja, der er jeg lidt blank men der er sikkert andre der kan hjælpe dig.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 19:43   #35
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Thumbs down Idiotien ved det DSB bevis

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
du skal simpelthen henvende dig til din kommune, på borgerservice eller hvad man nu kalder det hos jer, og så beder du om at få en attest
Indledningsvis. Jeg fik lavet sådan et bevis på kommunen. - (Mener ikke det rager DSBs personale, hvad der står på min pensionsmeddelse). Men tror i DSB ville se det! Nej. .......DSB vil have at man medbringer pensions meddelelsen for at udstede sådan et "ret til 65 pris bevis".

I det hele taget er der flere fuldstændig idiotiske forhold omkring det skide rabat bevis.

Følgende spørgsmål tydeliggør dette:

Hvorfor i alverden skal ftp er selv finde ud af der findes sådan en rabatordning?

Hvorfor gælder dette DSB bevis kun et år ad gangen. Et pas gælder i hele ti år? (Det virker underligt).

Hvorfor skal DSB udstede det bevis? (Beviset bruges også i alle andre offentlige transportmidler).

Hvorfor skal vi ftp er stjave hen til DSB skranker én gang om året for at forny dette bevis, når det er kommunen som sidder med alle oplysninger om, hvem der i forvejen er ftp er og er berettiget. Kommunen udsteder både pas og kørekort. Hvorfor kunne de så ikke ligesågodt udstede det skide bevis helt automatisk og vedlægge pensionsmeddelesen? (Hvorved alle berettigede uvidende også samtidig vil få kendskab til rabatten).


Hvad ligner det? - Svar: At man ikke ønsker at oplyse om og gøre det alt for nemt for berettigede at gøre brug af disse rabat-ordninger.

Jeg synes at kommunen automatisk burde udstede sådan et kort som Buster omtaler, som vel at mærke burde være kortet man viste frem. Ved det kort burde følge oplysning om alle de rabatter kortet giver adgang til.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 20:35   #36
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jb, jeg kan både følge dig og ikke

ang hvor lang tid det gælder ja, mon så ikke det fra DSBs side handler om at det kunne jo være at efter et år så er du ikke ftp mere?

vi har da heldigvis ikke været udsat for en dsbmedarbejder der nægtede at give os et rabatkort uden pensionsmeddelsen -de er altså lidt mystiske indimellem(øh, måske ikke fuldt oplyste )

Det handler jo nok også om datareg loven mfl, tror jeg, og så er DSB jo statsfinanceret modsat de kommunalt ansatte hm....

Omvendt rundt, ja så har vi jo også oplevet at mens vores børn gik i folkesskolen ja, da fik de deres buskort betalt fuldt ud via skolen så...

Helt ærligt, i de forretnings gange der er i de forskellige instanser ja, da er det altså ikke altid at logikken hersker vel

Jeg ved at i nogen kommuner ja, da yder man den service(jep, tro mig det findes endnu!) at når man bliver ftp så får man en fin pjece hvor alle disse ting er oplyst.

APROPOS rabatter -er i så klar over at man også kan få rabat skulle i være så "heldige" at få et flot foto af den slags hvor smilet stivner når blitzen rammer = at betale ved kasse 1

Indrømmet, har prøvet det et par gange -pokkers -men fik oplyst af en nabo at man kunne ansøge om at få "regningen" nedsat.
SE det skal de sg nok holde deres mund med

Det var dog lidt besværligt, skulle indsende årsopgørelser, husstandsindkomst mm meeen fik den dog nedsat den med 250kr -og hvad der er sparet er tjent.

Må altså lige fortælle at den eneste gang jeg vitterlig var STOLT af min fartbøde var da man målte Skodaen til at køre 80km.
Dette var inden at fotofælderne var opfundet og jeg blev derfor stoppet:

Betjenten: hm hm, goddag må jeg se kørekortet??
Lille mig: ja da, værsgo

Betjenten: hm, hvor stærkt må De køre her på strækningen?
Lille mig: øhh..60km(musestille stemme)

Betjenten: Unge dame, De lod vist foden hvile på speederen så De kørte 80km
Det må jeg notere Dem for!

Betjenten hiver den gule blok frem og begynder at skrive.
Lille mig(sagt m yndig stille, smilende stemme): Er det muligt jeg må bede om at betjenten skriver det MEGET TYDELIGT hvor meget skodaen kørte og så glemmer du at skrive at det var ned ad bakke også?(hvilket det vitterlig var)

Altså, jeg skal sent glemme betjentens forsøg på at skjule sit skraldgrin.
Den kunne han godt se det sjove i og jo, det blev skrevet MEGET tydeligt: 80km

Med den i hånden kunne jeg prale til gud og hvermand at skodaen KUNNE vitterlig køre 80km!
(altså ned ad bakke, og resten af tiden hostede den derudaf m max 40 i timen hvis altså den ikke lige kogte -så rørte vi os ikke ud af flækken)

Undskyld, men det blev lige et lille sidespring men det er så sandt som det er sagt.

Pas på jer selv derude i trafikken
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 22:57   #37
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
ang hvor lang tid det gælder ja, mon så ikke det fra DSBs side handler om at det kunne jo være at efter et år så er du ikke ftp mere

Hvorfor skulle DSB tro at kortmodtager ikke skulle være ftp er mere efter et år?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 09:15   #38
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jb, det er blot mit bud da man jo kan tildeles en midlertidig ftp

Så mon ikke det er sådan de også tænker og så er der nok også det regnskabsmæssige i det, det ved jeg fra sønnens skole.

Sønnen skal hvert år genansøge om et nyt buskort m alle diverse papirer skønt de har samtlige oplysninger.
Vi får dog oplyst at det skyldes at DSB skal gøre dette af hensyn til det regnskabsmæssige.

Samt kan der jo også ske dette at han holder op på uddannelsen og så er han jo ikke berettiget til kortet.

Så jeg forestiller mig at det må være sådan det hænger sammen.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 12:56   #39
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
jb, det er blot mit bud da man jo kan tildeles en midlertidig ftp
Hvor har du det med midlertidig pension fra?

"Førtidspension
Du kan få førtidspension, hvis du er under 65 år og ikke længere kan arbejde, fordi din arbejdsevne er varigt nedsat." --------- (Det åbner ikke nogen mulighed for tildeling af midlertidig ftp.)

Vi taler om ftp er og ikke alle andre grupper.

I øvrigt er det også et vanvittigt administrativt flueknepperi at genere samtlige ftp er og DSB s personale med fornyelse af det skide kort, bare for at undgå et par stykker evt. skulle komme til at køre lidt billigere uberettiget.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 13:45   #40
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jb, så vidt jeg har forstået det så kan kommunen vælge at give en midlertidig ftp og det jeg mener m det er at det er nok sådan DSB tænker -ellers er jeg total blank for hvad pokker det skal gøre godt for

Altså, vi kan godt blive enige om at det er en værre gang bureaukrati for bureaukratiets skyld, ingen tvivl om det og at det er papirnusseri ud over alle grænser, ja det er jo ubegribeligt i disse IT tider

Hm, det ville da være oplagt at ansætte en person i flexjob eller i skånejob kun til at varetage dette område ikk´-for den person må jo have alle forudsætninger for at forstå hvad det handler om
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Førtidspensionister lukkes ude fra sociale fællesskaber" RUC-speciale gunvor Politik og Samfund 7 05-01-2011 13:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Rabat i tog og bus med "mimrekort". amik Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 05-03-2009 16:10
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension