K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 13:45   #11
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
K: Førtidspension og SU er ikke fredet

Selvom førtidspensionister og studerende ellers ser ud til at gå fri af regeringens store spareplan, så er de kun fredet frem til efteråret.
Det siger den konservative økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (K).

http://www.avisen.dk/k-foertidspensi...et_127968.aspx

Vi skal ikke glæde os for tidligt
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 13:52   #12
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Personligt kender jeg flere, typisk højt uddannede nyuddanede, der bruger deres dagpenge dimmitend-sats til at tage ud og rejse. Blandt andet til sydafrika Europa med mere. De har så folk til at "søge job" for sig og modtage post fra kommunen.

Og ja de har været indkaldt; men de har haft tid til at vende hjem. Set i det lys synes jeg det er fint at dagpengeperioden reduceres til 2 år.

Du mener altså at nyudannede i dag tager ud at rejse i over 2 år på dagpenge dimmitend-satsen. Og med den begrundelse vil du sætte dagpengeperioden ned til max 2 år?
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:01   #13
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Halse

Nix det har jeg ikke sagt noget om; men kortere dagpenge periode, gør at disse mennesker, som jeg har taget udgangspunkt i fra min egen personlige virkelighed er langt mere motiverede for at finde arbejde.

Det andet er motiv-tolkning fra din side.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:01   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,men hvad vil fagforeningerne nu gøre ,serlig de dyre af dem,så kan det smart betale sig at spare op til en evt,arbejdsløs periode,i stæden for jo.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 25-05-2010 kl. 14:03.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:03   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
fagforeningen var noget altid betaler selv da jeg røg på kontanthjælp under 25 den gang men de er jo op til folk hvad de ville ebruge pengene til jeg vaglte fagforening andre vælger fra op til .folk.. VKO vil have vi spare os ud a krisen social osv vil have vi arbejde mere osv tja
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:06   #16
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
kors hvor er det dejligt det land vi har fået bygget op , bare jeg ikke rammes så er det fedt lad de andre betale ...
Ja, undskyld mig meget, at jeg er glad for, at jeg ikke skal have tommelskruerne på yderligere.
Har jeg ikke lov til at være glad for det?

Det måtte jo ramme nogen.
Eller har du måske en løsning, hvorpå DK kan spare alle de penge, der skal spares, uden at det rammer nogen som helst?

Jeg fryder mig skam ikke over dem, der blev ramt. Absolut ikke!
Men man har vel lov at være lettet over at vide, at man måske alligevel har råd til huslejen i de næste to år...
For et par dage siden lignede det ellers, at jeg ikke ville have råd til det.

Og DF er direkte ansvarlige for, at jeg får råd til huslejen. Derfor min tak til DF.
Men man skal vel - som altid - udpeges som racist, bare fordi man nævner DF i et positivt sammenhæng.

Hvor er det dog dejligt, at vi har så mange 'politisk korrekte' folk i Danmark, som agerer tankepoliti offline og online.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:10   #17
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@C.L.E.O

Dem der laver ovenstående kan typisk straffes for socialt-bedrageri, Problemet kan eventuelt løses ved at fire-doble eller ti doble bødens størelse, om man vil.

Der er ikke tale om at fjerne dagpengene og jeg går bestemt ikke ind for at fjerne kontanthjælp. Et andet spørgsmål er så om en begrænsning i kontanthjælp kunne tvinge kommunerne til at hendle i forhold til tiltag; men det er vist en anden diskussion.

Hvis du læser mit indlæg, så vil du kunne se at jeg faktisk kommer ind på a-kasse problematikken.

Det her har dog ikke noget med fagforeninger at gøre. Hvordan i alverden du indirekte kan sige at for at det skal kunne betale sig for dig at være arbejdsløs, så skal du minimum være det i over 2 år - Det er ubegribeligt for mig og en temmelig associal indstilling.

Citat:
så kan det smart betale sig at spare på til en evt,arbejdsløs periode,i stæden for jo.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:14   #18
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Spørgsmålet er bare om lønmodtagerne ville være solidarisk, når det kommer til os og vi bare har sagt "godt det ikke var min røv" i denne omgang.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:19   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hånden på hjertet lige meget hvem vi snakke om VKO social osv så vil det ramme ngoet kan da ikke undgåes under social osv skullej eg arbejde mere osv

Sidst redigeret af superkok; 25-05-2010 kl. 14:23.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 14:24   #20
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@bib

Jeg kan ikke se hvordan det du siger vedrører lønmodtagerne direkte (måske lige bortset fra fastfrysning af § 20 reguleringen; men den er det jo de færreste herinde, der kommer i berøring med.

Hvis man 1. er forsikret ledig (hvilket vil sige man typisk har forsikret sig i min 1 år).
2 kommer fra beskæftigelse (giver sig selv i forhold til punkt 1)
3 ikke har problemer i forhold til ledighed (giver tilnærmelsesvis sig selv i forhold til punkt 1, man kan dog godt have begrænsninger og være tilknyttet det ordinære arbejdsmarked),

Så er 2 år+ (mange har en fratrædelses ordning ved afskedigelse) efter min mening faktisk lang tid til at finde beskæftigelse.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension