K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2009, 14:52   #1
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Sagsbehandler skal være nikkedukker

En sagbehandler må åbenbar ikke tage selvstændig intertativ til at få undersøgt hvad evt. Dvs læger og psykologer m.fl skrive hun/han skal automatisk send disse papir til lægekonsulenten.

Også skal hun/han åben bart også slå en steg over sine kilienter fortid og ikke grave og indhente oplysning fra tidliger job. Og læge udtagelser.

Alt så hver gang der er nye møder starter vi forfra. Og sådan kan den så forsætte i årvis.

JEG VILLE FAKTISK ØNSKE AT JEG ALDRIG VAR FØDT
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 19:02   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaCliffShads Se meddelelser
En sagbehandler må åbenbar ikke tage selvstændig intertativ til at få undersøgt hvad evt. Dvs læger og psykologer m.fl skrive hun/han skal automatisk send disse papir til lægekonsulenten.

Også skal hun/han åben bart også slå en steg over sine kilienter fortid og ikke grave og indhente oplysning fra tidliger job. Og læge udtagelser.

Alt så hver gang der er nye møder starter vi forfra. Og sådan kan den så forsætte i årvis.

JEG VILLE FAKTISK ØNSKE AT JEG ALDRIG VAR FØDT
Det undrer mig ikke at du har bøvl, for hvis du er fra bording er du under borgmester Kissmeyer fra Ikast, og han er som snydt ud af næsen på Anders Fogh Rasmussen.

Jeg kender en der har sidet i 20 år uden afklaring under hans herredømme, og som ikke kom videre før vedkommende SELV tog sin sag i hånden og fik den afklaret. Det krævede klager, og at gå til de højeste i kommunen... men vedkommende FIK sin førtidspension til sidst.

Mit råd er IKKE at ønske sig "ikke født", men i stedet for tage stridshandsken på, finde ud af hvad lovgivningen kræver, hvad din retsikkerhed er for en størrelse, og hvad der mangler i din sag... få en agtindsigt, og kom ud af starthullet og KLAG over alle fejl og mangler.

Den kommune gør INTET, før du selv hamrer i bordet... tro mig!
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 22:33   #3
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Jeg har prøvet alt. Også hamret i bordet. Hvilken jeg kun har fået det ud af de truger med at melde mig til politi.

Er der nogle regler om at man ikke må som sagsbehandler kontakte de special læger selv uden om lægekonsulenter

Og må de sådan bare slå en streg over ens fortid. Hvad skulle der være i vejen for at man både kan undersøger fortiden og opdater ressurseprofil og sætter kilenter i arbejdesprøve samtid.

Hvad er der i vej for at man kunne sprøger ind på om sin tidliger arbejdeskiver skulle ligge inde med viden om en arbejdesevne se fra deres i side og samtid få en ny arbejdesprøve ud føret side løbende.

Hvor er vores ret sikkerhed hvis de med jævne mellem rum kan se bårdt fra fortiden så kan det jo gentage sig igen og igen og igen.

Hvor mange arbejdesprøver skal man sætte igennem før man har prøvet det af. Og hvor mange læge erklærning kan en lægekonsulent ned bøje til skrælespanden før der er en ende på det hele.

Jeg har talt med en byrådsmedlem og han siger at det ikke er læger som skal afgøre om man er berattige til fleks eller pension.

Men hvorfor ligger så mange sagsbehandler/jobkonsulent så mere eller mindre vægt på lægekonsulent udtaleser hvis en læge ikke må afgøre om det ene eller det andet.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 23:22   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm, i min sag har de altid kigget på de gamle lægepapir. Selv under partshøringen kom der lægepapir med helt tilbage fra 1992....og frem til i dag (over 50 sider!).
Så jeg har aldrig selv prøvet at stå som om jeg skulle starte forfra, hvilket må siges at være MIT held....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 00:06   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvad er det du søger? Fleksjob eller førtidspension?
Jeg var til en psykriatrisk vurdering inden jeg fik førtids-
pension, min sagsbehandler havde tilsendt ham alle lægepapierer,
så jeg skal love for, at alt kom frem i lyset, måske kan det være
vejen frem for dig også, nu har jeg kun fysiske lidelser, men
mange gange bruger sagsbehandlerne dem alligevel.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 11:52   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Det er ALTID sagsbehandleren, der afgør en sag, IKKE lægekonsulenter eller alm. læger....

Mange jobcentre har ligesom valgt at lave en regel altid at bruge lægekonsulenter inden afgørelsen, men det er altid sagsbehandleren, som arbejder for kommunen, der afgør sagen SELV. Det er bare et problem, at sagsbehandlere glemmer, at man ikke må bruge lægekonsulenternes egne konklusioner i deres udtalelse. Lægekonsulenter må kun oversætte ord, som en sagsbehandler ikke forstår.

En lægekonsulent er administrativ ansat hos kommunen, og det er almindelige læger ikke. Det er kommunen eller jobcenter, der afgør en sag. De almindelige læger skal bare besvare de spørgsmål og samarbejde, som sagsbehandlere har brug for at vide i deres vurdering af en sag.

Jeg mener absolut ikke, der er nogen lovkrav om, at man SKAL bruge lægekonsulenter. På min arbejdsplads bruger vi også lægekonsulenter, og vi gør kun brug af det engang imellem, når vi har brug for oversættelse af noget, vi ikke forstår, fordi læger skriver noget volapyk, som vi ikke forstår...

Du kan feks. selv få lægen til at skrive noget, som kan have indflydelse til sagen, feks. hvor alvorligt dit helbred er eller lignende.

Man må bare klage over afgørelsen i den sidste ende, hvis man mener, der er noget ragende galt..... Sørg for at få afgørelsen på skrift.

Ligesom Tanja spørger jeg også, hvad er det egentlig for en situation, du står i. Handler det her om førtidspension eller fleksjob?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 14:32   #7
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Jeg er fleksjober i mellem to jobs

Jeg var ansat i et firma i 5 år som fleksjobber, men blev mobbet ud af en mellenleder.

Jeg har holdt mange møder med ledelsen om at han ikke ville forstå at jeg faktisk ikke kan arbejde på normalt vilkår men når de talte med ham hvade han en glimmren måde at tale uden om uden, og at de kunne ikke se og høre at det var den han gjorde.

Han malet mig til at være en dårlig medarbejder og at jeg ikke gjorde hvad jeg fik besked på. På tros at jeg gjorde hvad jeg kunne. Jeg havde ham mistænkt for at forhale informationerne givining så han på den måde kunne helt ligal kunne mobbe.

Alle order givende blev jo leveret mundligt. Men jeg kunne tilsidst ikke tro at alt det han sagde var sandhed for jeg viste ikke om han have trukket noget fra og lagt en løgn til.

Og det opfattet de andre bare aldrig at det sådan hængt sammen og jeg var psykologisk hængt så langt ud at jeg ikke kunne se hvordan jeg skulle få det fortalt da jeg simpelhen følgte at jeg blev udsat for en hæts og press fra alle.

og min hjerne var simpehen ved at gå ned. Alt det forgik i 3 år. Jeg var ved at komme der ud at han manipolere både mig og de andre.

Så meget at jeg kunne mærke at jeg skulle slå bremsen i ellers ville jeg jo en dag sidde og ikke hviste hvordan jeg skulle binde min egen snørebånd rigtig. Da jeg var så sindforvirrende.

Jeg gik daglig og så mig over skulderne og hold øjen med hvor han var og var nærvøs for hvad han nu skulle svin mig til med.

Det fik først en ende da jeg fik min fyresdel for så havede han jo fået sin vilje. Så kunne han forbavsne både tale pænt og komme med beskeder rettidigt.

Og selv i ferien hvor jeg i 3 uger skulle være alene med ham. Kunne han også være ardigt. Hvilken jeg gik og frygte for at han ikke kunne. Da han plejet at være grov.

Han har faktisk knækket mig op til 3-5 gange i de 3 år også kunne jeg mærke at mit helbred gik for ned ad gådende.

Han er faktisk skyldig i at mit kærligheds liv gik i stykker. Da han var fræk nok til at sige at jeg skulle ud og prøve mig frem før jeg skulle binde mig.

Jeg er faktisk over 30 år. Og det var faktisk meget anstøden for mig da jeg godt kan læse i mellen linere at han lige frem uden at sigde det opforder mig til at skulle være en luder.

Og der ude over var han også fræk nok til at sigde at mit forhold ikke ville hold i 2 år og at han faktisk skrev det ind på sin mobiltelefon.

Det kom også til at holde stik men kun fordi han faktisk med sin press sørget for at det gik i stykker 1½ år senere. Ved at blande sig i vores forhold ved at stille formange spørgsmål.

Også i sommer ferie 2007 var han så endnu en gang fræk ved at sige at jeg fejle igen ting og at det hele handle om at jeg skulle tage mig sammen og blive voksen.

Så i Går 4-6-2009 var jeg til møde hvor man ind direkte gav mig skylden for at jeg var samarbejdesvansklige. Og at alle de problemmer der ude var min egen skyld.

Det var min opgave at fortælle dem hvad min skånehensyn var og ikke deres. Men hvad tro de jeg har prøvet at gøre i alle de år.

Det er skimse også så nemt at feje skylde af på mig.

Jeg skal skime næste have skyld for alt.
  1. At det er min skyld at jeg er blev mobet offer for 5 gang
  2. at det er mig som er samarbejdesvansklige
  3. At det er min skyld at jeg ikke lærte noget i skolen.
  4. Og det er min skyld at jeg har en forstyrrelsere i fronto-parietale hjerneområde mest i højre hemisfære.
  5. Og det også er min skyld at jeg har en blødnings forstyrrelse
  6. Og det min skyld at jeg har forlavt stofgifte.
  7. og det min skyld at jeg har en lille depration.
  8. og det min skyld at jeg har problemmer med lænd og skuldre.
  9. Og det også er min skyld at jeg er blev født.
  10. osv.

Det er jo ikke det at jeg ikke ønsker at jeg skal igennem en arbejdesprøve. Men jeg er af den mening, at man kan da gøre beggedele, både at sende mig i arbejdesprøve og få undersøgt min fortids og de fejl som der er begået og lære noget af dem.

Men jeg tro efterhånden at det tør de skimme ikke. Da de ikke ville så nødig skulle stå til regnskab for de fejl og mangler. Som de evt har be gået. Både nu og den gang.

Jeg frygter at det her kan koste mit liv. Jeg har jo være tæt nok på efter min smag.

Jeg kan jo falde ud så jeg ser omgivelserne som en film uden at jeg er bevist om at jeg er en del af den virklighed. Min eks har faktisk stoppet mig, fra at gå ud forandt en lastbil. For mig er det en sort hul i min hukommelsen.

Disse huller kommer hypiske når jeg er under press og stress. Og jeg ved ikke om jeg ville over leve denne arbejdesprøve kan jeg være sikker på at de tager tingende alvorlig hvis de ser at jeg er på vej over en vej. Og en bil kommer ville de så regere hvis jeg ikke gør. eller ville de tro at det er skuspil eller skabri.

Ind til nu er der ingen som har tage mig alvorlig nok
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 05-06-2009 kl. 15:13.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 16:23   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Går du hos en psykolog eller psykiater, ud fra det du skriver, så
lyder det som om, du har brug for noget støtte, jeg skriver ikke
dette for at fornærme dig, men fordi jeg tror det vil være det bedste,
og hvor er det trist for dig, at du er blevet manipulleret sådan rundt
med i dit tidligere fleksjob, men har du tænkt på, at det er ham som
har et problem, han er simpelthen misundelig over at du havde et job
hvor du skulle være i mindre tid, men til fuld løn, og det ser ud som om
han ville køre på dig psykisk, for at få dig ned med nakken, jeg forstår
godt at du har svært ved at forstå at nogen kan være sådan, og så
ikke være ved det, han må jo være syg, men det er meget hårdt at
komme sig efter sådan en oplevelse, og så at det skulle gå ud over dig,
som i forvejen har oplevet mobning, men sevom det er en ringe
trøst, så vær glad for du ikke er der længere, men at lære at forstå de
mennesker det gør vi aldrig!

Ps. Vedr. dine 10 skyldssætninger, vi vælger ikke selv at være syge,
dog kan nogle lidelser foresages af, at vi kører for hårdt på, eller
at andre behandler os dårligt uretfærdighed, at blive født, ja, det
er jo ikke noget vi selv vælger, det lyder godtnok som om du har
brug for lidt ro ovenpå det her, hvad med at få din sagsbehandler
til at henvise til psykolog eller psykiater, så kan denne jo afgøre om
du bør arbejsprøves.
Ord har magt, lad ikke det de mennesker har sagt styre dig, det er
jo vanvittigt det de beskylder dig for, og det ved du jo godt, mht,
at du gør noget, som du ikke ved, at du har gjort så tror jeg det skyldes
det stærke pres du har været under.
Held og lykke, håber det bedste for dig.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-06-2009 kl. 04:04. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 16:56   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvor har kommunen eller din jobkonsulent været henne i din svære situation, da du havde problemer på arbejdspladsen?? Kontaktede du dem ?

Jeg havde selv problemer på min tidligere arbejdsplads, hvor jeg kontaktede jobkonsulenten. Hun ville gerne lave et møde med mig og arbejdsgiver, men det blev ikke til noget, da jeg meget hurtigt og heldigt fandt et andet job.

Da jeg startede på det nye job, var det en kæmpe forskel. Det tog mig tid at komme ovenpå og overhovedet føle, at jeg var god nok og at mine kollegaer stolede på mig, at jeg gør et godt arbejde.

Men det er rigtigt, det kan være et problem for en fleksjobber at havne i den situation, for hvis man selv siger op, får man ikke ledighedsydelse....

Vær glad for at du ikke er der længere........
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 17:53   #10
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Jo der er jeg skam også glad for at jeg ikke er der mere. Men jeg er godt sur at nu prøver kommunen at tøre deres egen skidt af på mig.

Jo curls du har ret hvor var min kommunehen ihvertfal ikke på deres pind.

Hun var godt sur over at jeg nu er begyndt at stille spørgsmål ved hendes arbejde.

Og jeg skulle nærmes beskyldes for at være uden for pædago rækkevide.
Nu er det sådan det de er dæme hende som er uden for pædago rækkevide.

Hun ville høre mere om min fortid. Men er det ikke i min fortid at mine barriere er begravet. Den barriere som er endlige grund til at jeg sidder her i dag og ikke kan arbejde på nomalvilkår og måske heller ikke som fleksjobber.

Skulle det være grund nok til at hun ikke skal bruge tid på imens vi venter på min generalhelbredstest. Så kunne hun godt kikke lidt mere bag ud. Jo mere viden man har jo beder står både hun og jeg i vores fællesag når den skal vider til Fleks & Pensions udvalg.

Og hun sprute mig om hvorfor jeg nu var blevet sådan sinden Januar. Og da jeg fortale hende om den pige som nu har været ude i 7 Arbejdesprøve og skal muligvis til den 8. Som jeg havde læst om. Jeg kunne se at det kunne hun ikke lide at jeg sidder her og graver i mine rettigheder.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 06-06-2009 kl. 17:56.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der noget jeg skal være obs. på ? popia Spørgsmål ang fleksjob 7 14-08-2013 19:47
Hvor syg skal jeg være for at få FLEX job? natusan Spørgsmål ang fleksjob 2 18-11-2010 18:07
Hvor syg skal man være? Trine Dit og Dat 1 29-06-2008 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension