K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2013, 16:13   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så fik regeringen tromlet lærerne ned

Så kom det indgreb vi alle vidste der ville komme...

Mærkeligt at man venter i 4 uger når det hele tiden har været planen...

Deres tanke med at vente er selvfølgelig så det ikke skal virke så oplagt at det hele har været planlagt på forhånd...

Regeringen giver fuld støtte til arbejdsgiverne...

Citat:
Regeringens indgreb i lærerkonflikten ender med en sejr til arbejdsgiverne. På alle punkter, der vedrører lærernes arbejdstid, har kommunernes topforhandlere i KL fået deres vilje, vurderer arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen fra Aalborg Universitet.

- Det er helt klart arbejdsgiversiden, der har vundet. Deres hovedkrav bliver imødekommet. Det er en meget stor ændring for de faglige ledere, siger Flemming Ibsen.
Kilde: http://www.avisen.dk/forsker-sejr-ti...ne_215546.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 17:00   #2
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Skandaløst at en socialdemokratisk ledet regering så utvetydigt tager parti for arbejdsgiverside i konflikten. Der er jo på ingen måde tale om kompromis med dette indgreb.

Men særligt overraskede er vi vel ikke. Der har længe floreret forlydender om at forhandlingerne var rent teaterspil , og hele forløbet var planlagt på forhånd mellem KL og regeringen.
Man må sige at indholdet af indgrebet understøtter mistanken.

I øvrigt ytrede ombudsmanden så sent som i går kritik af finansministeriet desangående.



Citat:
Men samtidig undrer ombudsmanden, Jørgen Steen Sørensen, sig kraftigt over det hemmelighedskræmmeri, der har omgivet arbejdsgruppen. Det vækker mistanke om bevidste krumspring for at undgå aktindsigt, lyder det.

"Jeg må understrege, at jeg ikke kan vide, hvad den præcise baggrund for disse forhold er. Men en samlet vurdering efterlader det indtryk, at der kan have været planlagt og disponeret netop med sigte på at undgå, at dokumenterne blev undergivet aktindsigt," siger Jørgen Steen Sørensen i en udtalelse.

Arbejdsgruppen blev nedsat i februar 2012 af Finansministeriet for at forberede overenskomstforhandlingerne.

http://borsen.dk/nyheder/politik/art...rhandling.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er SÅ latterligt det der er sket, at jeg mangler ord!!

Hvorfor dog vente 4 uger med noget, de havde set komme allerede INDEN lockouten var en realitet??

Aftalt spil, ikke en skid andet.

Også står den finke til Helle og siger, at vi har en dansk model som vi skal være stolte af. Og alt imens ved hun godt, hvordan det ender.

Ej altså, selv børn og forældre bliver taget som gidsler, regeringen træder på alle for at nå den forfejlede top de er så forblændet af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:27   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er vildt at de kan slippe godt afsted med det her...

Man mangler ord!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:27   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er vildt at de kan slippe godt afsted med det her...

Man mangler ord!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:38   #6
Olebo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Olebo er ny på vejen
Må håbe det regner med rådne tomater og æg over talere fra regeringen d. 1. maj. Hvad der sker af mishagsytringer på internettet er politikerne kolde over for!
Jeg håber der opstår et nyt parti i kølvandet på at S og SF vendte deres vælgere ryggen og svigtede samfundets svage og fattige!
Olebo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 18:41   #7
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Da jeg så Helle T. stå og sige noget i stil med: "Jeg vil gerne slå fast at der ikke er aftalt noget på forhånd", kørte nogle andre sætninger rundt i mit hoved

"Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet"

og

"I did not have sexual relations with that woman"

__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 19:05   #8
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
naturligvis var det aftalt spil,imens den lockout kørte,røg der jo en masse penge ned i statskassen eller hvor de nu havnede og ja de penge får børnene osv da ik igen,de penge skal være med til at de rige får mere imellem hænderne

så tror det er derfor regeringen ik rørte en finger i de 4 uger,for hver dag gav flere penge,tror os gerne de vil ha kørt den længere endnu men balladen var for stor da lærene ik ville give sig

bare en tanke jeg har gået med,men ja er os meget mistrogisk imod den regering,kan man andet????
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 19:17   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og præcis sådan fik de deres vilje, uden at det kostede en krone!

Fuldt financieret.

Politik når det er mest beregnende og på bekostning af borgerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 02:07   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
alanabith

Det passer nu ikke, jeg ved at de timer min datter har mistet bare bliver lagt oven på til næste år, sådan at hun får de timer hun skal + de ca 70 hun mangler fra denne måned (hvilket sikkert bliver til en dag om ugen hun får en time senere fri end hun ellers ville skulle have haft, og den time vil så indeholde skiftende fag, for det er antal timer i hvert enkelte fag hun mangler, hun får oven i på den måde)

Den ekstra tid kommer altså til at koste ekstra penge, især til løn og de penge vil helt sikkert blive taget fra dem der ikke blev brugt pga lockouten.... og så kommer det jo pludselig til at gå lige op.

Om det kun gælder i den kommune ved jeg ikke, men jeg tror nu meningen er at det skal gælde alle, i det, det stod klart og tydeligt på det offentlige dokument der var blevet lagt på intra.
MEN mindst 2 skoler i nabokommunen lagde ikke det dok ud (end sige ret meget overhovedet) så det er muligt det kun er nabo kommunen der har valgt at sige sådan??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL offensiv mod regeringen Risa Politik og Samfund 1 17-02-2013 15:08
Regeringen kan trylle Hejdien Politik og Samfund 2 04-06-2010 11:04
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Så kan regeringen.... Ragdoll Politik og Samfund 5 07-01-2010 18:26
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension