K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 12:16   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gin Se meddelelser
Hej ,er i forskellige der svarer herinde hehe?
Ja.

Hvis du kigger i venstre side, så kan du se, at der står "Gin" ved dine egne indlæg, ved mine står der "Vovse".

Gin er dit brugernavn/nick, Vovse er mit brugernavn/nick og sådan har vi allesammen vores eget brugernavn/nick.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 12:37   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen blander sig ikke i den slags. Hvis folk vil skilles eller giftes skal man heldigvis ikke have kommunens tilladelse til - det styre man selv.

Nogen føler sig tvunget til at lade sig skille, da de ellers ikke kan få økonomien til at hænge sammen, men som én skriver, så kan det være socialt bedrageri, hvis de kun bliver ''teknisk skilt' med stadig fortsætter med at leve sammen.
Den slags støtter vi så ikke op om.

Kommunen holder ikke øje med alle der bliver skilt - så kunne de ikke bestille andet.
Men de reagerer hvis en nabo (eller anden) anmelder et par for socialt bedrageri.

Så der er INGEN der SKAL lade sig skille. Der er også rigtig mange der fortsætter med at være gift selvom de ikke kan få det til at hænge sammen økonomisk, men så klare de den så godt de nu kan og hænger i med det yderste af neglene og håber på bedre tider - det er heldigvis de fleste.

Men der er selvfølgelig også nogen, som pga dårlig økonomi (og andre ting), bliver så frustrerede at de begynder at skændes konstant, og skilles fordi de simpelthen ikke kan leve sammen mere.

Og ja, k10 har mange brugere, så derfor de mange forskellige svar fra forskellige brugere...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 11:35   #13
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Smile ydelser

Hej igen. Har i'en udannelse'bag jer ?mener siden i kan svare'på mange ting- jeg'har forstået man som borger i dette'land selv bestemmer over sit ægteskab også pä trods af ydelserne man kan få af kommunen. Syntes det er smukt nogle par prøver at få økonomien til at hænge'sammen og ha det godt'når den ene part f.k.s skal försørge den'anden. Men det kommunen holder øje'med'er hvis nogle begår social bedrageri. - men der har paret selv i første omgang valgt de vil'skilles men hviis de'forsat bor sammen griber de ind hvis de fornemmer de går social bedrageri- Rigtigt forstået -
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 11:52   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gin Se meddelelser
Hej igen. Har i'en udannelse'bag jer ?
De fleste af os har ikke en relevant uddannelse bag os. Se #8 og #9.

Der er nogle få uddannede socialrådgivere, som deltager her på K10. De får ikke løn for det, de gør det af egen fri vilje.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 16:48   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Gin....

Jeg tror du skal sætte dig lidt ind i hvilken side du har meldt dig ind på....

Jeg har i et tidligere indlæg prøvet at henvise til siden om K10....som netop beskriver hvad K10 er for en størrelse...jeg kan da lige lægge linket igen http://www.k10.dk/index.php?pageid=Om_K10

Når man spørger herinde....så spørger man andre helt alm mennesker...bruger til bruger...

Brugere som deler ud af deres erfaring med systemet...

Egentlig burde der ikke være behov for denne side...da vores love beskriver meget tydeligt at alle skal have vejledning på kommunen....

Problemet er bare at det får man i mange tilfælde ikke....og derfor er en af de få måder at få svar på....ved at spørge andre som evt har været i samme situation og som kan dele ud af det de har været igennem...

Denne side er ikke fyldt med proffessionelle sagsbehandlere og andre som har deres viden ved at de er ansat i systemet...

Men her er mange som har gjort rigtigt meget for at sætte sig ind i lovgivningen og som kan hjælpe dem som ikke kan eller har evner til at sætte sig ind i den....

Så det er helt alm mennesker der befinder sig herinde....og hvis man ønsker at få proffessionel rådgivning....ja så kan man henvende sig til kommunen, fagforeninger, selvstændige rådgivere osv osv....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 18:17   #16
Gin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2012
Indlæg: 34
Styrke: 12
Gin er ny på vejen
Wink

Hej- webmaster. Det er også helt okay. Syntes da det er godt nogle har taget det intativ. Undre mig lige fik et svar tilbage fra helenek hvis nok - kan ikke finde det mere ? Men svarede også tilbage på det igen-

jeg'har forstået man som borger i dette'land selv bestemmer over sit ægteskab også pä trods af ydelserne man kan få af kommunen.. Syntes det er smukt nogle par prøver at få økonomien til at hænge'sammen og ha det godt'når den ene part f.k.s skal försørge den'anden. Men det kommunen holder øje'med'er hvis nogle begår social bedrageri. - men der har paret selv i første omgang valgt de vil'skilles men hviis de'forsat bor sammen griber de ind hvis de fornemmer de går social bedrageri- Rigtigt forstået
Gin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 18:30   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm ved ikke om. Jeg forstår dit spørgsmål....men vil da prøve at svare...

Ja alle bestemmer selv om de vil være gift eller ej....

Hvis folk lader sig skille...og de rent faktisk bor hver for sig...ja så blander kommunen sig ikke...

Hvis man derimod lader sig skille pga økonomi.....og derved prøver at snyde kommunen til at tro de bor hver for sig....men i virkeligheden stadig bor sammen.....ja så blander kommunen sig...

Hvis jeg har misforstået dit spørgsmål....så må du lige skære det ud i "pap"
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De løbende ydelser fra ASK Hp1975 Alt det andet 6 16-06-2012 22:38
Ydelser Zeus33 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 18-11-2010 23:31
sociale ydelser Pial41 Alt det andet 7 30-09-2010 12:04
Spørgsmål til ydelser på lån last47 Alt det andet 6 01-11-2009 11:05
Udbetaling af ydelser Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 20-04-2007 18:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension