K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2011, 19:14   #81
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
- og forresten - jeg har også haft afsindigt ondt i mine fødder. Især når jeg skulle op af sengen om morgenen, eller om natten...., det har lignet haltefanden på en dårlig dag godt støttet af vægge, dørkarme osv . Det er blevet bedre efterhånden, som jeg har fået styr på skoene!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 19:53   #82
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Jeg ved godt den er gal med de fødder

Men jeg har i flere år haft problemer med nerverne i venstre ben og fod. Og jeg har nok givet det skylden for det meste af det!!

Men vil det sige at dit råd er at jeg tager til en bandagist og der kan man godt få en gratis vurdering ved at sige man vil overveje hvad man vil??
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 20:02   #83
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Ja, det er det. Du ringer derned og siger, at du er hypermobil og har problemer med dine fødder og gerne vil høre, hvad en bandagist mener, der skal til. Spørg om I kan gøre det sådan, at I lige kigger på det og så tager du svaret tilbage til din fysioterapeut. Jeg har aldrig betalt for "konsultationen", men du skal måske lige spørge...
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 12:28   #84
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Har været ved bandagist idag

Jeg har en høj svang, næsten hulfod!! Nedsunken forfod, den ene ikke så meget, men det sidder længere ud til siderne end normalt. Mine stortæer er ved at dreje, det er åbenbart ikke smart :P Min hæl er faktisk om, og det er årsagen til at jeg ikke har fået platfod.... endnu :P men hælen og min ankel skal støttes også for at det ikke sker.

Så jeg skal have såler, med svangløft og løft af forfod. og så fodtøj med snøre så jeg kan stramme dem til om min ankel.

Mine fødder er ellers i fin stand!! (pga min yndefulde ungdom) ha ha ha og derfor skal jeg ikke have for bløde såler! Derfor det ikke gik godt med de nye green comfort jeg har købt! Jeg skal have dem der hedder new feet!.

MEN det vil så sige at det hedder 2200 for såler!!!! Og ca 1500 for et par gode vinterstøvler!! Og så skal jeg have nogle på indenfor også. Kan ikk bruge det fodtøj jeg har så alt ialt....

2 x 2200 + 1500 + ca 1000kr!!!

men hun siger at min balance, mine knæproblemer mv, vil bedres nærmest med det samme!!! Prøvede at bøje i knæene derinde med noget under svangen og den der løshed i mine knæ var bare VÆK!!

Så nu VIL jeg ha de nye sko og støvler og såler!! Men hvor finder jeg lige de penge!!!!

må vist bare afsted til den ortopædkirurg hun anbefalede og så få lavet mig en ny ansøgning!!

Men manner det er svært at skulle vente!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 12:44   #85
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Hvor var det godt, du kom afsted H! Jeg glæder mig rigtigt meget på dine vegne over det, selvom jeg godt ved, at det ser temmelig uoverskueligt ud lige nu. Du vil opdage, at det bliver en af de bedste investeringer, du har foretaget i dit liv, og om du skal ned på knæ i banken, så er det det hele værd :-)

Stort knus fra mig!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 12:49   #86
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder da bare supergodt, kan godt forstå du næsten ikke kan vente, ovenpå sådan en positiv oplevelse

Er det noget man kan søge enkelt ydelse til ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 16:12   #87
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
taak hvor er i søde

jeg mener man kan søge om enkeltydelse, som med så meget andet. Men har bare læst herinde at mange som før har fået tilskud pludselig ikke kan få det mere fordi kommunen har ondt i pengepungen

men jeg lever af havregrød og så køber jeg de såler og nogle sko/støvler! Og så gør jeg som hun siger at søge om det næste par. for skal have på indendørs også!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 07:12   #88
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
jeg mener man kan søge om enkeltydelse, som med så meget andet. Men har bare læst herinde at mange som før har fået tilskud pludselig ikke kan få det mere fordi kommunen har ondt i pengepungen
Du ringer bare til kommunen og beder dem sende dig et ansøgningsskema, til ansøgning om hjælp til enkeltydelse.
Det udfylder du så, og afleverer det, mod kvittering.

Hvis du får afslag anker du dette. I anken udpensler du tingene lidt mere, trækker evt. nye ting frem.

Ofte gives afslag du fra devisen "går den, så går den". Så bare klø på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:06   #89
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
§112

Jeg vil foreslå dig at søge via serviceloven § 112
"§ 112. Kommunalbestyrelsen skal yde støtte til hjælpemidler til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når hjælpemidlet

1) i væsentlig grad kan afhjælpe de varige følger af den nedsatte funktionsevne,

2) i væsentlig grad kan lette den daglige tilværelse i hjemmet "....
Se mere her:
http://www.bandagist-centret.dk/Serv...12.aspx?ID=238. Læg mærke til at der står at Kommunalbestyrelsen skal yde støtte
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:22   #90
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg vil foreslå dig at søge via serviceloven § 112
"§ 112. Kommunalbestyrelsen skal yde støtte til hjælpemidler til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når hjælpemidlet

1) i væsentlig grad kan afhjælpe de varige følger af den nedsatte funktionsevne,

2) i væsentlig grad kan lette den daglige tilværelse i hjemmet "....
Se mere her:
http://www.bandagist-centret.dk/Serv...12.aspx?ID=238. Læg mærke til at der står at Kommunalbestyrelsen skal yde støtte
Hej Ida

Og tak. Jeg har i dag snakket med hende der står for servicelovens §82 og hun mente at det skulle være via handicap og hjælpemiddel der skulle søges, men hun skulle undersøge hvordan jeg skulle søge, og så ringe tilbage med svar. Har ikke hørt noget så det bliver jo tidligst mandag.

Men er det mon samme lov som du her henviser til??

Skal jeg mon have fat i den ergoterapeut der i sin tid gav mig ståstøttestol? Hun sagde at hun var sikker på at vi mødtes igen med de problemer jeg har, men med hvad hun mente, det er jeg ikke klar over
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog til hypermobilitet Tudozani Alt det andet 2 25-05-2012 19:23
hypermobilitet tulipana Alt det andet 6 11-06-2010 12:41
Hypermobilitet børn Supercarla Dit og Dat 9 06-03-2010 10:13
Fra det virkelige liv. rose Dit og Dat 15 18-07-2009 23:31
en historie fra det virkelige liv. annette Dit og Dat 4 13-01-2007 12:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension