K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2007, 10:58   #11
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Hej igen!

Hvor længe har kommunen papirer liggende om en?
Jeg har for måneder tilbage, underskrevet en tilladelse til kommunen, om at de kan indhente oplysninger om mig. Jeg har været til psykolog 2 gange, for over 10 år siden. De var kommunalt ansatte.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der står om mig....
Ellers er der stadig intet nyt under solen her, venter stadig på, at komme til speciallæge.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 11:29   #12
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Hej Metsen

Jeg har lige læst dit indlæg, og sidder nu og ryster på hovedet af den behandling du har fået - det er jo grotesk så meget magt sagsbehandlere har i dag

Det du skriver med at der blev sagt til dig at du jo har overskud til at farve hår, gjorde mig simpelthen SÅ gal i skralden - hvad er det lige man prøver at sige her? At fordi du er syg, så har du ikke ret til at holde dit ydre pænt??

Skal man ligne en bunke lort for at få lidt forståelse??!!! (undskyld mit sprog)

Jeg har selv oplevet noget lignende hos en speciallæge - midt i hans undersøgelse af mig, siger han: "Nå, jeg kan da se du er i stand til at barbere ben, det har du altså ikke for ondt til"

Heldigvis havde jeg min mand med, som straks fortalte ham, at det skam var ham som barberede mine ben for mig.
(og jeg vil tilføje, at det gør han rigtig rigtig godt, min dejlige mand)

Jeg håber inderligt din situation snart kommer til at se lysere ud for dig.

Mange hilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 11:31   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
metsen nej den har jeg ikke hørt før men har hørt noget ligende når de netop har glemt det ...

Du kan være på forkant med tingene, og feks skrive til hende idag ..

Citat:
Efter samtale d (skriv dato for samtalen) oplyste du mig i telefonen at du ikke havde glemt min speciallæge men at du ventede på at en psykiater skulle melde sig ind på min sag, jeg beder dig derfor om at oplyse mig om det når en psykiater melder ind på min sag , og jeg vil også gerne vide hvor længe der plejer at gå inden en sådan indmeldelse på en sag plejer at ske

MVH
Jeg har aldrig hørt om at nogen skal melde sig ind på en sag og hælder nok også mest til at hun har glemt det, hvis du beslutter dig for at skrive til hende, så skriv samtidig at du gerne vil have lagt skrivelsen ind i din sag ...
  Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 12:00   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nogle gange ved man ikke om man skal grine eller græde, når man læser historier.

man må sige at nogle sagsbehandlere ville egne sig bedre til komikere eller andet alternativt.

Metsen, bare klø på. Din sagsbehandler SKAL lave handleplan, og sørge for en afklaring. Og i den skal han/hun sørge for at indhendte nødvendigt speciallægeerklæringer, og evt arbejdsprøvning.
Pisse ærgeligt at man ikke kan melde sådan en sagsbehandler der bilder dig ind at man ikke kan få førtidspension idag. godt nok er det svært, men af afvise på forhånd, hvad bilder vedkommne sig ind.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2007, 16:03   #15
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Hej Heiden!

Så har jeg fået sendt en mail til sagsbehandler. Jeg skrev det nogenlunde på den måde du har formuleret, så må vi se, om der kommer nogen respons på det, for indtil videre, har de bare ignoreret mig, og talt mig efter munden.
Jeg vil også igen igen, skrive til borgmesteren.
Og ja Lise, har tit tænkt på, om man skal møde op på kommunen, iført laset tøj og uplejet kropspleje. De sidste bemærkninger jeg har fået, var at jeg var så nydelig, præsentabel og slank, øhm, det er som om, at de prøver at finde alt ved en, som de kan bruge mod en.
Ja Pia, du kan tro jeg bare klør på, jeg hverken kan, eller vil leve på den måde, som jeg gør nu.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2007, 12:59   #16
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Så fik jeg endelig brev om, at møde til speciallæge.
Det er på onsdag, rart at der endelig sker noget.
Håber I alle herinde får en god week-end.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 20:38   #17
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
specialæge

Jeg har idag været hos psykiater på Gentofte sygehus.
Hans navn er Thomas Middelbo, nogen som har mødt ham?
Nåh men jeg vil gerne dele min "oplevelse" med jer.
Han stilte jo selvfølgelig en masse spørgsmål. Hans konklusion af det hele var, at "surprice", jeg altid har lidt af social fobi, og hans vurdering var, at jeg ikke ville få glæde af psykoterapi eller psykologsamtaler, men jeg er ikke syg nok, og antidepressivt medicin burde kurere mig, skrriiiiiiig.
Han begyndte at tale om, at arbejde på fuld tid, og måske skulle jeg have noget med mennesker at gøre. Jeg havde sådan set fortalt ham, at jeg har en kontoruddannlse, men jeg mener, at han skal da ikke konkludere hvilket job, jeg er i stand til at bestride?
Yderligere fortalte jeg har, at på trods af, at jeg gik hjemme bag mine 4 vægge, så kedede jeg mig ikke, jeg er ikke typen der sidder ned og stirre ud i luften, at jeg havde svært ved at sidde stille for længe af gangen, og vupti, nu skal jeg sørme til endnu en undersøgelse, for at finde ud af, om jeg er damp...... øøh så er der sgu da mange damp på denne jord.
Hvor om alting er, så er jeg faktisk ret bitter, over kommunen i den grad har lukket øjnene for mit problem.
For over 10 år siden, har jeg været hos 2 psykologer, som kommunen henviste til, og jeg kan jo kun stille det spørgsmål nu: blev konklusionen af det "social fobi"?
Nåh men nu skal jeg jo som til nye undersøgelser, så må vi se hvad det bringer, og om den anden psykiater har en anden mening.
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2007, 23:18   #18
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Du er da heldig med, at der sker noget trods alt

Jeg ved ikke hvor længe kommunen har papirer liggende, men mon ikke sådanne skal gemmes i mange år?
Jeg ledte på et tidspunkt efter en henvisning, der var fra 1997 og den var i mappen under mit "nummer" (som vi jo er).

Jeg håber for dig, at der kommer skred i det hele... Jeg selv venter også på psykiateren - 2 mdrs ventetid.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 10:23   #19
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Ja, det kan godt være, at jeg lyder utaknemmelig, men et eller andet sted, så er jeg blevet såret, hvis man kan sige det.
Jeg måtte også vente 2 mdr. på at komme til psykiater, og nu skal jeg vente igen, på at komme til hos en anden psykiater, men det ved vi jo, vi ved at der er lang ventetid, når det drejer sig om speciallæger, det er træls.
Jeg ønsker dig held og lykke, med det du skal "igennem".
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2007, 10:43   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hvorfor skal du til 2 psykiatere...er det kommunen der beder om det...en må da være nok !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandling le cuere Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 27 19-04-2013 15:35
God sagsbehandling hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-10-2010 11:50
Sagsbehandling Tullee Alt det andet 5 05-02-2010 21:57
Sagsbehandling kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-10-2009 16:11
Sagsbehandling zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension