K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2012, 00:31   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Citat fra Finn Sørensen (EL)

Hermed en citat fra Finn Sørensen (Enhedslisten) fra igår:

"Fredag d. 14. december er der 2. behandling i Folketinget af lovforslaget (L 53) om førtidspension og fleksjob. Her har Enhedslisten stillet 29 ændringsforslag, og Dansk Folkeparti har stillet 4. Det kommer ikke til at gå stille af. Når vi er færdig med at debattere det, er der afstemninger, og umiddelbart derefter har jeg kaldt Mette Frederiksen i samråd om en række spørgsmål, som trænger til en grundigere behandling, end hendes skriftlige svar. Samrådet er åbent, alle er velkomne (men husk at tilmelde jer) eller se det på TV.."

Jeg håber sådan, at dette vil kunne gavne vores fælles sag. Mvh. Pia
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 12:01   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
EL kunne have gavnet en fælles sag, ved at stemme nej til finansloven, de havde jo regeringen i deres hule hånd, men NEJ! Det turde de ikke.

Venter stadig på, at Johannes ''regeringen skal holdes til ansvar, krone for krone'', for indtil videre har de kun støttet op om, at de kroner blev fjernet.
- godt nok sørgede de for, at førtidspensionister blev godt gjort med - var det 42 kr om året??

Så et godt råd til EL må være, stå tidligt op og spis havregrød, hvis i skal have kræfter nok til at lægge arm med de store. Og prøv for en enkelt gang skyld, at hold ord og få noget igennem. Nu skal der handles, ikke ''twittes''.......

Så lad os nu se, hvad de kan når det kommer til stykket - jeg venter i åndeløs spænding.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 12:42   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
godt nok sørgede de for, at førtidspensionister blev godt gjort med - var det 42 kr om året??
Er det den ekstra grønne check til alle med en indkomst under 210.000kr, du tænker på...? Dén er vist på 26 kr om måneden fra 1.1.13 - og er fluks taget igen til skattestigningen, der sjovt nok også gælder fra 1.1.13.... Hmpf!

Men ellers synes jeg, det er godt EL bider sig fast i i alt fald et par ting. Selvom det nogle gange virker ret selvmodsigende, det de siger, og det de gør...

Pia, ved du, om de ændringsforslag er at læse nogen steder...? Kender du noget til Finn Sørensen personligt? Er han ok at sende en mail til fx...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2012, 14:19   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Er det den ekstra grønne check til alle med en indkomst under 210.000kr, du tænker på...? Dén er vist på 26 kr om måneden fra 1.1.13 - og er fluks taget igen til skattestigningen, der sjovt nok også gælder fra 1.1.13.... Hmpf!
Lige nøjagtig! Så der var nogen der havde regnet beløbet ud til hvad man præcis fik ud af det, efter skattestigningen, og det svarede til omkring små 26 kr om året

Men enig, det er fint nok vi har EL - det er nok også der jeg sætter mit kryds næste gang (indtil videre i hvert fald) - jeg ærgre mig bare over, at de ikke forstår at spille deres kort bedre, de har brændt mange chancer og har i dén grad fejlvurderet regeringens ærinder - og ikke nok med det, så vælger de at godkende regeringens halv lumre planer, samtidig med, at de kæfter op om ulighederne (det giver bare INGEN mening!)

Det der generer mig MEST er, at INGEN længere står ved deres politiske holdninger - de vil hellere sidde på magten, end at følge deres partiprogrammer, og sælger hellere end gerne deres egne holdninger og meninger, for en luset taburet og en titel der er med til, at gøre den lille mand fattigere.......

Jeg har fx altid godt kunne lide Mette Frederiksen, men må indrømme nu, at jeg ikke kan genkende hende - hun taler direkte sort, selvmodsigende og fremstår både naiv og løgnagtig.

Havde haft SÅ MEGET respekt for socialdemokraterne, hvis de havde indrømmet at et samarbejde med Vestager ville ligge dem for fjernt, at de hellere ville have takket nej til Statsministerposten og bibeholde deres troværdighed.
Men det skete som bekendt ikke.

Men Helle er helt klart en bedre leder og repræsentant end Lars Løkke - ingen tvivl om det!
Bare synd hun mistede sig selv og den politiske ånd i jagten på at vippe ham af pinden. Tror hun får en top-post inden for EU, præcis som Fogh. De er begge villige til at træde på andre, for at selv nå toppen......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 02:30   #5
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Hej Risa, nej jeg kender ikke Finn Sørensen (EL) personligligt, men har hørt hans spændende indlæg til en række arrangementer af HK/LAFS. Jeg har heller ikke kunnet finde noget på nettet angående de 29 ændringsforslag, men er endt med at skrive til ham i [email protected] og hans sekretær i [email protected] med kopi også til [email protected] og [email protected] . Ved også at DF ligeledes vil fremkomme med nogle ændringsforslag. Mvh. Pia
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 00:15   #6
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men enig, det er fint nok vi har EL - det er nok også der jeg sætter mit kryds næste gang (indtil videre i hvert fald) - jeg ærgre mig bare over, at de ikke forstår at spille deres kort bedre, de har brændt mange chancer og har i dén grad fejlvurderet regeringens ærinder - og ikke nok med det, så vælger de at godkende regeringens halv lumre planer, samtidig med, at de kæfter op om ulighederne (det giver bare INGEN mening!)
Problemet var jo, at regeringen så bare havde indgået forlig med Venstre i stedet for og så var der flere ting, som EL fik med, der ikke ville være gjort det (f.eks. den udskudte frist for mange på dagpenge (uden, at den diskussion nødvendigvis skal tages op her)).
Så helt så sort og hvidt er det desværre ikke. De var nødt til, at sige ja, ellers ville tingene have set værre ud. Så kan man altid diskutere om det måske havde været et nødvendigt wake-up call for regeringen... bortset fra, at de jo så helt ud til, at være villige til bare at gå over midten så i stedet for. Så det var jo ikke som om de ville blive væltet på det.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kender Neurolog Troels Sørensen? Anitadp Alt det andet 11 08-05-2017 12:13
Hvordan fx lave et permanent citat frurabbit Hjælp til Forum Brug 5 31-12-2011 19:59
kendskab til psykiater per sørensen, kbh zolskin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-01-2011 13:17
Tillykke Finn Mai-Britt Alt det andet 2 05-08-2008 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension