K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2010, 17:27   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
desvære er det fuldt lovligt det er deres måde på at få refunderet de flere penge ikke andet at møde op .ved fra de kursus/aktivering jeg var på var der flere der blev stoppet af deres sagdbehandler osv de var også sygemldte. de væreste der var der var dem der ikke havde fået sat navn på hvad er der galt med mig inu stakels dem.men ved dem ejg snakker med i fagforeningen siger selv det er til grin
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 21:41   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Peterdj
spørg din sagsbehandler hvilken lov og paragraf som giver dem ret til at sende dig ud i kursus, selvom du er sygemeldt...... Og spørg dem, hvilken match, du står i.... (se mit tidligere indlæg)... Fagforeningen er ikke altid så god til regler alligevel... Det er nu dårligt, at din fagforening ikke vil hjælpe dig. Hvis jeg var dig, ville jeg spørge dem, hvorfor man så skal betale kontigent, når de ikke vil hjælpe én - hvad ville de kunne bruges til så....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 17:45   #13
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
Det eneste hun (sagsbehandleren for sygedagpengekassen) kunne sige var, at det var et nyligt oprettet kursus, som starter op først i maj. Et kursus for at se om sygemeldte som egentlig er på fleksydelse står til rådighed for arbejdsmarkedet. (Altså et tjek om du arbejder sort og får fleksydelse oveni, har man på fornemmelsen.)
Og angående fagforening regner jeg med at kontakte dem igen, når deres 1. maj tømmermænd har lagt sig.


Ps. Tak for de mange gode links og svar!
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 18:30   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af peterdj Se meddelelser
Det eneste hun (sagsbehandleren for sygedagpengekassen) kunne sige var, at det var et nyligt oprettet kursus, som starter op først i maj. Et kursus for at se om sygemeldte som egentlig er på fleksydelse står til rådighed for arbejdsmarkedet. (Altså et tjek om du arbejder sort og får fleksydelse oveni, har man på fornemmelsen.)
Og angående fagforening regner jeg med at kontakte dem igen, når deres 1. maj tømmermænd har lagt sig.


Ps. Tak for de mange gode links og svar!
Har du spurgt din sagsbehandler om hvilken match du er i? For det burde hun jo vide! Hun burde jo også vide, hvilken lov og paragraf, som giver hende ret til at afgøre, at du skal i aktivering.

I mit tidligere indlæg har jeg sat en lov/paragraf, som jo giver dem ret til at sende ledige på ledighedsydelse ud i aktivering, så der er intet "sort" i det her.

Spørgsmålet her burde jo være, om du som sygemeldt kan klare at komme i aktivering. Er du i match 3, må de ikke sende dig ud i aktivering. Så alt afhænger af, om du er i matchgruppe 3.

Meget fint, du prøver at kontakte fagforeningen. Og kontakt din læge, hvis du mener, at du ikke kan klare aktiveringen. Du kan sammen med din læge vurdere, om hvor slemt det står til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 19:17   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det kursus jeg vsar på var der folk fra alle matchgrupper så komunerne har nok fundet et smuthuld i loven de kan bruge
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 09:53   #16
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af peterdj Se meddelelser
Det eneste hun (sagsbehandleren for sygedagpengekassen) kunne sige var, at det var et nyligt oprettet kursus, som starter op først i maj. Et kursus for at se om sygemeldte som egentlig er på fleksydelse står til rådighed for arbejdsmarkedet. (Altså et tjek om du arbejder sort og får fleksydelse oveni, har man på fornemmelsen.)
Og angående fagforening regner jeg med at kontakte dem igen, når deres 1. maj tømmermænd har lagt sig.


Ps. Tak for de mange gode links og svar!

Tja, jeg synes da mest det lyder som et kursus, hvor de vil se på, om dem der er tilkendt fleksjob, reelt kan passe det, eller om de hellere burde bevilliges førtidspension i stedet...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 10:32   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Efter selv at have været sygemeldt på ledighedsydeles i 2½ år syntes jeg nu også mere at det ligner noget der er etableret for at finde ud af hvad du kan og ikke kan , om du måske er på vej til pension eller om der skal sættes noget i værk for at få dig ud i fleksjob igen, hvor længe har du været sygemeldt ? og hvor længe har du været ledig...

Da jeg havde været sygemeldt i et år blev min sag taget ud til en stik prøve kontrol og kommunen mistede alt refusion til mig og de fik en bod oven i for ikke at overholde gældene love og retningslinjer (og i min sag lå der mange papir hvor jeg gjorde dem opmærksom på at de altså skulle i gang med min sag og endda lovhenvisninger til hvordan de skulle gøre det ) min pointe med at sige det er at hvis du har været ledig længe og syg længe så er det slet ikke sikkert at kommunen får refusion til din ledighedsydeles længere hverken de 35 % eller de 65 % og det lyder så mere som om det er kursus for at finde ud af hvor du er på vej hen ...

Så husk smerte skema og jobdagbog samt samarbejde med din læge (sagt uden at vide hvad du fejeler og hvor længe du har været ledig og syg )

http://www.k10.dk/showpost.php?p=103004&postcount=6
  Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 11:14   #18
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er lidt svær at finde ud af, om topicstarter er på Fleksydelse, eller ledighedsydelse?

Hvis det er fleksydelse, hvorfor sygemelder du dig så?

Hvis det er ledighedsydelse du snakker om, er det mere forståeligt med kurset.

Jeg har selv været aktiveret på sygedagpenge, ca 10 timer/uge.
Det var nu mere et slags kursus, hvor der blev gennemået flere ting, såsom rettigheder og pligter, kost og motion, jobsøgning, afklaring, mv.

Aktiveringen er som sådan ok, men ikke brugbart, hvis man er sygemeldt fra et fleksjob, man gerne vil tilbage til. Jeg blev fritaget for flere emner i kurset, såsom afklaring og jobsøgning. Jeg kritiserede at der var for blandede mennesker på kurset. Vi var 2 fleksjobbere med job, resten var uden job og sku' først afklares mht. resourceprofil, om de var berettiget til et evt. fleksjob, eller pension mv. De emner var vi 2 kommet igennem. Derfor var det tidsspilde for mig og jeg foreslog, at jeg i stedet brugte timerne på mit job (som en slags afprøvning om jeg ku' holde til det). Det blev bevilget og senere kom jeg i delvis raskmelding og starter op på fuld tid (20 timer/uge), fra på mandag.

Det var frivilligt for mig at deltage. Lægekonsulenten skrev det var op til mig selv, pga. min rygoperation.
Jeg nåede kun at deltage i model 1, ud af 4.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 12:02   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg formoder at det er ledighedsydelse da man jo ikke skal stå til rådighed for arbejdsmarked på fleksydelse
  Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 23:03   #20
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det ved jeg Hejdien, men når topicstarter selv nævner fleksydelse, er det ikke nemt for uvidende at finde ud af, vel.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse...... ette74 Spørgsmål ang fleksjob 2 27-09-2013 12:56
fleksydelse muttihansen Spørgsmål ang fleksjob 3 10-10-2010 11:04
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2010 22:01
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 20-01-2008 19:24
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension