K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2013, 10:12   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Arbejde som fleksjobber

Hej med jer


Jeg har et spørgsmål eller rettere sagt nogle, som jeg håber I kan hjælpe mig med!


1. Hvis man er arbejdsløs flexjobber så får man ledighedsydelse - hvor store er procentsatserne for det i henhold til dagpenge?

2. Hvis man arbejde eksempelvis 10 timer om ugen som fleksjobber - så får man vel "normal" løn for de 10 timers arbejde, men hvad får man så for de sidste eksempelvis 27 timer og hvilken procentsats er det til?

3. Når jobcenteret en gang om året skal vurdere om man stadig er berettiget til flexjob, hvordan gør de så det? Og er der en "risiko" for at de taget det fra sig igen, når man først har fået det efter mange års kamp?

4. Hvis ens læge har skrevet at der kun er et bestemt job der tilgodeser mine skånehensyn - kan jobcenteret så "tvinge" mig til at arbejde med noget andet altså til at søge bredere, hvis det ikke tilgodeser mine skånehensyn?


Håber virkelig en af Jer eller flere af jer kan hjælpe mig.

På forhånd tak
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 10:31   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Hvis en ansat kan arbejde på halv kraft i 30 timer uglt., skal der i så fald aflønnes med 50 % for 30 timer.
Hvis en ansat kan arbejde på fuld kraft i 17 timer, skal der i så fald aflønnes med 100 % for 17 timer.
Det er dog altid en konkret vurdering."

"Fleksløntilskud
Din løn fra arbejdsgiver vil blive suppleret med et fleksløntilskud fra jobcentret på 98 % af dagpengenes
maksimum. Jo mere du tjener, desto minde bliver fleksløntilskuddet.
Hvis din løn er under 13.500 kr mdl. fratrækkes 30 % af lønnen i fleksløntilskuddet. Den løn, der overstiger
13.500 kr mdl. fradrages med 55 %.
Løn + fleksløntilskud kan ikke udgøre mere end du kunne tjene ved 37 timers arbejde i samme job."

Du kan læse mere om det her..

http://www.foa.dk/~/media/Faelles/PD...eksjobpdf.ashx
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:17   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Hej med jer


Jeg har et spørgsmål eller rettere sagt nogle, som jeg håber I kan hjælpe mig med!


1. Hvis man er arbejdsløs flexjobber så får man ledighedsydelse - hvor store er procentsatserne for det i henhold til dagpenge?

lige nu hedder den 89 % men falder 2 % pr.1-6 -13

2. Hvis man arbejde eksempelvis 10 timer om ugen som fleksjobber - så får man vel "normal" løn for de 10 timers arbejde, men hvad får man så for de sidste eksempelvis 27 timer og hvilken procentsats er det til?

3. Når jobcenteret en gang om året skal vurdere om man stadig er berettiget til flexjob, hvordan gør de så det? Og er der en "risiko" for at de taget det fra sig igen, når man først har fået det efter mange års kamp?

Kun hvis du er blevet rask eller ikke deltager i de ting de tilbyder. Det bedste er nok, at selv finde job, hvis man har et specielt ønske.

4. Hvis ens læge har skrevet at der kun er et bestemt job der tilgodeser mine skånehensyn - kan jobcenteret så "tvinge" mig til at arbejde med noget andet altså til at søge bredere, hvis det ikke tilgodeser mine skånehensyn?

De må gerne finde et andet job til dig men dine skånehensyn skal der tages hensyn til.

Håber virkelig en af Jer eller flere af jer kan hjælpe mig.

håber det her hjælper dig.

På forhånd tak
ha en god dag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:23   #4
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
"Hvis man er arbejdsløs flexjobber så får man ledighedsydelse - hvor store er procentsatserne for det i henhold til dagpenge?

lige nu hedder den 89 % men falder 2 % pr.1-6 -13"

Nej, den falder til 89% et halvt år efter 1. januar

Kopieret fra bm.dk:

Hvis du i dag modtager ledighedsydelse på mere end 89 procent af højeste dagpengesats, bliver du ved med at modtage det samme beløb, indtil du finder et fleksjob. Dog bliver det sådan, at du højest i et halvt år efter den 1. januar 2013 kan modtage den højere ydelse. Herefter bliver din ledighedsydelse sat ned til 89 procent af højeste dagpengesats.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:48   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser

2. Hvis man arbejde eksempelvis 10 timer om ugen som fleksjobber - så får man vel "normal" løn for de 10 timers arbejde, men hvad får man så for de sidste eksempelvis 27 timer og hvilken procentsats er det til?

3. Når jobcenteret en gang om året skal vurdere om man stadig er berettiget til flexjob, hvordan gør de så det? Og er der en "risiko" for at de taget det fra sig igen, når man først har fået det efter mange års kamp?
Til nr. 2 så beregn evt selv tilskuddet.

Citat fra igår:

Hvad resten (flekslønstilskuddet) er, er afhængig af den løn man får fra arbejdsgiveren.. Den udregning er afhængig af dine timer i jobbet OG din løn.

Gigtforeningen har en beregner.

Fleksjoblolland.dk ligger der også en beregner. Der ligger forklaringer i alle felter, og nederst kan du se netop DIN beregning. Det kan måske give dig en forsmag på HVORDAN flekslønstilskuddet fremkommer.

En 3. mulighed er denne, som blot kræver lidt mere tastearbejde.

Til nr 3.

Hvis du er blevet meget bedre eller at der er dukket nye behandlingsmetoder, så KAN de tage din fleks fra dig.. Ellers er det ikke så sandsynligt ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 19:14   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Se hvad reformen betyder for dig....linket ligger på forsiden af K10

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...for%20dig.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 19:31   #7
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
"Hvis en ansat kan arbejde på halv kraft i 30 timer uglt., skal der i så fald aflønnes med 50 % for 30 timer.
Hvis en ansat kan arbejde på fuld kraft i 17 timer, skal der i så fald aflønnes med 100 % for 17 timer.
Det er dog altid en konkret vurdering."
Syntes den beskrivelse er lidt flyvsk

Man får et ansættelses bevis/kontrakt når man får et arbejde, lidt på samme måde som ved en normal ansættelse.

I den ansættelse man laver med arbejdsgiver, der fremgår det hvor mange timer man skal jobbe, løn, skånebehov osv, jobber man 10 timer om ugen skal arbejdsgiveren betale for de 10 timer om ugen, arbejdsgiveren kan ikke bare sige, hov hov du, du har kun været affektiv 5 timer i denne uge, så jeg betaler kun for 5 timer i denne uge ........ skulle dette ske at arbejdsgiver kom og sagde man kun har været effektiv 5 timer ud af de 10 timer der er aftalt, så skal ansættelsen laves om og sættes til 5 timer og ikke mere være på 10 timer og det går selvfølgelig også den anden vej, hvis man går op i tid, da der ikke er noget der hedder overtid ( eller undertid he he ).
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
Ferie penge som fleksjobber i arbejde. mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 8 19-03-2013 23:32
Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage?? MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2011 10:15
Når man er fleksjobber må man så... dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 9 13-02-2011 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension