K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 21:28   #21
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Rigtig god bedring med dig - sender dig fluks en stime kærlige tanker og

KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 08:40   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Beca,

Tillykke med veloverstået operation, nu må tiden så vise om den også var succesfuld.

Hvis nerverne har været påvirket meget længe, kan de godt være så beskadigede at selv om trykket er væk fra nerverne, og også når hævelserne fra operationen er forsvundet, så vil du alligevel aldrig få følelsen tilbage der hvor du har mistet den, det samme gælder reflekser.

Jeg blev opereret i ryggen for snart 20 år siden, men siden da har jeg aldrig fået mine achilles reflekser tilbage.

Men forhåbentlig skulle operationen jo gerne hjælpe dig til et mindre smertefyldt liv, med større bevægelighed og muligheder, men glem aldrig at du vil aldrig kunne gøre det du tidligere har gjort, og din ryg skal du altid passe på.

Personligt er jeg nu i den situation at jeg skal holde mig selv aktiv, men jeg må kun lave terapeutiske aktiviteter, varmtvands gymnastik, fysioterapi, øvelser, og den slags, alle andre former for fysiske aktiviteter er bandlyste, inkl. husholdning

Så jeg ved ikke rigtig hvordan det skal gå med rengøring osv. i fremtiden.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 13:01   #23
Beca
Føler sig hjemme på K10
 
Becas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2011
Lokation: Nordborg
Indlæg: 34
Styrke: 14
Beca er ny på vejen
Mange tak for de søde ord .

Ragdoll det lyder lyder jo ikke så opmuntrenede, hvis der kan gå så lang efter en operation uden at nervene og følesansen kommer helt iorden, som i dit tilfælde.
Men lægerne giver jo da også udtryk for at der er diverse forskellige risici, hved en operation i ryggen. Jeg kan jo håbe at jeg ikke skal vente i så mange år. Håber at du trods alt lever ok med det.

Ja så er der de hjemmelige pligter, både inde og ude, de kan godt blive noget besværlige fremover, jeg fik trods alt at vide jeg godt måtte skrælle kartofler, overhovedet ikke støvsuge eller slå græsplæne.

Det er vel sådanne almindelige hjemmelige gøremål, jeg skal fortælle på jobcenteret, for de tager vel kun udgangspunkt i arbejsfunktionen, men kalenderen hedder jo 24/7, livet slutter jo ikke til fyraften, men et fritidsliv der også skal fungerer.

Mvh Bent
Beca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 15:05   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Også tillykke med den veloverståede operation herfra.

Ragdoll har helt ret i dette:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Hvis nerverne har været påvirket meget længe, kan de godt være så beskadigede at selv om trykket er væk fra nerverne, og også når hævelserne fra operationen er forsvundet, så vil du alligevel aldrig få følelsen tilbage der hvor du har mistet den, det samme gælder reflekser.
Min mor blev opereret for spinalstenose i lænden for 4 år siden, hun havde altid takket nej til en op, men så rendte hun ind i en, som gjorde hende opmærksom på, at hvis først det gik ud over de nerver, som styrer det der skal i toilettet, så vil det ikke kunne rettes op med en op.

Så sagde hun ja tak til at blive opereret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 21:04   #25
Beca
Føler sig hjemme på K10
 
Becas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2011
Lokation: Nordborg
Indlæg: 34
Styrke: 14
Beca er ny på vejen
Så nu bliver jeg kastet ind i kampen igen, det vælter ind med post i både snail mail og email.

Igår kom journalen fra sygehuset, med den tekst de har sendt til kommunen. Og det er jo alt fra forundersøgelsen, med hvad de kan operere for og hvad de ikke kan operer for, samt efter operationen, og noget med genoptræning. Jeg kan se at sygehuset har sendt det til kommunens ældrepleje, nå ja man er jo heller ikke ny mere.

Idag kom så besked fra kommunen at de har modtaget planen fra sygehuset, hvori de skriver at jeg vil blive tilset af en træningsterapeut, inden 10 hverdage.

Så er der lige at jeg undrer mig, for jeg har ment at der skulle gå ca. 6 uger inden jeg må påbegynde nogen egentlig større træning. Jeg må ikke bøje og vride det operede område, ej heller køre bil i 6 uger, altså kan ikke komme så vidt omkring.

Kommunen har nok travlt.

Iforbindelse med arbejdsskade skadesagen kom der også besked om at de skal have mig til neurologisk speciallæge. Det må jeg jo så bare forholde mig til.

Mvh Bent
Beca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 07:29   #26
Jesper_dk
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
Jesper_dk er ny på vejen
Hej,jeg har fået lavet en stivgørende operation i lænden + fjernelse af diskusprolabs og for mit vedkommende skulle der gå 3 mdr inden jeg måtte begynde på genoptræning......Prøv at kontakte hospitaler de ville kunne give dig svar på,hvornår du kan starte genop.
Det med ældreplejen skal du ikke tage dig af på mit hold på rygskolen var der folk i alle aldre helt op til 85 år og det er et kommunalt genoptræningsforlød
Mvh jesper

Sidst redigeret af Jesper_dk; 15-07-2011 kl. 07:43.
Jesper_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 10:15   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er formodentlig bare et formøde for nærmere plan, vedr træning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2011, 09:46   #28
Beca
Føler sig hjemme på K10
 
Becas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2011
Lokation: Nordborg
Indlæg: 34
Styrke: 14
Beca er ny på vejen
Update

Nu har jeg så været til kontrol i Give. Jeg blev kørt derop kl 6 om morgen af en meget venlig falck dame. Kontrollen forgik hos en sygeplejerske, hun ville naturligvis høre hvordan det gik med mig. Det var jo ikke svært at fortælle at nerverne ikke var i orden endnu til benet og foden, og ryggen ikke kunne laves så den var heller ikke i orden, hun mente og håbede for mig at nerven vil blive bedre, når jeg begyndte med genoptræningen. Men fordi jeg klagede over det, mente hun at jeg skulle komme til ny kontrol i oktober, men denne gang ved en læge. Med hensyn til sygemelding mente hun at de 3 mdr var fint, så hun mente at jeg måtte begynde så småt at arbejde igen i oktober. Min søde falck dame ventede på at jeg blev færdig og så gik turen hjemad igen.

Tja nu er der så gået rundt regnet ca 6 uger, siden jeg blev opereret, og jeg er begyndt på genoptræningen på vores lokale plejehjem i byen. Det går sådan rimeligt, men det er meget hårdt. Nerveskaden til benet og foden er blevet lidt bedre, men jeg er overbevist om at det kan godt tage langt tid. Nu er de egentlige operations smerter jo også ved at fortage sig, så nu træder de gamle kendte smerter i ryggen frem igen, og minder mig om at jeg skal passe på, for det var jo ikke det jeg blev opereret for.

Jeg venter så på indkaldelse til neurolog, jeg ved så ikke lige hvad der skal ske der, er det undesøgelse eller samtale eller begge dele?

Min værkfører har jeg også kontaktet, for at give ham lidt tid til at se om der er mulighed for at omplacere mig. Det kunne han ikke sige noget om det skulle først op på et møde, ja jeg fornemmede at han ikke vidste hvad han skulle stille op med mig, jeg tror det kom helt bag på han at jeg ringede.

I dag skal jeg til møde på jobcenteret, men mere derom senere.
Mvh Bent
Beca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2011, 16:28   #29
Beca
Føler sig hjemme på K10
 
Becas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2011
Lokation: Nordborg
Indlæg: 34
Styrke: 14
Beca er ny på vejen
Tja så har jeg så været på jobcenteret. Jeg fortalte så at jeg havde ringet til firmaet, men han kunne jo ikke lige sige noget som helst.

Jamen så tog hun, SB'er, da knoglen og ringede til værkføren, (vf) for at sætte lidt skub i sagen, hun synes jo at jeg skulle prøves i noget virksomhedspraktik. Samtidig blev jeg orinteret om at jeg nu overgik fra sygedagpengesag til sygedagpengeteam. .

Ca 10 minuter efter at jeg var gået ud fra mødet, så ringede min tillidsmand, at han var blevet ringet op af vf, han havde så spurgt tillidsmanden om han havde en ide om hvad de skulle stille op med mig, det havde han jo ikke, men det korte og lange blev så at jeg skulle komme ned på arbejdet i næste uge, så vil han indkalde vf til et møde, for at se om de kan finde ud af noget. .

Jeg har også fået indkaldelse til neurolog, hun hedder Anette Wildschiødtz, er der nogen der har haft berøring eller kendskab til hende, hun er tilknyttet Sønderborg Sygehus.
Mvh Bent
Beca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 14:29   #30
Beca
Føler sig hjemme på K10
 
Becas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2011
Lokation: Nordborg
Indlæg: 34
Styrke: 14
Beca er ny på vejen
Hej
Jeg prøver lige igen for at spørge om ikke der skulle sidde nogen derude i det sydlige Jylland der er blevet undersøgt af neurolog Anette Wildschiødtz.
Det er bare for at høre lidt om hvad hun er for en dame, og hvad jeg kan forvente.
Beca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skruer i ryggen (lænd) energizer Den nyttige viden vi alle har 5 02-01-2012 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension